IS/RA-punt zonder telefoonaansluiting

jason12345
Beste allen,

Ik heb sinds kort de woning waar ik lang op gewachten heb. Nu ben ik op het punt gekomen om internet, telefonie en televisie te gaan afnemen.

In mijn woning bevind zich in een in een kast, in een slaapkamer onderin een Isra-punt (rond dopje waar PTT opstaat).

1 dikke kabel verdwijnt in de muur, maar voor de rest is er niets qua bedrading afkomstig uit de woning.

Ik heb telfort gebeld en die gaven aan dat er hier een korte kabel op aangesloten kan worden. Dit betekent dat het modem zich in die slaapkamer moet bevinden. Echter zal ik het modem bedraad gaan gebruiken voor bepaalde doeleinden, dus dit is niet echt een optie...

Wat zijn de mogelijkheden om bijvoorbeeld een telefoonlijn langs de plintjes door te trekken naar de woonkamer, daar een 4 punts stopcontact voor telefoon te plaatsen en daar dan het modem op aan te sluiten....

Hoor graag zsm van iemand

11 Reacties

JanBar
Reputatie 1
Jason,

Telfort stelt dat de aansluiting tussen Isra punt en het modem zo kort mogelijk moet zijn.
Naar mijn mening is dat onzin, als je voor de verbinding maar een goede kabel gebruikt.
En dus geen kabeltje uit de bouwmarkt. Vroeger was dat een PTT norm 88 kabel.
Zoek maar eens op internet.
Mijn modem staat in de slaapkamer. De afstand tussen de meterkast, waar het Isra punt zit, en mijn slaapkamer is zeker 10 meter.
Als je bedenkt dat de afstand tussen wijkcentrale en mijn woning zo'n 1500 meter is, dan maakt die 10 meter ook niet uit.
Maar zoals ik al schreef, een goede kabel gebruiken.
jason12345
Beste Jan Bar, welke kabel is aan te raden en waar kan ik deze aanschaffen.. Dan kan ik deze aanschaffen.
Enterprise
Reputatie 5
jason12345 schreef:

Beste JanBar, welke kabel is aan te raden en waar kan ik deze aanschaffen.. Dan kan ik deze aanschaffen.

Geen JanBar, maar toch een antwoord in onderstaande link, met dank aan medeforumlid Babylonia.

http://www.allekabels.nl/rj11-kabel/7399/1259680/rj11-kabel-20-meter.html
JanBar
Reputatie 1
Enterprise,

Ik had jason al via een privebericht genformeerd.
Toevallig ?? dezelfde kabel en website.
jason12345
maar dien je dit dan aan elkaar te lussen solderen or whatever of is er 1 kabel een x aantal meter lang...
Enterprise
Reputatie 5
JanBar schreef:

Enterprise,

Ik had jason al via een privebericht genformeerd.
Toevallig ?? dezelfde kabel en website.

Geen toeval lijkt me, de webshop van allekabels.nl is 'wereldberoemd in heel Nederland'.
Daarnaast heeft medeforumlid Babylonia al in meerdere postings verwezen naar deze kabel op allekabels.nl.
Daar is de zoekfunctie op dit forum dan weer handig voor... :)
En niet geheel toevallig heb ik zelf ook wel wat verstand van zaken op dit gebied.

N.B. het staat je uiteraard vrij om via priveberichten andere forumgebruikers te benaderen, maar je kan dit soort informatie beter gewoon op het forum zetten in het bewuste topic.
Dan blijft zo'n topic transparant en hebben andere bezoekers er ook wat aan...
Enterprise
Reputatie 5
jason12345 schreef:

maar dien je dit dan aan elkaar te lussen solderen or whatever of is er 1 kabel een x aantal meter lang...

De getoonde kabel is verkrijgbaar vanaf een lengte van 20 meter, zonder stekkers.
Als je minder nodig hebt knip je de gewenste lengte gewoon zelf af.
De twee benodigde aders (neem voor het gemak rood en blauw) kan je zelf met RJ11-stekkertjes aan beide kanten aan de kabel knijpen met een krimptang.
Bevestig deze twee aders altijd op de twee binnenste pinnen van de RJ11-stekkers want deze maken contact met de DSL-verbinding van de modem.
Op http://allekabels.nl vindt je alles wat je nodig hebt.
Babylonia
Reputatie 5
Ter inspiratie:

Voor een set-up met voorbeeldfoto's hoe ik dat zelf eerder netjes compleet heb aangelegd.
Aanvankelijk voor ADSL, later met aanpassing / omschakeling naar glasvezel. (DSL-bekabeling blijft echter wel intact).
Zie de volgende reacties en volg de achterliggende hyperlinks en vervolgreacties:

< DEZE REACTIE > en vervolgreactie verder naar beneden met voorbeeldfoto's erbij.

Meer uitgebreide beschrijving en nog meer voorbeeldfoto's < BIJ DEZE REACTIE >

Nogmaals de link voor de juiste DSL-bekabeling die ikzelf heb gebruikt < HIER >

Zie nog weer een stap verder in mijn "uitbouw" hoe ik dat zelf heb gedaan < HIER >

De link naar de door mij gebruikte dubbel afgeschermde netwerkbekabeling werkt echter niet meer,
maar je hebt een zeer ruime keuze < HIER >.
Nog eens "zwaarder" type als CAT 6 wat is genoemd heb je echter niet nodig. (Kost alleen maar meer geld).
CAT 6 is reeds ruim op de toekomst voorbereid, mocht je een keer op glasvezel overstappen,
en onderling tussen PC's, mediaplayers, "NAS" etc. data willen uitwisselen tot 1000 Mbps.
(Meer kabels door boven of onderaan de web-pagina op "Vorige" of "Volgende" te klikken).
bertcross
Goede avond.

Vandaag telfort pakket binnen gekregen, nu kwam ik helaas achter dat de draden van de telefoon aansluiting zijn door geknipt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan aansluiten.
Ik heb van elke draad 2. Blauw rood groen en geel..

Bedankt
GJC
Reputatie 4
Blauw/rood is het meest waarschijnlijke. Door de andere twee kleuren vermoed ik dat het niet het isra-punt is. Dat zou je beter kunnen opzoeken.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Hoi bertcross, welkom op het forum. Ik begrijp dat de draden achter je israpunt zijn doorgeknipt. Als ik kijk naar de kleuren die je noemt, dan lijkt het eerder dat je een stopcontact gevonden hebt. Bij een israpunt tref je vaak blauw/rood en oranje/wit aan. Niet blauw/rood en groen/geel. Uit onze gegevens blijkt dat je is/rapunt in je slaap of woonkamer zit. Heb je hem daar gevonden? Voor hulp bij je installatie en ook het uitmeten van de lijn heeft een collega veiligheidshalve een monteur aangestuurd. Die kan zal zorgen dat je aansluitpunt hersteld wordt en je verbinding online komt. Deze afspraak staat voor de 19e. Red je het tot die tijd? Zo niet, kan je dan een foto van je is/rapunt maken? Dan kunnen wij vanuit het forum je nog verder proberen te helpen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)