beantwoord

Klacht over lijnkaping en de zeer slechte afhandeling van Telfort. Wat te doen?

• 27 september 2013
  • 24 reacties
  • 6951 keer bekeken

Ik zit met een vervelende situatie.

Ik heb momenteel internet, telefoon en televisie van Online. Dit abonnement staat op mijn naam en loopt tot en met begin januari 2014.

Het begin van het probleem

Op 19 september 2013 kreeg ik een brief van Telfort binnen, waarin ene mijnheer Samia gefeliciteerd werd met zijn aanschaf van internet via Telfort. Op mijn adres, welteverstaan.

Ik heb hier op 20 september 2013 contact over opgenomen met de klantenservice van Telfort. Deze mijnheer begreep de situatie en heeft contact opgenomen met mijnheer Samia via het telefoonnummer dat mijnheer Samia had opgegeven bij zijn aanvraag. Op dit nummer nam een mevrouw op die geen Nederlands, Engels of Frans sprak en enkel ‘hi’ kon uitbrengen.

Op basis hiervan is de aanvraag geannuleerd, en was het probleem dus feitelijk uit de wereld geholpen. Het enige wat ik nog moest doen, was een brief sturen naar Online, om te voorkomen dat daar mogelijk toch mijn lopende abonnement gecancelt zou worden, waardoor ik een afkoopboete kon krijgen.
Ik heb diezelfde dag telefonisch contact opgenomen met Online, om te ontdekken waar ik dit schrijven heen moest sturen. Toen ik daarachter was, heb ik daar een email heen gestuurd, maar ik ontving van Online een melding dat Telfort de boel moest annuleren en dat Online verder weinig kon doen. Dit was begrijpelijk. Ik was in de overtuiging dat alles nu in orde was. 

Omdat enkele vrienden van mij bij Telfort internet, telefoon en televisie afnemen, en hier heel enthousiast over zijn, wilde ik in januari 2014 zelfs voor deze diensten overstappen naar Telfort. Dat heb ik de mijnheer aan de telefoon ook verteld en hij was hier blij mee en hoopte me terug te zien als het zover was. 

Het probleem gaat verder

Op 26 september 2013 kwam ik uit mijn werk en zag tot mijn verbazing een niet thuis melding van Post NL in mijn brievenbus liggen. Hierin werd verteld dat er getracht was een pakketje voor mijnheer Samia af te leveren. Ik kon via internet een afleverafspraak maken.

Ik heb direct Telfort weer gebeld. Het kan namelijk niet anders dan dat dit het modem is voor het Telfort internet wat in mijn ogen al gecancelt was. Helaas had ik deze keer een heel ander persoon aan de telefoon, deze mijnheer, Archio geheten, was zeer onvriendelijk en niet voor rede vatbaar. Het enige wat hij bleef herhalen was dat mijnheer Samia de enige was die het internet kon annuleren en dat hij niks voor me kon doen. Toen hij erachter kwam dat er op dit adres geen man woonde, enkel ik en mijn partner (ook vrouw), werd de sfeer nog onvriendelijker en was daardwerkelijk ****foob te noemen. Op een gegeven moment heb ik de hoorn dan ook maar opgehangen. Hiermee schoten we niks op.
Ik ben hier wel enorm van geschrokken, ik had namelijk niet verwacht dat Telfort zich zou laten representateren door een bedrijf dat (potentiële) klanten en mensen met een probleem zo behandeld.

Emailcontact met Telfort

Onmiddellijk heb ik een email  gestuurd naar de klantenservice van Telfort. Dit heb ik gedaan via het formulier op de website van Telfort, met daarin de volgende tekst (namen en adressen van mijn partner en ik heb ik even verwijderd):

Geachte mijnheer, mevrouw,

Ik ben op zoek naar contact met de klachtenservice van Telfort.

Mijn naam is Anne Perenboom en samen met mijn partner  woon ik op de in .

Ene mijnheer Samia heeft op ons adres internet van Telfort aangevraagd. Hier heb ik een brief over ontvangen, gericht aan mijnheer Samia, op 18 september.

Op 20 september heb ik jullie gebeld. Jullie hebben toen contact gezocht met mijnheer Samia en toen bleek dat dit een niet bestaand persoon was, het abonnement geannuleerd.

Inmiddels heb ik vandaag een niet thuis melding van Post NL ontvangen in de brievenbus voor een pakje voor mijnheer Samia. Dit zal ongetwijfeld het modem zijn.
Ik ben mijnheer Samia niet, mijn vriendin is mijnheer Samia niet en wij kennen mijnheer Samia niet.

Hierover heb ik vandaag gebeld met uw klantenservice en hierbij zijn wij zeer slecht geholpen. Alleen mijnheer Samia kan het abonnement annuleren, maar deze persoon is hier niet woonachtig, is niet bij ons bekend en volgens mij bestaat hij zelfs niet. Ook weigerde uw werknemer het 06-nummer te draaien dat bij de aanvraag van mijnheer Samia zit.

Daarnaast hebben wij internet bij Online en willen wij hier blijven. Maar zij dreigen nu met voortijdig opzeggen en afkopen, omdat op ons adres een nieuw internet abonnement is genomen. Maar dit is niet door ons gebeurd, maar door een fout van uw kant.

Mijnheer Samia maakt zich in onze ogen schuldig aan lijnkaping, waar mijn partner en ik nu de dupe van worden. U weigert uw fout in deze te herstellen, en bent daardoor in onze ogen medeschuldig. Wij stellen u bij deze dan ook mede aansprakelijk voor alle geleden en door ons te lijden schade ten gevolge van dit door mijnheer Samia aangevraagde abonnement.

Ik eis daarom dat het abonnement van mijnheer Samia per direct geannuleerd wordt. Daarnaast stel ik u bij deze aansprakelijk voor vergoeding van de kosten die ik hierdoor gemaakt heb en mogelijk nog te maken heb. Dit zijn tot nu toe de telefoonkosten naar jullie (gemaakt op 20 september en op 26 september) en naar Online (gemaakt op 20 september). Indien het verder gaat, zullen hier ook de kosten van Online bijkomen voor de afkoopsom en andere bedragen die zij hierbij op zullen tellen. Ook de periode dat wij mogelijk zonder internet, telefoon en televisie zitten, zal ik dan op u verhalen.

Ik wil ook een schriftelijke bevestiging hebben van het annuleren van het abonnement van mijnheer Samia.

Ik zie uw antwoord graag binnen vijf werkdagen tegemoet, voordat ik verdere stappen onderneem.

Met vriendelijke groet en in afwachting van uw antwoord,

Anne Perenboom

Hier kreeg ik diezelfde avond een antwoord op terug van Telfort. Ook dit zal ik even plaatsen:

Geachte mevrouw Perenboom,

Op 26-09-2013 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Telfort Internet vindt dit een vervelende situatie.

Een foutieve aanvraag door een 3e persoon kan alleen stopgezet worden vanuit de nieuwe provider of nieuwe klant, zodoende hebben wij de huidige Telfort aanvraag op naam van Samia geannuleerd.
Wij willen u vriendelijk verzoeken uw huidige provider hierover te informeren.

Zij kunnen eventueel in gang gezette technische procedures naar aanleiding van bovenstaande annulering voor u stopzetten.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice internet

Helaas is dit een in mijn ogen onbevredigend antwoord. Ik had al gedaan wat er staat, namelijk mijn eigen provider gecontacteerd en die konden niks doen. Daarnaast heb ik geen enkele garantie dat het probleem nu echt is opgelost, en loopt er nog steeds een postbode rond die vandaag een modem komt afleveren dat niet voor mij bestemd is. Ook is er door Telfort totaal niet ingegaan op de door mij al ondervonden (en mogelijk nog te ondervinden) schade. 

Zelf langsgaan?

Nu heeft één van de mannen die ik voor de klantenservice van Telfort aan de telefoon gehad heb zich versproken en laten vallen dat hij in Rotterdam werkt. Ik weet toevallig dat Telfort in Rotterdam gebruik maakt van het callcenter Unamic/HCN . Inmiddels vind ik het zo vervelend worden, dat ik zelf maar contact met hun op wil gaan nemen.  

Niet meer overstappen

Het lijkt me duidelijk dat zodra mijn abonnement bij Online afloopt, ik niet naar Telfort over ga stappen. Een bedrijf dat mensen met een probleem en (potentiële) klanten op deze manier behandeld, is niet een bedrijf waar ik op deze manier geld aan wil geven.
Dit vind ik heel erg jammer, want ik had namelijk het volgende in gedachten per januari 2014:
- Interactieve TV
- Opnemen pakket (E5,- per maand)
- Pluspakket (E10,- per maand, eerste twee maanden nu gratis)
- Internet

Dat was toch een pakket van E51,- per maand, waarbij de eerste twee maanden E41,- zouden kosten. Op basis van een 12 maanden contract zou dat dan E592,- kosten, en daarbij komen de aansluitkosten van E30,- per maand, dus een totaalbedrag van E622,-. Toch een flink bedrag, en indien het zenderaanbod goed blijft, want dat is de reden dat ik bij Online weg ga, zou ik dat abonnement zonder problemen jaren door kunnen laten lopen.

Wat wil ik van Telfort?

1. Ik wil dat Telfort onmiddellijk een Cancel Stop invoert bij Online en de diensten die mijnheer Samia heeft aangevraagd bij Telfort - op mijn adres - stop zet. 
2. Indien dat niet mogelijk is, wil ik dat Telfort mij overzet naar Telfort, op mijn eigen naam en met bovengenoemd door mij gewenst pakket. De afkoopsom is dan voor Telfort.
3. Ik wil de telefoonkosten die ik gemaakt heb (20 september 15 minuten naar Telfort, kosten E1,54 en 15 minuten naar Online, kosten E2,25, 26 september 45 minuten naar Telfort, kosten E4,54, totale kosten E8,33), vergoed krijgen door Telfort.
4. Ik wil een tegemoetkoming van Telfort ontvangen. Ik voel mij emotioneel aangevallen, door de ****fobe houding van één van hun medewerkers, en ik heb stress gehad omwille van mijn eigen internet verbinding bij Online. Dit alles is allemaal buiten mijn schuld om gebeurd, en ik ben degene die er de dupe van is. Dit zou bijvoorbeeld kunnen door te kijken naar wat ik wilde afnemen bij Telfort vanaf januari 2014, en hier een mooi aanbod over te doen.
5. Indien mijn eigen contract bij Online tijdelijk stil komt te staan hierdoor, omdat er vanalles geregeld moet worden, wil ik een vergoeding van Telfort voor deze door mij geleden schade.

Anne Perenboom
icon

Beste antwoord door Henk - Telfort 29 november 2013, 13:51

@Anne_Perenboom,

Ik heb de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is op geattendeerd, ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt! Er wordt in ieder geval nog contact met je opgenomen, Zou je willen laten weten wanneer dit heeft plaatsgevonden? Mocht je eventueel nog andere vragen hebben, lees ik dit graag.

Mijn oprechte excuses voor deze gang van zaken, niet fraai!

Henk
Bekijk reactie

24 reacties

Badge +1
@Anne_Perenboom,

Ik snap dat dit een bijzonder vervelende situatie is, ik ga dan ook graag voor je na wat ik voor jou kan betekenen. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer en 06-nummer kenbaar maken? Ik ga dan wat er precies aan de hand is en onderneem zo nodig de juiste stappen.

Jeroen
Hallo Jeroen,

Ik denk niet dat het moeilijk is om te bedenken welke stappen er ondernomen moeten worden, namelijk de stappen die ik al vernoemd heb.
Het is wel fijn dat je het voor me na wilt gaan. Ik hoop wel dat je begrijpt dat ik er na al het gedoe wel klaar mee ben en wil dat het heel snel opgelost wordt. Ondertussen zoek ik alvast verder naar andere plekken waar ik mijn verhaal ook kan doen, zoals het Kassa forum, het Radar forum en het Kanniewaarzijn forum. Daar zal ik dan helaas ook mijn hele verhaal moeten doen, inclusief namen en adressen van betrokkenen bij Telfort, aangezien ik vrees dat er niks anders op zit. Ik heb hier namelijk inmiddels al een brief op de deur hangen voor de postbode, omdat ik - zoals je snapt - niks aan ga nemen voor mijnheer Samia en er zeker niet voor ga tekenen bij Post NL.

Maar goed, nogmaals even kort dan:

Wat wil ik van Telfort?

1. Ik wil dat Telfort onmiddellijk een Cancel Stop invoert bij Online en de diensten die mijnheer Samia heeft aangevraagd bij Telfort - op mijn adres - stop zet.
2. Indien dat niet mogelijk is, wil ik dat Telfort mij overzet naar Telfort, op mijn eigen naam en met bovengenoemd door mij gewenst pakket. De afkoopsom is dan voor Telfort.
3. Ik wil de telefoonkosten die ik gemaakt heb (20 september 15 minuten naar Telfort, kosten E1,54 en 15 minuten naar Online, kosten E2,25, 26 september 45 minuten naar Telfort, kosten E4,54, totale kosten E8,33), vergoed krijgen door Telfort.
4. Ik wil een tegemoetkoming van Telfort ontvangen. Ik voel mij emotioneel aangevallen, door de h.o.m.o.obe houding van één van hun medewerkers, en ik heb stress gehad omwille van mijn eigen internet verbinding bij Online. Dit alles is allemaal buiten mijn schuld om gebeurd, en ik ben degene die er de dupe van is. Dit zou bijvoorbeeld kunnen door te kijken naar wat ik wilde afnemen bij Telfort vanaf januari 2014, en hier een mooi aanbod over te doen.
5. Indien mijn eigen contract bij Online tijdelijk stil komt te staan hierdoor, omdat er vanalles geregeld moet worden, wil ik een vergoeding van Telfort voor deze door mij geleden schade.

Dankjewel alvast voor de moeite.
Reputatie 8
Badge +16
[..] Daar zal ik dan helaas ook mijn hele verhaal moeten doen, inclusief namen en adressen van betrokkenen bij Telfort, aangezien ik vrees dat er niks anders op zit.

Hoe vervelend de situatie ook is... met dit soort dreigementen los je weinig op.

je mag er vanuit gaan dat Jeroen van Webcare (binnen zijn mogelijkheden) alles zal doen om de overlast zoveel mogelijk te beperken en het probleem op te lossen.

Daarnaast lijkt het me inderdaad goed dat je klacht over onbeschoft gedrad door Telfort-medewerkers nader onderzocht wordt. Want dat hoort gewoon niet.
Tja, dat is dan heel jammer. Het is namelijk geen dreigement, het is een waarschuwing. 

Ik heb namelijk net de brievenbus leeggehaald en daarin een brief gevonden van Telfort aan mijnheer Samia, waarin staat dat zijn internet met bestelnummer 2722509 op 2 oktober 2013 opgeleverd gaat worden. Ik ben er dus helemaal klaar mee.
Telfort is duidelijk niet in staat om om te gaan met problemen als lijnkaping, en ik denk dat het tijd wordt om het verhaal ook op andere fora te gaan zetten. Ik ben vast niet de enige die met dit probleem zit, en er zijn ongetwijfeld mensen die graag willen weten wat ze hiermee moeten en dat ze niet de enige zijn die hiermee zitten. Deze mensen zijn vast blij als ze weten dat het callcenter op de Westblaak 163 in Rotterdam zit, zodat mensen eens face to face kunnen praten met de medewerkers die aan de telefoon niet van plan zijn te helpen. Het enige wat er namelijk had moeten gebeuren, toen ik op 20 september belde, was dat de bestelling geannuleerd werd. Dat is mij voorgehouden en dat is overduidelijk niet gebeurd. Ik ben dus helemaal klaar met Telfort en verwacht binnen no time de bovenstaande door mij aangegeven zaken, en een officiële excuusbrief. Dit is namelijk onzin.

Het lijkt me zeer verstandig als Martine Husmann, die als directeur klantenservice onder aan de brief genoemd wordt, zo snel mogelijk rechtstreeks contact met mij opneemt.
Reputatie 8
Badge +16
[..] Deze mensen zijn vast blij als ze weten dat het callcenter op de Westblaak 163 in Rotterdam zit, zodat mensen eens face to face kunnen praten met de medewerkers die aan de telefoon niet van plan zijn te helpen.

Nogal flauw...  ik ben het met je eens dat het allemaal heel vervelend is... maar op deze manier kom je niet dichter bij een oplossing.

Als je je gegevens vanmiddag aan Jeroen hebt doorgegeven, mag je ervan uit gaan dat hij inmiddels aan de slag is gegaan om de overlast tot een minimum te beperken.

Lijnkaping komt overigens niet alleen bij Telfort voor... maar het verbaast me elke keer weer hoe slecht internetproviders blijkbaar de gegevens van nieuwe aanvragen controleren.
[..] Deze mensen zijn vast blij als ze weten dat het callcenter op de Westblaak 163 in Rotterdam zit, zodat mensen eens face to face kunnen praten met de medewerkers die aan de telefoon niet van plan zijn te helpen.

Nogal flauw...  ik ben het met je eens dat het allemaal heel vervelend is... maar op deze manier kom je niet dichter bij een oplossing.

Als je je gegevens vanmiddag aan Jeroen hebt doorgegeven, mag je ervan uit gaan dat hij inmiddels aan de slag is gegaan om de overlast tot een minimum te beperken.

Lijnkaping komt overigens niet alleen bij Telfort voor... maar het verbaast me elke keer weer hoe slecht internetproviders blijkbaar de gegevens van nieuwe aanvragen controleren.

Tja Franzki, dat kun je wel heel flauw vinden. Ik denk niet dat je beseft hoe vervelend het allemaal is. Ik loop risico op boetes, ik verlies straks mijn internet, telefoon en televisie, en dat allemaal om een fout van Telfort. Iets wat allang opgelost had kunnen zijn, indien Telfort op 20 september normaal de aanvraag had geannuleerd, of desnoods op 26 september de aanvraag had geannuleerd inplaats van h.o.m.o.fobe opmerkingen te maken en niks voor mij te doen.
Op een moment dat een groot bedrijf in Nederland blijkbaar werknemers heeft die zo met mensen omgaan, kan dat grote bedrijf ook verwachten dat mensen vervelend met het bedrijf omgaan. In dit geval dus door die gegevens bekend te maken en ook op andere fora te gaan plaatsen met het hele verhaal eromheen.
Dan mag Telfort eigenlijk nog heel blij zijn dat ik nog geen melding van discriminatie heb gemaakt op basis van geaardheid, dat ik nog geen aangifte heb gedaan van lijnkaping en de houding van Telfort (in staat zijn er iets aan te doen en dat systematisch niet doen), en dat ik nog niet langs ben gegaan op de Westblaak 163.
Ze hebben daar trouwens ook een gewoon telefoonnummer, 088 545 9888, zag ik net. Misschien een idee om dat maar eens rechtstreeks te bellen. 

Ik heb Jeroen ook bedankt voor zijn hulp, via dat privé bericht, en hem ook verzocht mij te vertellen bij welke afdeling het probleem nu ligt, en hoe ik die afdeling kan bereiken, want momenteel zit er aardig wat tijdsdruk achter. 2 oktober is tenslotte al aankomende woensdag. 

Online controleert overigens of er al een internet abonnement aanwezig is op het adres van een aanvraag, en of de namen van het bestaande en nieuwe abonnement overeen komen. Iets wat Telfort duidelijk niet doet. 

Kanniewaarzijn van de Vara heeft dus net mijn verhaal ontvangen, want als ik het zo terug lees, dan had dit echt al veel eerder geregeld moeten zijn dan en heel anders opgepakt dienen te worden door Telfort dan tot nu toe het geval is geweest. Het praatje van 'We zijn ermee bezig en gaan ermee aan de slag en het wordt opgelost', geloof ik namelijk inmiddels niet meer. Dit is een serieuze zaak met serieuze gevolgen en daar is Telfort zich duidelijk niet van bewust of zij nemen dit niet serieus. Eerst wil ik resultaten zien, anders gaat het gewoon naar andere fora toe en blijf ik hiermee de publiciteit opzoeken, met alle gegevens erbij, totdat dat wel gebeurt. 
Badge +2

'Lijnkaping' zoals het nu wordt genoemd is wettelijk vastgelegd in regelgeving en is nogal een moeilijk iets, of het nou bij Telfort, Online of willekeurig welke andere provider is...

@Anne; ik hoop en verwacht dat Jeroen, namens Telfort, je alsnog zo goed mogelijk goed helpen, en dat betreffende medewerker die j(ulli)e onjuist bejegend heeft een serieus gesprek te wachten staat...

In ieder geval een fijn weekend gewenst!
Even een korte terugkoppeling. Naar aanleiding van deze post op het forum ben ik vanmiddag gebeld door een mevrouw van Telfort. De aanvraag is geannuleerd en ik ga bij mijn eigen provider weer aan de slag om daar de stand van zaken terug te draaien betreffende opzeggingen en dergelijke. Telfort belt mij zaterdag terug, om te horen hoe dat is afgelopen, en om te praten over een aanbieding als mijn abonnement bij online afloopt.
Erg prettig dus om te merken dat dit daadwerkelijk gelezen wordt, en dat er dus wel wat mee gedaan kon worden! Bedankt en de update van zaterdag komt tegen die tijd.
Badge +1
@Anne_Perenboom,

Bedankt voor jouw terugkoppeling, ik heb zojuist van mijn collega ook een terugkoppeling ontvangen. Fijn om te lezen dat je zaterdag door mijn collega wordt teruggebeld om de voortgang te bespreken. Mocht ik je alsnog ergens mee van dienst kunnen zijn dan lees ik dat graag van je.

Jeroen
Mij is hetzelfde overkomen. Telfort doet helemaal niets. Zelfs als de nieuwe aanvraag onrechtmatig is.
Ik denk dat het belangrijk is je verhaal op papier te zetten.

Ik ben zaterdag teruggebeld. Het ging voornamelijk over mijn eigen provider. Ze is nog niet met een aanbod gekomen. Ze belt me daar half november over terug.
Ik dien een officiele klacht in (aangetekend bij Telfort).  De kwestie is, dat Telfort onrechtmatige aanvragen honoreert te koste van eerlijke klanten. telfort jaagt daarbij ook de klanten op kosten. De helpdesk is voorgeprogrammeerd en heeft geen contact met de buitenwereld.
Erg jammer... De situatie is nog steeds niet afgerond. Fraukje Bouwhuis zou mij half november terug bellen met een mooi aanbod om over te stappen van mijn huidige provider naar Telfort.
Tot op de dag van vandaag heb ik niks meer van haar vernomen. Ik ben er dus helemaal klaar mee. Ik ga alsnog een officiële klacht indienen tegen Telfort wegens alles wat er is gebeurd, de h.o.m.o.fobe opmerkingen die ik van hun medewerker te verduren heb gekregen, het lijnkapen door Telfort, en ik zal ook zeker een melding maken van het feit dat ze daarna hun 'tegemoetkoming' niet nagekomen zijn. 
En uiteraard toch maar naar de politie, Radar en dergelijke stappen om het hele verhaal uit de doeken te doen. Dit kan natuurlijk niet.
Ik stap per januari over naar een internetprovider waar je dan maar meer voor betaalt, maar die wél service levert en geen halfbakken afspraken en goedmakertjes. 
Erg jammer... De situatie is nog steeds niet afgerond. Fraukje Bouwhuis zou mij half november terug bellen met een mooi aanbod om over te stappen van mijn huidige provider naar Telfort.
Tot op de dag van vandaag heb ik niks meer van haar vernomen. Ik ben er dus helemaal klaar mee. Ik ga alsnog een officiële klacht indienen tegen Telfort wegens alles wat er is gebeurd, de h.o.m.o.fobe opmerkingen die ik van hun medewerker te verduren heb gekregen, het lijnkapen door Telfort, en ik zal ook zeker een melding maken van het feit dat ze daarna hun 'tegemoetkoming' niet nagekomen zijn.
En uiteraard toch maar naar de politie, Radar en dergelijke stappen om het hele verhaal uit de doeken te doen. Dit kan natuurlijk niet.
Ik stap per januari over naar een internetprovider waar je dan maar meer voor betaalt, maar die wél service levert en geen halfbakken afspraken en goedmakertjes.
Reputatie 4
Badge +3
@Anne_Perenboom,

Ik heb de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is op geattendeerd, ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt! Er wordt in ieder geval nog contact met je opgenomen, Zou je willen laten weten wanneer dit heeft plaatsgevonden? Mocht je eventueel nog andere vragen hebben, lees ik dit graag.

Mijn oprechte excuses voor deze gang van zaken, niet fraai!

Henk
Het hele verhaal wat er wanneer gebeurd is staat in de openingspost. Mevrouw Bouwhuis (schrijf ik het zo goed?) heeft daarna telefonisch contact met mij opgenomen via telefoonnummer 088-545 9447. Dat laatste contact was op 5 oktober 2013. Daarin zegde zij mij toe mij half november te bellen met een goed aanbod voor overstappen in januari 2014 (dan loopt mijn huidige provider af). Daarbij zou dan een mooi aanbod zitten én de kosten die ik gemaakt heb qua belkosten ed naar de klantenservice, zouden verrekend worden met de eerste rekening.
Tot op vandaag heb ik dus niks meer gehoord van haar. Ik heb dat nummer teruggebeld, maar dat is een automatische voicemail.

Het klinkt erg vriendelijk wat je doet, maar het is vermoedelijk te laat. Ik kan dan niet meer op 3 januari overstappen, als alles nog geregeld moet gaan worden, én ik ben er helemaal klaar mee. Mevrouw Bouwhuis mag mij vandaag of morgen bellen en als dat niet gebeurt, dan ga ik stappen ondernemen. Het hele verhaal, inclusief namen, telefoonnummers en adressen ligt hier al klaar om verzonden te worden naar alle televisieprogramma's die hierover gaan, en naar de politie om officieel aangifte te doen. Daarnaast zal ik ook een officiële klacht indienen tegen alle mensen die ik gesproken heb hierover, dus de klantenservice mensen en mevrouw Bouwhuis. Dit is namelijk helemaal niks. Dit is zoethouden en beloven dingen te gaan regelen en niks nakomen.
Reputatie 8
Badge +16
Het hele verhaal, inclusief namen, telefoonnummers en adressen ligt hier al klaar om verzonden te worden naar alle televisieprogramma's die hierover gaan, en naar de politie om officieel aangifte te doen.

Een beetje flauw allemaal... dat je ontevreden bent over Telfort kan ik me voorstellen. Maar het is niet netjes om te dreigen om namen en telefoonnummers van mensen te publiceren om daarmee je zin te krijgen.

Verder lijkt mij dat je een klacht over discriminatie (h0mofoob gedrag) gewoon bij de daarvoor bevoegde instanties moet indienen als daarvan daadwerkelijk sprake is. Maar het komt me vreemd over dat je dit als drukmiddel gebruikt in de onderhandelingen met Telfort.

òf er is sprake van discriminatie en dan onderneem je gepaste actie...  òf er is geen discriminatie en dan neem je die woorden terug,
Ja Franzki, jouw mening ken ik inmiddels wel. Daar interesseer ik me niet meer voor. Telfort mag ***ten wat ze willen, jij valt ze niet af, zelfs niet als na twee maanden gedoe de boel blijkbaar nog niet is opgelost. 
De telefoonnummers zijn hier allang gepubliceerd, dus daar vertel ik niks nieuws mee, evenmin met de namen. 
En wie heeft het over 'zijn zin krijgen'? Zij zeiden mij toe de boel op te lossen, dat hebben ze toentertijd niet gedaan. Dat gebeurde pas, nádat die namen en adressen van de callcenters en medewerkers hier neergezet werden. Toen zeiden ze dat ze half november contact met me opnamen, ook niet gebeurd. Dus ik denk dat het juist wel nuttig is om die dingen te blijven noemen, overal, zodat er een keer wat gebeurt. Want Telfort heeft schijt aan zijn klanten, dat is duidelijk. 
Reputatie 8
Badge +16
Wat is het probleem nu eigenlijk?
De lijnovername is toch teruggedraaid?

Blijkbaar had jij op basis van een fout (die niet de schuld van Telfort is) gehoopt een jaar gratis internet te krijgen ofzo. En nu lijk je nogal verzuurd te zijn omdat dat feest niet doorgaat.

Wel ben ik met je eens dat:
- Telfort afspraken moet nakomen dus jou terugbellen als ze dat beloven.
- Telfort moet excuses aanbieden voor beledigend of discriminerend gedrag als dat aan de telefoon heeft plaatsgevonden.

Verder hoeft Telfort niks te doen... en als ik het goed lees ben je niet eens klant...
Nee hoor. Telfort moet mijn gemaakte kosten vergoeden. En dat hebben ze toegezegd te gaan doen indien ik naar hun overstapte, zodat het verrekend kon worden met de eerste rekening. En dat komen ze dus niet na.
En Telfort mag wel meer doen dan excuses aanbieden. Als ik iemand de tering inscheld omdat hij of zij neger is, of jood, of wat dan ook, dan staat het meldpunt discriminatie binnen no time op de stoep en dan kom je er niet af met excuses maken. Maar als je iemand uitscheldt omdat ze met een vrouw samenwoont, is excuses genoeg? 
En de fout is wél de schuld van Telfort. Weet je waarom? Omdat ze constant zeiden dat het opgelost was maar niks gedaan hadden. Als ze het inderdaad meteen hadden opgelost bij mijn eerste telefoontje, was er niks aan de hand geweest. 
Dus waarom ga jij niet lekker ergens anders rondhangen en gaat Telfort contact met mij opnemen, zodat ik niet naar de politie en radar en dergelijke hoef met hoe Telfort omgaat met door hun gemaakte fouten én medewerkers die mensen verrot schelden omdat ze toevallig ****seksueel zijn? Ben benieuwd of Telfort dat graag uitgemeten wil in het nieuws. 
Reputatie 8
Badge +16
Als je je gediscrimineerd voelt door de opmerkingen van de bewuste Telfort-medewerker dan zou ik inderdaad contact opnemen met het Meldpunt Discriminatie.

Ik heb geen oordeel over de vraag of belediging om sexuele voorkeur minder erg is dan belediging om ras, geloof of huidskleur. Uitgangspunt is volgens mij dat iedereen voor de wet gelijk is.

Overigens herken ik het genoemde (discriminerende of beledigende)  gedrag niet bij Telfort-medewerkers. Ik neem aan dat dit een incident van een individuele medewerker is waar Telfort als organisatie ook graag afstand van neemt.

Voor wat betreft vergoeding van de kosten... de fout ligt niet bij Telfort en ze zijn dit niet verplicht te doen. Maar ze kunnen dit natuurlijk uit coulance aanbieden.
Reputatie 1
Zo een simulair verhaal heb ik net ook gehad (https://forum.telfort.nl/nieuw-contract-verlengen-271/raar-verhaal-foutief-opzegging-36823/), alleen dat in mijn geval online.nl de "boosdoener" was en mijn telfort abo onbevoegd vernietigd heeft. Telefoontjes, brieven, even een aangetekend brief aan Online - levert alles niks op. Ongelovelijk, maar zo is het.

Het komt allemaal op hetzelfde neer: Ze (en daarmee bedoel ik al deze grote internet bedrijven) draaien deze aansluitingsproceduren volledig automatisch en als er wat mis gaat (en dat doet het soms), is het erg lastig iets aan te doen, want niemand kan of wil je echt helpen. Achteraf kan je - heel omslachtig en tijdsrovend - een heraansluiting regelen, waarbij je maar liefst weken op mag wachten. En je moet hopen, dat het niet nog een keer mis gaat, want dat kan inderdaad ook. Je hebt nooit een garantie, dat zoiets je niet weer kan overkomen.

Dat is blijkbaar zo goedkoper dan deze problemen met een klantservice, die deze naam verdient, echt te verhelpen. 8-(
Beste telfort
Nou ben ik onderweg een nieuwe klant te worden maar vandaag kreeg ik opeens telefoon van jullie net dit nummer +31 88 545 9447 ik vond dit nogal bizar
Der is volgens jullie een medewerker die contact met mij wilt opnemen over me aanvraag internet en tv die me al dagen volgens jullie medewerker probeert te belln vind ik knap ten eerste is het een prive nummer waar jullie mee bellen en vond het knap dat als mijn aanvraag 6 maart is gedaan door de bewind
Heb nooit geen oproep gehad op gemist
Graag verneem ik van jullie of dit de manier is waarop jullie klanten contacteren
Reputatie 8
Badge +11
Mariska-giesbert heeft hierover ook al een eigen topic aangemaakt:
https://forum.telfort.nl/stel-je-vraag-248/zomaar-gebeld-door-telfort-74848

Reageer