klacht mbt tot zomaar afsluiten

• 6 september 2013
  • 30 reacties
  • 10195 keer bekeken

Beste mensen van Telfort, ik ben vandaag 3 uur aan de telefoon geweest met jullie klantenservice.
Jullie hebben een administratieve fout gemaakt en mijn abonnement bij jullie wordt zonder dat ik daar zelf ook maar iets mee te maken heb stop gezet.

Ik heb geen betalingsachterstanden.
De klantenservice zegt dat KPN de procedure kan stoppen, maar KPN kan niets vinden over een afsluiting, en geeft terecht aan dat ik klant van Telfort ben en jullie dit probleem op moeten lossen.

Zoals het er nu uit ziet wordt ik dus door een fout van jullie zomaar afgesloten en heb ik op zijn vroegst pas over 3 weken beschikking over internet.

Als ik vraag of iemand mij hier over terug kan bellen, kan dat niet.
Als ik vraag om een 2e lijns, kan dat niet.

Ik vind het absurd dat ik zonder aantoonbare reden zo maar afgeloten wordt!!!!

En ik wil dus dat jullie dit oplossen en de procedure stop zetten.
Ik wil niet afgesloten worden.
Ik heb nooit opdracht gegeven om mij af te sluiten, ik heb mijn abonnemenet niet opgezegd.

30 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Heb je meer informatie?

Wordt je abonnement bij Telfort afgesloten omdat *iemand* een overname van je lijn heeft aangevraagd bij een andere provider?

Wellicht dat er bij KPN een abonnement op jouw adres is aangevraagd en dat Telfort je daarom doorverwijst naar KPN.
Als een andere provider een overname van je lijn aanvraagt bij Telfort vanwege een nieuw abonnement, dan is Telfort wettelijk verplicht hieraan mee te werken.
ik heb het allemaal al uitgelegd, ik wil gewoon niet afgesloten worden
ik wil graag dat iemand dit asap oplost, ik ga niet mijn prive gegevens delen op internet
ik heb een  brief gekregen van KPN, KPN kan niets terug vinden in het systeem over een beeindiging van een abonnement

de theorie van KPN is dus, dat "iemand" een foutje heeft gemaakt, het geannuleerd heeft, maar dat die annulering niet verwerkt is door Telfort

omdat ik klant ben bij Telfort , vind KPN dat Telfort contact op moeten nemen met KPN
KPN weet NIETS over een nieuwe aansluiting, dus er is geen ander bedrijf dat de connectie/lijn overneemt
en dat kan KPN bevestigen!
in het systeem van KPN is niets bekend over een nieuwe aansluiting op mijn adres

de bal ligt echt bij Telfort en Telfort dient dit gewoon op te lossen
ik wil niet afgesloten worden

ik heb die internet verbinding nodig!!!!
na nogmaals contact met KPN heeft de afdeling netwerkbeheer gekeken wat de status was op de lijn van mijn adres
zij zagen wel een ziplock, maar die was er nog niet door heen, dus dat is geen reden om mij af te sluiten , er is geen sprake van een overname

daarnaast bleek de brief over de afsluiting per 9 september over een hele oude order te gaan van iemand die 10 jaar geleden op mijn adres heeft gewoond
voor de huidige adsl  aansluiting zou het allemaal niets uit moeten maken en ik kon die brief als niet verzonden beschouwen

dus er is wel degelijk een  fout gemaakt bij Telfort en er is geen sprake van een andere provider of overname waar Telfort wettelijk aan zou moeten voldoen

ik wil graag dat Telfort dit oplost of in ieder geval een vervangende oplossing aan biedt
bijvoorbeeld een dongle zodat ik in ieder geval internet heb in de tijd dat Telfort mijn aansluiting weer op orde maakt
Badge +2
na nogmaals contact met KPN heeft de afdeling netwerkbeheer gekeken wat de status was op de lijn van mijn adres
zij zagen wel een ziplock, maar die was er nog niet door heen, dus dat is geen reden om mij af te sluiten , er is geen sprake van een overname

daarnaast bleek de brief over de afsluiting per 9 september over een hele oude order te gaan van iemand die 10 jaar geleden op mijn adres heeft gewoond
voor de huidige adsl  aansluiting zou het allemaal niets uit moeten maken en ik kon die brief als niet verzonden beschouwen

dus er is wel degelijk een  fout gemaakt bij Telfort en er is geen sprake van een andere provider of overname waar Telfort wettelijk aan zou moeten voldoen

ik wil graag dat Telfort dit oplost of in ieder geval een vervangende oplossing aan biedt
bijvoorbeeld een dongle zodat ik in ieder geval internet heb in de tijd dat Telfort mijn aansluiting weer op orde maakt

Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar allerlei persoonlijke data wilt delen, maar op mij komt het over als;
1: het probleem is niet ontstaan bij Telfort
2: Telfort is niet diegene die het probleem kan verhelpen.

Als Telfort het probleem, wat niet door/voor Telfort is veroorzaakt, voor jou kan gaan proberen op te lossen, dan kunnen zij de tijd die hiervoor staat niet versnellen. Sowieso raad ik je aan snel nog de klantenservice te bellen (open tot 21:00), aangezien Telfort webcare (= medewerkers van Telfort) op zijn vroegst pas maandag weer op dit forum aanwezig zijn.

Succes en een fijn weekend!
Hoi Matthijs en Franzki, nog bedankt voor jullie reacties.
Ik kan het een en ander nader toelichten.

Allereerst heb ik het telefonisch op proberen te lossen. 
Na gisteren 5x de klantenservice van Telfort en 3x de netwerkbeheerder (KPN) gebeld te hebben heb ik de  volgende info (het is geen standaard verhaal en wat complex):

datum 9 september:
In de brief van de netwerkbeheerder KPN staat dat op 9 september een administratieve handeling wordt uitvgevoerd mbt tot een oude order.
Dat gaat om een aansluiting van minimaal 10 jaar oud, waar ik als huidige bewoner niets mee van doen heb.
Het is administratief en er zou dus niks veranderen aan mijn aansluiting. Was ter info.

datum 14 juni en "andere" provider
Maar de klantenservice van Telfort beweert dat er een overname door een andere provider plaats vind op 9 september en dat zij wettelijk verplicht zijn hier aan mee te werken.
Telfort kan mij echter niet vertellen welke provider dat is en ze gaan me afsluiten, ook al geef ik aan dat ik dat niet wil.
Alleen de andere nieuwe provider kan het proces stoppen volgens hen.
De netwerkbeheerder (KPN dus) die geeft aan dat telfort beschikt over alle informatie aangaande de overname en dus ook kan zien welke provider het is.
De netwerkbeheerder kon ook zien dat er op 14 juni inderdaad een ziplock op mijn adres stond, maar dat deze er niet door was gekomen.
Dus "iemand" heeft op 14 juni misschien een foutje gemaakt met de postcode of huisnummer bij het aanvragen van een nieuwe aansluiting, maar die aanvraag is nooit doorgevoerd, misschien geannuleerd.
Ik, als enige bewoner op dit adres,  was het zeker niet, ik verhuis binnen een jaar en dan ga je niet een nieuw contract aan.
Anders dan die melding van 14 juni, kon de netwerkbeheerder niets zien op mijn aansluiting dat te maken zou kunnen hebben met een overname door een andere provider.

Ook heb ik helemaal geen post, rekening, contract, adsl pakket, modem of wat dan ook van een andere provider ontvangen op mijn adres.
Hetgeen wel gebruikelijk is als je overstapt lijkt me, ook als een onbekende het aanvraagt voor mijn adres.
Ook van Telfort zelf niets gehoord over een afsluiting of beeindiging contract.
Ik kreeg vorige week wel een brief van Telfort of ik mijn te dure abonnement niet om wilde zetten naar een goedkoper alles in een pakket?

Er is dus geen andere provider bekend.

1) Als het probleem inderdaad niet bij Telfort is ontstaan wordt het wel een uitzonderlijk verhaal:
Dus een onbekende "enige bewoner" op mijn adres vraagt op 14 juni bij een andere  provider een nieuwe adsl aansluiting aan die pas in gaat op 9 september.
Heel toevallig is 9 september ook de datum dat de netwerkbeheerder een administratiefout gaat herstellen van een oude order.
En op onverklaarbare wijze stuurt die nieuwe adsl provider verder ook geen welkomstbrief, contract, modem of whatsoever naar mijn adres.

Het lijkt er heel erg sterk op dat Telfort een foutje heeft gemaakt en wat data door elkaar heeft gehaald.
En omdat er blijkbaar helemaal geen andere adsl provider is, is Telfort dus ook niet wettelijk verplicht om aan een overname "mee te werken".
Want er is dus helemaal geen overname, Hetgeen betekent dat ik dus zonder internet en telefoon kom te zitten.

2) Telfort kan er dus wel degelijk iets aan doen: gewoon de afsluiting annuleren.
Of als dat echt niet meer lukt een alternatief aan bieden voor de periode dat ik zonder internet kom te zitten.
Een dongel bijvoorbeeld, voor die 3 tot 5 weken die het gaat duren dat mijn aansluiting weer werkt.

Ik ben al jaren klant bij Telfort.
Het mag in ieder geval nader onderzocht worden en als duidelijk is wat er nu echt gebeurd is, dat mij die informatie ook gewoon wordt verstrekt.
Als er daadwerkelijk een andere adsl aansluiting is aangevraagd, wil ik dan wel weten bij welke provider dat was en vooral door wie.
Reputatie 8
Badge +16
Het mag in ieder geval nader onderzocht worden en als duidelijk is wat er nu echt gebeurd is, dat mij die informatie ook gewoon wordt verstrekt. Als er daadwerkelijk een andere adsl aansluiting is aangevraagd, wil ik dan wel weten bij welke provider dat was en vooral door wie.

Helemaal mee eens... en goed dat je nu wat meer informatie post want dan wordt het probleem inderdaad duidelijker.

Dit lijkt me een uitzoekklusje voor Telfort Webcare... zij zijn er helaas pas maandag weer.
Reputatie 8
Badge +19

Als er daadwerkelijk een andere adsl aansluiting is aangevraagd, wil ik dan wel weten bij welke provider dat was en vooral door wie.

Het schijnt nogal eenvoudig te zijn om een abonnement op te zeggen of aan te gaan dat niet eens van jou is.
Als ik wat gegevens van mijn overbuurman heb kan ik uit zijn naam bellen naar een andere provider en daar een abonnement afsluiten op zijn adres.
Dit komt trouwens voor bij veel providers...

De netwerkbeheerder kon ook zien dat er op 14 juni inderdaad een ziplock op mijn adres stond, maar dat deze er niet door was gekomen.
Dus "iemand" heeft op 14 juni misschien een foutje gemaakt met de postcode of huisnummer bij het aanvragen van een nieuwe aansluiting, maar die aanvraag is nooit doorgevoerd, misschien geannuleerd.

Op 14 juni is er dus wel iets gebeurd, hetgeen in het systeem zichtbaar is voor KPN, maar die gebeurtenis heeft nooit een akkoord gehad,  geen groen licht gekregen, procedure is niet afgerond dus.

Als die overname wel een go had gehad, dan had een nieuwe provider vast iets van zich laten horen en had ik ook geweten dat er iets in gang is gezet, ik had dan ook veel eerder actie kunnen ondernemen.

En omdat er blijkbaar helemaal geen andere adsl provider is, is Telfort dus ook niet wettelijk verplicht om aan een overname "mee te werken".
Want er is dus helemaal geen overname.

Het argument van de klantenservice van Telfort dat Telfort wettelijk gezien de afsluiting niet mag stoppen is dus niet terecht. 
Ik krijg er namelijk geen andere aansluiting voor in de plaats, vandaar dat ik er ook zo over loop te zeuren.
Ik zit  maandag dus gewoon geheel onverwacht minimaal 3 weken zonder vast internet en mijn telefoonnummer vervalt!
En naast dat ik daar enorme overlast van ga ondervinden, heb ik er ook nog eens extra onkosten van.

In geval van dat "iemand" mijn abbo heeft opgezegd,  is het helemaal absurd dat Telfort de afsluiting niet wil annuleren, want ik, de klant, geef aan dat ik helemaal niet afgesloten wil worden en klant bij Telfort wil blijven. 
Reputatie 8
Badge +16
In geval van dat "iemand" mijn abbo heeft opgezegd,  is het helemaal absurd dat Telfort de afsluiting niet wil annuleren, want ik, de klant, geef aan dat ik helemaal niet afgesloten wil worden en klant bij Telfort wil blijven. 

Telfort kan een overname niet tegenhouden, dat is wettelijk zo geregeld zodat een klant makkelijk kan overstappen. In het verleden lagen providers wel eens dwars en hielden de lijn bezet zodat een overname niet uitgevoerd kon worden.

Als een andere provider een overname heeft aangevraagd dan ligt de schuld dáár. Zij moeten namelijk vaststellen of de gegevens van de aanvraag kloppen voordat ze deze in behandeling nemen.

Nogmaals... het is even wachten tot Webcare er is. Zij kunnen maandag nagaan wat er aan de hand is.
Telfort kan een overname niet tegenhouden, dat is wettelijk zo geregeld zodat een klant makkelijk kan overstappen. In het verleden lagen providers wel eens dwars en hielden de lijn bezet zodat een overname niet uitgevoerd kon worden.

Als een andere provider een overname heeft aangevraagd dan ligt de schuld dáár. Zij moeten namelijk vaststellen of de gegevens van de aanvraag kloppen voordat ze deze in behandeling nemen.

Nogmaals... het is even wachten tot Webcare er is. Zij kunnen maandag nagaan wat er aan de hand is.

Ik snap dat het een ingewikkeld verhaal is, maar ik heb gisteren naast 5 mensen van de callcenter ook via facebook contact gehad met iemand van Webcare, die me ook naar hier doorverwees. Maar niemand, dus ook Webcare niet,  kon mij vertellen welke nieuwe provider die overname heeft aangevraagd.
Dus heb ik zelf ook maar de netwerkbeheerder/KPN gebeld, en gevraagd of die het wel konden zien, ze beheren immers het netwerk, leek me dan logisch dat ze kunnen zien aan welke provider ze mijn lijn gaan leveren. Volgens hen zou er helemaal niets veranderen qua aansluiting op 9 september en blijven ze  leveren aan BBXL, oftewel Telfort. Was alleen een administratieve verandering, hetgeen ook in die brief die ik van KPN heb gekregen staat dus.

Bij de netwerkbeheerder was dus niets te zien over een overname, alleen de niet doorgevoerde mutatie van 14 juni.  
Nu kan ik persoonlijk niet meekijken in die systemen, maar ik ga er van uit dat KPN dat niet verzint.
Omdat we de uitspraken van de klantenservice van Telfort ook serieus namen is KPN zelfs zo ver gegaan om van alle buren te checken of zij misschien op 9 september een adsl aansluitng krijgen. Misschien had iemand in de straat wel een foutje gemaakt.  Al mijn buren hebben geen nieuwe adsl verbinding aangevraagd.  Mijn bovenbuurman had wel ergens in juli een abbo bij XS4All opgezegd, dus heb ik zelfs XS4All gebeld, hele sitiatie uitgelegd, en gevraagd of zij misschien die procedure per abuis in gang gezet hadden.  Ze hadden alleen de buurman afgesloten en van overname was geen sprake.

Als ik niet weet om welke "nieuwe provider"  het gaat, wordt het erg ingewikkeld om die nieuwe provider te benaderen om te vragen om een overname stop te zetten. En als ik de netwerkbeheerder/KPN mag geloven, wordt dat sowieso al heel erg lastig, want  volgens KPN is de enige mutatie op mijn lijn mbt een overname al op 14 juni geannuleerd....  En volgens de administratie van KPN is die "nieuwe provider" gewoon Telfort zelf dus!!

Trouwens kudo's voor de klantenservice van KPN. :-D 

Ik weet niet precies hoe laat Telfort afsluitngen uitvoert, maar lijkt mij vrij sterk dat de Webcare hier op een of andere manier nog van invloed op kan zijn.
Ik hoop het natuurlijk wel!!!   Zou wel heel veel overlast schelen.  :-)
Reputatie 8
Badge +16
Ik weet niet precies hoe laat Telfort afsluitngen uitvoert, maar lijkt mij vrij sterk dat de Webcare hier op een of andere manier nog van invloed op kan zijn.

Niet zo pessimistisch.

Telfort Webcare kan in elk geval uitzoeken òf je daadwerkelijk wordt afgesloten en wat de reden hiervoor is.
En wellicht kan Webcare ook (als het tòch tot een afsluiting komt) de overlast beperken die jij hiervan hebt, bijvoorbeeld door snel een nieuwe aansluiting te realiseren.
Niet zo pessimistisch.

Telfort Webcare kan in elk geval uitzoeken òf je daadwerkelijk wordt afgesloten en wat de reden hiervoor is.
En wellicht kan Webcare ook (als het tòch tot een afsluiting komt) de overlast beperken die jij hiervan hebt, bijvoorbeeld door snel een nieuwe aansluiting te realiseren.

Nu heb je me toch echt op de kast hoor, nogmaaaals, het is geen gangbaar probleem:
Zoals je al had kunnen lezen heb ik dus vorige week al contact gehad met webcare en veelvuldig met de telefonische klantenservice van Telfort.
Zoals je al had kunnen lezen staat het voor Telfort vast dat Telfort mijn abbo stopzet en ik word afgesloten aanstaande maandag.
Want zoals je al had kunnen lezen is er volgens Telfort een overname door een andere provider die op 14 juni is aangevraagd en as maandag op 9 september wordt doorgevoerd..

Omdat het verhaal van Telfort over de overname niet correspondeerd met de inhoud van de KPN brief,
hebben KPN en ik dat uiteindelijk dan maar zonder Telfort verder onderzocht. Zoals je al had kunnen lezen, hebben we dan ook alle mogelijkheden bekeken.
Zoals je al had kunnen lezen  kwamen we er toen achter dat er iets mis is gegaan in de administratie bij Telfort.
Er is helemaal GEEN OVERNAME door een ANDERE provider, maar Telfort heeft ZELF een overname aangevraagd op mijn lijn.
Dus Telfort wil die lijn overnemen, terwijl ik al jaren een aansluiting via Telfort heb.
Daarom kwam er ook een brief van KPN, want zoiets is nogal ongebruikelijk...

Hoe en waarom die administratieve fout is ontstaan doet er voor mij op dit moment echt totaal niet meer toe.
Kan gebeuren. Maar ze mogen dan wel de fout herstellen en die afsluiting gewoon annuleren!

Zoals je al had kunnen lezen waren zowel het callcenter als de webcare niet in staat om TIJDIG dit probleem op te lossen.
Telfort bleef voet bij stuk houden dat ze wettelijk gezien die afsluiting niet kunnen stoppen en dat alleen de "andere" provider dat kan.
Maar uit de administratie van KPN is dus gebleken dat die andere provider helemaal niet bestaat, want dat is Telfort zelf.
Erg frustrerend dus

Het uitzoekwerk is dus al gedaan door KPN zoals je al had kunnen lezen.
Enige wat Telfort nog hoeft te doen is mij niet afsluiten, want wettelijk gezien staat er niets in de weg dus.
Als dat niet lukt lijkt, het me behoorlijk redelijk dat ze voor vervangend internet zorgen,
ipv dat ik word afgescheept met een: sorry voor de overlast, het kan 3 tot 5 weken duren voordat u weer bent aangesloten.
En misschien is het een idee dat Telfort mij de kosten van het uren bellen met de klantenservice van Telfort ook niet in rekening brengt.
Ik heb jaren 40 euro p/m betaald, beetje klantvriendelijkheid en service mag.

Niemand staat te juichen als zo iets gebeurd. Ik baal er in ieder geval flink van, zoals je wel hebt kunnen lezen.
Duidelijker dan dit kan ik niet worden.
Reputatie 1
Dus als ik het goed begrijp probeert telfort een overname te doen op een al bestaande lijn van hun, waardoor jij nu afgesloten word van je internet en je telefoon?
En blijkbaar wil telfort hier niks aan doen, omdat ze zelf niet de situatie snappen?
Reputatie 8
Badge +16
Als het klopt wat jij zegt (dus als er geen overname is aangevraagd door een andere provider) lijkt me de kans erg klein dat er een monteur op pad wordt gestuurd om je lijn los te koppelen. Dat gebeurt over het algemeen alleen als er ook meteen een overname is.

Nogmaals.... als Telfort Webcare morgen geen duidelijkheid kan geven, dan kan niemand dat.
Dus als ik het goed begrijp probeert telfort een overname te doen op een al bestaande lijn van hun, waardoor jij nu afgesloten word van je internet en je telefoon?
En blijkbaar wil telfort hier niks aan doen, omdat ze zelf niet de situatie snappen?

Yes, jij snapt het!  Webcare en de telefonische klantenservice begrepen de situatie niet, ook niet nadat ze contact hebben gehad met KPN.
Dus morgen wordt ik afgesloten en zit dan 3 tot 5 weken zonder vaste internet en telefoon aansluitng.
Reputatie 8
Badge +16
Dan snap ik het niet...

Ik begreep uit je verhaal dat er sprake was van een "spookovername"... dus dat er ten onrechte een vermelding op je lijn is gekomen dat deze vrijgemaakt moet worden voor een andere provider. En dat er (als ik jou goed begrijp) geen andere provider is.

DIt is wat anders dan een Telfort-Telfort overname. Telfort kan geen overname op je eigen lijn doen omdat het al een Telfort-lijn is. Hooguit als iemand een Telfort abonnement aanvraagt onder een andere naam maar wèl op jouw adres. Als het onverhoopt wèl een Telfort-Telfort overname is, dan is er weinig aan de hand omdat je dan geen 3 tot 5 weken hoeft te wachten maar direct weer Telfort internet hebt.

Maar nogmaals... laten we eerst de reactie van Telfort Webcare afwachten... Zij zijn er morgen weer.
Reputatie 4
Badge +3
Yes, jij snapt het!  Webcare en de telefonische klantenservice begrepen de situatie niet, ook niet nadat ze contact hebben gehad met KPN.
Dus morgen wordt ik afgesloten en zit dan 3 tot 5 weken zonder vaste internet en telefoon aansluitng.

Allereerst van harte welkom op het forum en mijn oprechte excuses voor deze vervelende situatie.

Helaas is de oplevering van de nieuwe lijn niet tegen te houden, aangezien deze order te ver gevorderd is om nog wijzigingen door te voeren. Ik ga dit direct voor je doorzetten. Een eventuele nieuwe aanvraag kan ik in dit geval aanzienlijk versnellen.

Zou je mij in een privébericht een telefoonnummer waar je bereikbaar op bent willen sturen? Dan zorg ik dat er zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen wordt om dit op te lossen.

Henk
Allereerst van harte welkom op het forum en mijn oprechte excuses voor deze vervelende situatie.

Helaas is de oplevering van de nieuwe lijn niet tegen te houden, aangezien deze order te ver gevorderd is om nog wijzigingen door te voeren. Ik ga dit direct voor je doorzetten. Een eventuele nieuwe aanvraag kan ik in dit geval aanzienlijk versnellen.

Zou je mij in een privébericht een telefoonnummer waar je bereikbaar op bent willen sturen? Dan zorg ik dat er zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen wordt om dit op te lossen.

Henk

Laten we vooropstellen dat ik er in het begin al helemaal niks van begreep en al bellende en mailende er achter ben gekomen wat er speelt.
Ik kreeg een brief van KPN gericht aan BBXL over een nieuwe aansluiting en dat de oude zou worden afgesloten.
Ik wist van niks en snapte die brief niet, dus heb ik KPN opgebeld.
Die gaven aan dat ik bij Telfort moet zijn, want ik ben klant bij Telfort, en BBXL is Telfort.
Telfort vertelde me toen dat er  een overname op de lijn is, 14 juni aangevraagd die op 9 september wordt uitgevoerd.
Ik heb toen gevraagd of ik daar iets tegen kon doen, want ik wist van niks over die overname en wil het ook niet.
Toen kwam dus het verhaal dat ze wettelijk verplicht zijn om aan een overname mee te werken.
En alleen die andere provider de procedure stop kon zetten. Maar ze wisten niet wie die andere provider was.
Ik dus KPN weer gebeld, want die brief bleef onduidelijk. Die stuurden me weer naar Telfort, want Telfort zou dat moeten kunnen zien in het systeem.
Ik weer met Telfort bellen, en alles weer uitleggen, maar ze konden me nog steeds niet vertellen wie die andere provider was.
Toen kreeg ik contact met iemand van Webcare. Die dus na met KPN gebeld te hebben met hetzelfde verhaal kwam over die overname,
maar OOK niet kon zeggen door wie die lijn overgenomen werd.

Ik weer KPN gebeld, samen met KPN alle opties nagelopen, en uiteindleijk bleek dat Telfort zelf om een nieuwe aansluiting had gevraagd per 9 september.
En dat klopt dan ook met de inhoud van die brief!
In die brief staat dat BBXL om een nieuwe aansluiting vraagt en KPN zegt dan: BBXL is al op dat adres aangesloten, weet u zeker dat we moeten afsluiten?

Hoe dan ook. Telfort ziet wel een melding van een overname op mijn adres en dat ze dus de lijn vrij moeten geven.
Mijn abbo stopt dus per vandaag, heb ook maar tot vandaag moeten betalen.
Maar die nieuwe aansluiting die Telfort zelf heeft aangevraagd zien ze dus niet!
En KPN kon zien dat er wel een ziplock op 14 juni was gezet op mijn lijn, maar dat die procedure niet is afgerond.
De annulering van die nieuwe aansluiting is niet verwekt door Telfort, dus nu sluit Telfort me alleen af, en komt er niets anders voor in de plaats.

Het is een ingewikkeld verhaal, en ik heb werkelijk geen flauw idee hoe dit heeft kunnen gebeuren, wat ik wel weet is wat Telfort heeft gezegd:
Dat ze niks wilden doen tegen de afsluiting en dat een nieuwe aansluiting 3 tot 5 weken gaat duren....
Extreem lullig dus.

Ik ben nu nog niet afgesloten, hoe gaat dit nu verder?
Heel kort: Jullie, Telfortt dus, jullie zijn de partij die mijn lijn over willen nemen!
Volgens de netwerkbeheerder KPN veranderd er technisch gezien dus niets aan de aansluiting.
Lijkt me dus echt slechts een administratieve handeling, om de zaak weer aan te zetten.

Er is dus geen andere provider in het spel! 
Reputatie 8
Badge +16
Dus zoals Henk al vraagt, stuur hem even je gegevens zodat hij met je kan bellen.
Dat heb ik ook gedaan. Vrijdag Jeroen ook al mijn telefoonnummer gegeven. door beiden nog niet terug gebeld. 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Zoals ik Henk-Telfort ken zal hij zijn uiterste best doen om het ontstane probleem op te lossen.
Reputatie 4
Badge +3
Dat heb ik ook gedaan. Vrijdag Jeroen ook al mijn telefoonnummer gegeven. door beiden nog niet terug gebeld. :-)

Ik heb de gegevens ontvangen, dank daarvoor. Ben je eventueel ook bereikbaar op een mobiel nummer? In het geval dat de vaste telefoon niet meer werkt lijkt me dit erg handig. :)

Edit: telefoonnummer is inmiddels bekend, er wordt contact met je voor de vervolgstappen.

Henk
Huidige status: afgesloten, nog niet benaderd door Telfort.
Ik had overigens nog een vraagje: Wat gebeurd er eigenlijk met mijn telefoonnummer nu? Ben ik dat nummer nu voorgoed kwijt?

Alvast bedankt voor het antwoord. :-)
Camillah

Reageer