beantwoord

Je binnen 24 uur beroepen op aankoop: nieuwe klant wel en trouwe Telfortklant niet?

• 9 augustus 2012
  • 7 reacties
  • 2112 keer bekeken

Geachte heer, mevrouw,
Ik ben al jaren trouwe klant bij Telfort en tot vorige week zeker ook naar tevredenheid! Totdat ik vorige week mijn contract in de Telfortwinkel heb verlengd. Ik heb mijn handtekening gezet, maar binnen het uur begon er iets te 'knagen'. Ik realiseerde mij dat ik onjuist was voorgerlicht en dat er een veel gunstigere optie voor mij mogelijk was geweest, namelijk eentje die nog veel beter bij de wensen aansloot, die ik in de winkel had geopperd.
Ik ben snel teruggegaan naar de winkel, tenslotte zou mijn contract pas op 2 augustus ingaan. Wederom zei de verkoopster dat haar voorstel toch echt het beste  voor mij was en ik dus niets moest veranderen.... Toen ik haar voorrekende dat ik per maand toch zeker 9 euro goedkoper had kunnen zitten en dat maar liefst 24 maanden lang, kon zij dat inderdaad niet ontkennen... Ze zou het de volgde morgen voor mij 'proberen' recht te zetten...
De volgende morgen belde zij mij, dat ze het wel had geprobeerd, maar dat het niet meer recht te zetten wa: ik zat de komende twee jaar aan mijn contract vast.
Ik heb haar er toen op dat ik als klant het recht heb om binnen 24 uur na aankoop deze ongedaan te maken en ik wees haar erop dat ik zelfs binnen het uur! was teruggekomen. Hierop zei ze dat dit recht alleen maar geldt voor nieuwe klanten bij Telfort en niet voor de bestaande Telfortklant, zoals in mijn geval... Dat stuitte mij enigszins tegen de borst: ik ben al jaren trouw en tevreden lid en ik wil dat graag ook blijven! Ik wil ook helemaal niet weg bij Telfort, ik wil alleen dat mijn contract wordt omgezet naar het gunstige aanbod dat Telfort bieden kan. Ik voel mij nu benadeeld ten opzichte van nieuwe klanten!
Als ik contact opneem met de Klantenservice, blijkt iedere medewerker mij toe te zeggen dat ik wel (!) het recht heb om mijn contract naar mijn wens te wijzigen, maar als men daadwerkelijk tot actie over wil gaan, blijkt het voor de trouwe klant toch onmogelijk te zijn... Ik vraag me af, waarom dit onderscheid? En zeker omdat ik bij het afsluiten van mijn contractverlenging ben misleid, de verkoopster heeft mij aangespoord tot een aankoop die helemaal niet zo gunstig was, zoals zij het bracht...
Ik hoor graag waarom er in dit geval onderscheid wordt gemaakt tussen de nieuwe Telfortklant en de tevreden trouw Telfortklant, maar ik zou het natuurlijk helemaal waarderen als mijn contract gewoon naar wens wordt verlengd, zodat ik met een tevreden gevoel op mijn aankoop bij Telfort terug kan kijken!
Met vriendelijke groeten, Evelien
icon

Beste antwoord door EvaLuna 16 augustus 2012, 18:35

Geachte heer, mevrouw,

Afsluitend kan ik hier gelukkig een zeer positief bericht plaatsen:

Via dit forum ben ik door een medewerker van de Telfort Klantenservice/klachtenafhandeling persoonlijk gebeld. Ik heb tijd en ruimte gekregen om mijn hele verhaal te doen en vooral ook aangaande de miscommunicatie in de Telfortwinkel, waardoor ik uiteindelijk met een onjuist en voor mij onvoordelig abonnement vertrokken ben. Ik heb het als bijzonder prettig ervaren dat mijn probleem serieus genomen werd. Het probleem is daarna direct en volledig opgelost: ik heb nu het abonnement zoals ik het graag meteen had willen hebben. Tevens zullen de onkosten, die ik heb gemaakt voor het bellen met de afdeling klantenservice, door Telfort worden verrekend.

Ik ben zeer tevreden met deze gang van zaken en ik kan vanaf gisteren dan ook eindelijk ECHT blij zijn met mijn nieuwe telefoon en het bijpassende abonnement!

Hartelijk dank daarvoor en vriendelijke groeten,

Evelien
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

7 reacties

Badge +1
Dit "trouwe klant" onderscheid wordt overal gemaakt

Ik ben bang dat het meer een gevoelsmatige trouwheid is,
dan een plichtmatig gedragscode van een aanbieder.

Maar waarom zou een 'trouwe klant"een betere behandeling
moeten krijgen dan een nieuwe??

Dat een nieuwe in de leuren eehh bedoel watten gelegt wordt
is duidelijk, dat men het niet zo nouw neemt en onderscheid
maakt ook, ben toch altijd een beetje bang dat het om het
hebben is hebben en krijgen de kunst gaat, met de bijbehorende
treuroos, en daarbij enige leugentjes voor hun(aanbieders, cq ISP's)
bestwil niet geschuwd worden, dit alles tenkoste van een al,
'trouwe klant" dan nog niet bestaande klant.

Triest maar waar.

Zie PM
elke overeenkomst is een nieuwe verbintenis, tenzij alle oude voorwaarden hetzelfde blijven (stilzwijgend), maar daarvan is hier geen sprake, omdat je nu niet meer maandelijks kan opzeggen maar pas weer na 24 maanden, daarom ben je naar juridische maatstaven dus een nieuwe klant met een nieuwe overeenkomst en voorwaarden.

Verder is er pas sprake van een overeenkomst als telfort de Aansluiting in werking stelt, bij een verlenging dus de datum waarop de nieuwe voorwaarden in gaan. je hebt dus altijd 1 maand de tijd om te annuleren.
elke overeenkomst is een nieuwe verbintenis, tenzij alle oude voorwaarden hetzelfde blijven (stilzwijgend), maar daarvan is hier geen sprake, omdat je nu niet meer maandelijks kan opzeggen maar pas weer na 24 maanden, daarom ben je naar juridische maatstaven dus een nieuwe klant met een nieuwe overeenkomst en voorwaarden.

Verder is er pas sprake van een overeenkomst als telfort de Aansluiting in werking stelt, bij een verlenging dus de datum waarop de nieuwe voorwaarden in gaan. je hebt dus altijd 1 maand de tijd om te annuleren.

Dank voor je reactie glenmorangie... Ik begrijp uit jouw woorden dat Telfort zijn standpunt  eigenlijk helemaal niet kan hard maken! Ik was al bezig met stappen, maar wil Telfort eerst een kans bieden om het zelf netjes op te lossen! Hopelijk kan ik hier binnenkort een positief bericht plaatsen!
Badge
@EvaLuna,

Welkom op het forum! Graag zoek ik dit verder voor u uit. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

@glenmorangie,

Er is sprake van een overeenkomst als het contract is getekend, dus niet pas wanneer de verlenging ingaat.

Laïla
persoonlijk ken ik de winkel voorwaarden niet of waarom zouden moeten afwijken van de wet koop op afstand voor een internetbedrijf als telfort, maar binnen zoveel dagen omruilen is een maatschappelijk geaccepteerde gewoonte voor veel winkels. 

@liaila 
de voorwaarden artikel 2.1 zeggen mijn uitleg, bovendien is er verder pas sprake na goedkeurig door telfort en mogen binnen 30 dagen na aangaan ontbonden worden conform 2.3 & 2.4 als er sprake is van bijzondere omstandigheden, ik ben van mening dat dit het geval is, ten eerste is volgens mij de 30dagen opzegtermijn niet nageleefd en ten tweede is er in de winkel misleidt door twee x verkeerde informatie te geven, ten derde dit is niet bijzonder klant vriendelijk, ik neem aan dat een duurder abo geen probleem was, maar nu de klant een binnen 24uur een goedkopere alternatief zag is het opeens niet mogelijk?

komop ;)
Badge
@glenmorangie,

Het probleem van EvaLuna is inmiddels opgelost 🙂.

Laïla
Geachte heer, mevrouw,

Afsluitend kan ik hier gelukkig een zeer positief bericht plaatsen:
Via dit forum ben ik door een medewerker van de Telfort Klantenservice/klachtenafhandeling persoonlijk gebeld. Ik heb tijd en ruimte gekregen om mijn hele verhaal te doen en vooral ook aangaande de miscommunicatie in de Telfortwinkel, waardoor ik uiteindelijk met een onjuist en voor mij onvoordelig abonnement vertrokken ben. Ik heb het als bijzonder prettig ervaren dat mijn probleem serieus genomen werd. Het probleem is daarna direct en volledig opgelost: ik heb nu het abonnement zoals ik het graag meteen had willen hebben. Tevens zullen de onkosten, die ik heb gemaakt voor het bellen met de afdeling klantenservice, door Telfort worden verrekend.

Ik ben zeer tevreden met deze gang van zaken en ik kan vanaf gisteren dan ook eindelijk ECHT blij zijn met mijn nieuwe telefoon en het bijpassende abonnement!

Hartelijk dank daarvoor en vriendelijke groeten,

Evelien