vraag

ISRA-punt in nieuwbouw woning krijgen

• 17 juni 2014
  • 5 reacties
  • 2262 keer bekeken

Het schijnt moeilijk te gaan om een ISRA invoering te krijgen.
Inmiddels 3 telfort helpdesk medewerkers gesproken en 1 KPN helpdesk medewerker (die duidelijk aangaf dat hun geen partij voor mij zijn).

Verhuizing is doorgegeven naar de nieuwbouw woning, echter hier ontbreekt de isra.
KPN voert enkel nog in als er een provider is die via het kpn netwerk levert.

Zover ik nu gewaar kan worden heeft KPN nog niet deze opdracht gekregen.

Van de technische helpdesk medewerker hoor ik het volgende:
Verhuizing is gepland op 1 juli (deze datum nog niet definitief) op deze datum wordt het ene adres afgesloten en de andere actief.
Mocht er dan geen signaal zijn (lijkt me logisch zonder isra) graag de technische helpdesk bellen dan gaan we kijken wat hieraan moet gebeuren.
Als het nodig is sturen we een monteur. Die constateert dan dat er geen isra is en zullen we deze aanvraag procedure opstarten.

Ik verwacht dus dat ik zo meteen 1 tot 2 maanden zonder werkende internetverbinding zit (wel mag betalen) terwijl dit te voorkomen is.

Waarom moet dit zo langs elkaar heen gaan?
Of kan ik beter mijn abonnement opzeggen per einddatum 7 juli. En een nieuwe aangaan waarbij je pas betaald als het signaal er is?

Is er iemand bij de webcare die de verhuizing wel in goede banen kan krijgen, of wat ik begreep van de technische helpdesk medewerker iemand van de 'hogere' technische dienst?

M.v.g.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Wat is de status precies? Komt er wel een telefoonkabel binnen die nog afgemonteerd moet worden? Of ligt er helemaal niks en moet jouw huis nog volledig aangesloten worden op de koperbundels in de straat?

Als je verhuist naar een nieuwe woning waar geen ISRA-punt aanwezig is, dan kun je vermoedelijk kosteloos opzeggen omdat Telfort niet kan leveren.

Het aanleggen van een ISRA-punt kan een kostbare zaak zijn, zeker als er graafwerkzaamheden bijkomen naar de koperbundels in de straat. En Telfort gaat dat vermoedelijk niet doen... dus dan zijn de kosten voor jouw rekening.
Complete invoering moet nog gedaan worden vanaf hoofdleiding in de straat.

De uitvoerende partij (volkerswessels) wil wel, kpn wil wel. men wacht echter op de opdracht vanuit Telfort.
Tevens hebben beide aangegeven dat het kosteloos is mits het dichter dan 250 meter van de straat is en het een willekeurige provider betreft die gebruik maakt van het KPN netwerk.

---
Update tijdens typen van de reactie.
KPN belde net om de invoering in te plannen. Zodra water, gas & electra ingevoerd plannen zij volkerswessels in.
---

Of het nu komt door de telefoontjes of andere oorzaak, we wachten af.
Belangrijkste is dat de aansluiting uiteindelijk er komt.
Reputatie 8
Badge +2
@René N.,

Erg vervelend dat dit zo lang heeft geduurd. De aanvraag voor het aanleggen van een IS/RA kan door ons worden gedaan indien er nog geen invoer aanwezig is. Afhankelijk van de betreffende situatie kunnen er, zoals Franzki aangeeft, kosten aan verbonden zijn.
Indien er kosten mee gepaard gaan, wordt er een offerte opgemaakt om de kosten daadwerkelijk goed te laten keuren door jou.

Graag ontvang ik in een privébericht de NAW-gegevens en 06-nummer, dan zoek ik het voor je uit en zet ik acties uit waar nodig!

Michael
Michael ik had ten tijde van je bericht al e.e.a. geregeld via mijn eigen ingangen bij de uitvoerende NUTS-bedrijven.
Invoering is hierop gedaan, nieuwe informatie via bijv. jullie zijde had het waarschijnlijk onduidelijker gemaakt voor de uitvoering.
(2 aanvragen op 1 adres?, dat soort dingen)

Sinds deze week ook verbinding.

Zelf krijg ik geen kosten aangezien ik binnen de gestelde voorwaarden zit van KPN.
KPN betaald de uitvoerende partij. En afhankelijk van de afspraken tussen KPN & Telfort wordt tussen die 2 ook wat verrekend.

Zijn gewoon een aantal oorzaken waardoor het verkeerd gaat:
1) KPN brengt alleen nieuwe invoeringen aan bij een abonnement. En doen ook geen 'loze' invoering als je hier wel voor wil betalen. Een abonnement moet er gewoon zijn.
2) De klantenservice van Telfort is op dit soort technische vragen niet ingericht. Als de computer zegt adres is geregistreerd dan is er een aansluiting. Als dan toch gelooft wordt dat die er niet is wordt je doorgestuurd naar iemand die geen partij voor je is.
Kom je daarna terug geeft een andere medewerker gelukkig aan dat dat niet moet maar die wist ook geen antwoord.
Dus terugbelverzoek technische dienst.
3)technische dienst belt terug maar geeft ook weer aan, de computer zegt is aansluiting. Die persoon was niet te overtuigen.
3a)Als er geen verbinding is op de verhuisdatum bel dan maar terug dan doorlopen we het stappenplan.
(terwijl je op voorhand weet zonder invoering kun je meten en kabels wisselen tot je een ons weegt maar verbinding krijg je niet.
3b)dan monteur langs om te zien dat het er niet is.
3c)dan aanvraag isra opstarten.

Ik begrijp best dat een organisatie als telfort via protocollen en de p.c. moet werken, maar met een beetje gezond verstand moet je in dit soort gevallen toch ook zelf begrijpen dat het onlogisch is.
Reputatie 8
Badge +2
@René N.,

Erg vervelend dat het zo lang heeft moeten duren en dat het meer voeten in de aarde had dan aanvankelijk gedacht.

In dit soort situaties treedt er soms wat verwarring op, gezien deze wat afwijkt van de standaard. Wat vooral soms verwarrend is, is dat de administratie van KPN vaak wat afwijkt van de werkelijkheid. In dit soort gevallen dient er intern geschakeld te worden met KPN zodat er alsnog geleverd kan worden op het gewenste adres.

Uiteindelijk, erg fijn dat het nu goed lijkt te werken! Mocht er nog iets zijn, roep het dan gerust! :)

Michael

Reageer