vraag

klacht hoge rekening ondanks blokkade en van het kastje naar de muur gestuurd

• 7 oktober 2014
  • 3 reacties
  • 177 keer bekeken

Ik heb een klacht(en)

Als eerste is het mailadres van mijn praktijk verkeerd ingetoetst door iemand die mij heeft aangemeld bij Telfort. MIj werd beloofd dat dit werd hersteld maar is nooit gebeld. Vervolgens duurde het heel lang voordat mijn abonnement in werking kon treden en heb ik gebeld met Telfort waarbij men alsnog een vroegere aansluitingsdatum zou aanmaken..Maar op die bewuste datum geen aansluiting en toen bleek dat het gesprek niet was verwerkt. (geeft niet echt een goede indruk) Vervolgens werkte de telefoonaansluiting niet goed en moest ik steeds het kastje van de netstroom afhalen om goed te laten werken en ik niet bereikbaar was voor klanten.

Enfin uiteindelijk maak ik voor mijn bedrijf veelvuldig gebruik van de telefoon en kon ik half juli zonder berichtgeving niet meer bellen. Ik heb toen direct contact opgenomen met telfort en daar bleek dat bij een rekening van 200 euro direct de toegang tot bellen werd geblokkeerd maar dat na de maandelijkse afschrijving dit weer direct werd hersteld. Ik zou er nog een brief over krijgen. Inderdaad ik kreeg een mail maar de rekening was het dubbele bedrag..dit werd netjes afgeschreven maar geen aansluiting. Ik had geduld want ik dacht dat dit wellicht verwerkingstijd nodig had..maar nog steeds geen aansluiting. Ik belde weer op en men zou dit doorgeven..vervolgens kreeg ik alsnog een rekening van 176 euro terwijl ik helemaal geen gebruik kon maken van mijn telefoon. Ik kreeg ook geen duidelijkheid Ik heb vervolgens de rekening gestorneerd in de hoop dan direct door een andere afdeling contact te kunnen krijgen ipv callcenter..maar dat gebeurde niet..Ik heb gevraagd om opheldering waar het bedrag van 176 euro vandaan kwam maar tot op heden kon men mij niet antwoorden. Het enige wat gezegd werd was ja in die en die maand heeft u die nummers gebeld..wat niet kon ,,want de telefoon was qua bellen afgesloten al vanaf half juli. Nu is het oktober en ben ik qua telefoon nog steeds niet aangesloten. Telfort zelf heelft ontzettend vriendelijke medewerkers maar niets word genoteerd en ze hebben verder geen informatie..het enige wat ze telkens doen is mij een zakelijk abonnement aansmeren maar zolang ik geen normale service en antwoorden kan krijgen begin ik hier niet aan. Ik zou graag opheldering willen dit kost mij heel veel verlies. Als klant moet het mogelijk zijn om op een normale wijze opheldering te kunnen vragen en niet langs allerlei wegen moeten gaan om dit te krijgen. Ik wil anders echt een andere provider en naar de KPN gaan

3 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@angelic,

Allereerst wil ik jou graag hartelijk welkom heten op ons forum.

Wat een irritante situatie ben je in beland zeg. Het is normaal voor de gemiddelde Telfort klant om een limiet te hebben op de gesprekskosten om hoge kosten en misbruik te voorkomen. Ik begrijp uit het bovenstaande verhaal dat dit limiet bij jou niet echt een toegevoegde waarde heeft. Ik kan ervoor zorgen dat het 'plafond' meer omhoog gaat waardoor je niet bij het minste of geringste wordt geblokkeerd. De gesprekskosten kunnen immers bij sommige gebruikers hoger liggen dan het gemiddelde.

Wat betreft het e-mail adres: Het is het snelst om zelf een ander adres aan te maken. Het is erg lastig om een dergelijke fout weer recht te zetten, want het gehele abonnement en de systemen waar je op inlogt zijn erop gebaseerd. Je kunt een ander adres aanmaken in Mijn Telfort.

Ik lees graag jouw reactie.

Michael
Hallo Michael,

Dank je wel voor jouw respsons

Ik vind het jammer dat je alleen reageert mbt de hoogte van de limiet.
Ik ben maanden afgesloten geweest, pas sinds vandaag 17 oktober weer aangesloten.

Het gaat erom dat ik een contract heb afgesloten met Telfort omtrent de levering van telefonie TV en internet. Zodat ik als klant daar gebruik van kan maken. Mij is niets vermeld over een limiet, noch informatie geleverd om eventueel dat limiet te laten verhogen. Noch is er op het moment dat dat limiet werd aangebroken een waarschuwing of bericht naar mij verstuurd met de mededeling dat er bijna een bepaald limiet is genaderd waarbij dan eventueel een mogelijkheid wordt geboden om direct dat belgedrag aan te passen (indien nodig) of in mijn geval om dat limiet te verhogen. Echter de levering tot Telefonie is direct zonder bericht geblokkeerd. Ik werd gewezen naar de the fair use policy maar ook daar staat niets vermeld over de hoogte van een dergelijk limiet..

Dit omdat ik zo ontzettend goed gebruik maakte van het product dat Telfort leverde. Dit terwijl slechts 2 weken daarvoor de maandelijkse kosten inclusief belkosten was geincasseerd. En pas weer kon worden aangesloten bij de volgende incassering.die pas 2 weken later zou plaatsvinden. Echter ik werd niet aangesloten.

Ik heb door de onverwachte blokkade die ook veel te lang duurde schade opgelopen en een klant kwijtgeraakt. Dus dat is niet meer eventjes irritant te noemen. Je moet gewoon als betalende klant direct kunnen worden aangesloten en niet dat hier eerst nog eens weken overheen gaat. ZO KUN JE NIET MET JE KLANTEN OMGAAN?!!

Daarnaast ben ik ook niet tevreden op de wijze waarop Telfort met mij als klant omgaat. Ik heb gebeld, geschreven, gemaild. nu uiteindelijk via internetfora en klachtfora moeten schrijven. Als ik de klantenservice opbel dan was het voor de medewerker niet mogelijk om de hoogte van het bedrag in te zien en daar uitleg over te geven, men kon ook niet zien vanaf wanneer ik was afgesloten. Noch kon ik worden doorverbonden met een afdeling die mij enigzins kon helpen. Wel zouden dan dingen genoteerd worden maar dit is tot nu toe nog maar 1 x gebeurd. Ik bel dus naar de klantenservice om tot een oplossing te komen maar dat is geenszins mogelijk.

Wil ik dat het plafond omhoog gaat?

Gaan mijn abonnementskosten omhoog bij een verhoging van een limiet? En nog belangrijker waar staat aangegeven wat de hoogte van dit limiet is? Want dat staat nergens aangegeven.

In ieder geval is het voor mij zeker dat ik geen klant blijf bij Telfort.

Met vriendelijke groet
Reputatie 8
Badge +2
@angelic,

Wat een verhaal. Persoonlijk kan ik me goed voorstellen dat deze situatie frustrerend is, zeker als er geen gehoor wordt gegeven aan jouw klacht.

Eén van de redenen van de blokkade is dat de belkosten hoger waren dan het limiet van ongeveer €400,-. Ook zijn een aantal betalingen later binnen gekomen dan normaal het geval was. (ik kan je hier eventueel een uitleg over geven in een privébericht als je dat wilt). Nadat er betaald is, gaan er doorgaans 5 werkdagen overheen voordat de blokkade wordt opgeheven vanwege het administratieve proces dat daarmee gepaard gaat. Waarom de heraansluiting/deblokkade bij jou pas later heeft plaatsgevonden, is mij onduidelijk. Daar wil ik graag mijn oprechte excuses voor aanbieden, gezien dit niet de normale gang van zaken is.

Wat betreft het verhogen van het 'plafond', daar zijn geen kosten aan verbonden uiteraard. Dit limiet zorgt er uitsluitend voor dat je niet veel meer belt dan 'gewenst'. Dit heb ik zojuist voor jou uitgevoerd. Het nieuwe limiet is nu, in jouw geval ongeveer €600,-. Er verandert verder niets. Je hebt nu (als particuliere gebruiker) slechts de mogelijkheid om hogere belkosten te maken, zonder dat daar een notificatie/blokkade aan vastzit.

Ik hoop dat het e.e.a nu wat duidelijker is, en hoop van ganse harte dat je alsnog klant blijft bij Telfort. We sluiten klanten niet af voor de grap, of om deze te pesten. Dit wordt met de beste bedoeling gedaan, om de klant niet de dupe te laten worden van (mogelijk) veel te hoge kosten.

Ik lees je reactie graag.

Michael

Reageer