beantwoord

IS/RA punt niet aanwezig

• 4 januari 2016
  • 2 reacties
  • 738 keer bekeken

Goedenavond,

Ik ben voornemens om over te stappen van een andere grote Internetprovider naar Telfort.
Het abonnement wat ik wil is een alles-in-1 pakket, maar bij de check geeft Telfort aan dat er max. 7Mb geleverd kan worden en voor een alles-in-1 pakket moet er minimaal 12 Mb geleverd kunnen worden.
Nu heb ik vanavond eens in de kruipruimte gekeken, omdat ik ik in huis nergens een bekende telefoonaansluiting (varkenssnuit) kon vinden. Ook in de meterkast niets bekends.
In de kruipruimte wel een blauwe kabel met bekende draadjes (rood, blauw, wit, etc) Dit was het ook gelijk. Geen nette afwerking of zo.
Hoe kan ik dit evt. zelf oplossen zodat ik op korte termijn van Telfort gebruik kan gaan maken met het begeerde alles-in-1 pakket?

Alvast bedankt voor de reacties.

Martijn.
icon

Beste antwoord door Franzki 4 januari 2016, 22:05

In de kruipruimte wel een blauwe kabel met bekende draadjes (rood, blauw, wit, etc) Dit was het ook gelijk. Geen nette afwerking of zo.

Als je een resultaat op de postcodecheck krijgt, dan heeft er ooit een ISRA-punt in huis gezeten. Het lijkt erop dat dit gesloopt is door een vorige bewoner.

Officieel mag je zelf niks met deze grondkabel en moet er een KPN-monteur komen voor herstel van het ISRA-punt. Daarnaast zal de kabel wellicht verlengd moeten worden zodat het ISRA-punt op een handige plek komt te zitten. Ik verwacht dat je hiervoor een offerte bij KPN moet aanvragen. Tenzij Telfort bereid is om deze kosten op zich te nemen.

Zelf knutselen is niet aan te bevelen omdat je dan ook zelf verantwoordelijk bent in het geval van storingen.
Bekijk reactie

2 reacties

Als de postcode check aangeeft dat je max 7 mb kan halen vrees ik het ergste. Buitengebied?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Probeer dit eens. Benieuwt wat de uitkomst is.
Reputatie 8
Badge +16

Als je een resultaat op de postcodecheck krijgt, dan heeft er ooit een ISRA-punt in huis gezeten. Het lijkt erop dat dit gesloopt is door een vorige bewoner.

Officieel mag je zelf niks met deze grondkabel en moet er een KPN-monteur komen voor herstel van het ISRA-punt. Daarnaast zal de kabel wellicht verlengd moeten worden zodat het ISRA-punt op een handige plek komt te zitten. Ik verwacht dat je hiervoor een offerte bij KPN moet aanvragen. Tenzij Telfort bereid is om deze kosten op zich te nemen.

Zelf knutselen is niet aan te bevelen omdat je dan ook zelf verantwoordelijk bent in het geval van storingen.

Reageer