ISRA punt niet aanwezig => wel graag abonnement verhuizen

• 31 juli 2013
  • 7 reacties
  • 2353 keer bekeken

Badge
Mijn vraag is de volgende:
Graag zou ik mn telfortabonnement verhuizen naar ons nieuwe woonadres. Deze wordt op dit moment verbouwd en heeft geen ISRA puntaansluiting.
Wel loopt er in de weg een KPN bekabeling en heeft ooit op het adres wel een aansluiting gezeten. Echter deze is geheel weggehaald ivm de renovatie.

Kortom er dient een nieuw ISRa punt te worden aangelegd tot in de meterkast. Hiervoor loopt uiteraard wel een mantelbuis het huis binnen.

Aan u (Telfort) de vraag hoe we dit kunnen oplossen. Ik begreep nl in diverse andere gremia dat u als Telfort organisatie de KPN aansluitkosten voor uw rekening neemt.
Echter ik kan het niet gewaar worden uit uw site.

Kunt u me aan de juiste informatie helpen?

Alvast bedankt,

Ydo

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Als je geen ISRA-punt hebt, kun je geen Telfort abonnement afsluiten.

Als je een nieuwe aansluiting wilt wilt en/of wilt worden aangesloten op de straataansluiting zijn de kosten meestal voor eigen rekening.
Dit kost enkele honderden euro's afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden.

PS: het weghalen (slopen) van een ISRA-punt mag je niet zomaar doen. Het is onderdeel van de KPN infrastructuur en dus ook eigendom van KPN.
Badge
In een reactie van je uit 2011 zie ik dat je een belbudget van KPN aanbeveelt en dat dan KPN de kosten zoor zich neemt. Klopt dit nog?
Reputatie 8
Badge +16
KPN had (heeft?) als voormalig staatsbedrijf een leveringsplicht met betrekking tot telefonie.
Maar ook daar geldt dat als alles gesloopt is en ze moeten een aannemer sturen om te gaan graven dat er dan een prijskaartje aan kan zitten.

Je zou je vraag gewoon bij KPN kunnen voorleggen...
Reputatie 8
Badge +19
Als je een andere woning betrekt dien je zelf te controleren of bepaalde faciliteiten zoals gas, electra en dus ook de telefoonvoorziening (ISRA-punt van KPN) door de vorige bewoner in goede en bruikbare staat zijn achtergelaten.
Als dat niet het geval is dan spreek je de vorige bewoner, de verhuurder of de verkopende partij daarop aan en dient dit gerepareerd te worden voordat jij je handtekening onder de huur- of koopovereenkomst zet.
Als je dit niet hebt gedaan zijn reparatie- of aanlegkosten achteraf normaalgesproken voor de nieuwe bewoner.
Badge
Het is heel simpel

Betreft het kavel welke ook daarvoor geen isra had ??? >>> Aansluiting aanvragen via aansluitingen.nl en is meestal gratis.
Betreft het een kavel waar eerder wel een isra zat ??? Kpn laswerk laten opstarten maar kosten zijn voor eigen rekening.
Reputatie 1
Badge +1
@YdoR,
Is er een kabel (B.V.B) in de kruipruimte ??
Als je deze kabel ergens omhoog weet te halen kun je mischien wel een afspraak maken met een KPN monteur voor het plaatsen van een nieuw isra kastje daar.
Als je het aansluit punt in persee in de meterkast wilt en de kabel is niet lang genoeg zul je een isra verhuizing aan moeten vragen (en de daarbij behorende kosten betalen).
Helemaal geen kabel te vinden , dan kan het erg duur worden vraag een overte van KPN.

Er heeft ooit een aansluiting gezeten dus de herstel kosten zijn in principe voor jou!
Reputatie 6
Badge +7
Heb je niet iemand wie daar in (werkt bij bv KPN (Buurman vriendenkring enz) zit in dat soort werk die kan je dan helpen eventueel een andere oplossing bedacht worden want de kabel ligt er toch al.

Reageer