beantwoord

internetsnelheid 80 mb gekregen maar komt niet tot 20 mb

• 12 juli 2016
  • 4 reacties
  • 558 keer bekeken

Badge
Reeds 80 mb gekregen voor internet vaste bekabeling. Diverse metingen gedaan op 3 testen komt niet hoger dan 20 mb. Reeds met Telfort vorige week gebeld. Alle stappen gedaan en besproken. 2e onafhankelijke computer van vriend aangesloten met windows 10. Zelfde resultaat. Experia box v8 geeft wel goed wifi maar met kabel van 1 meter in computer niet. Telfort medewerkster heeft mij geen oplossing kunnen bieden of aangeboden iemand langs te sturen. Als dit niet opgelost word gaat u vaste klant verliezen.
icon

Beste antwoord door Enterprise 12 juli 2016, 16:02

pagina geopend geeft aan current 111063 kbs download en 30761 kbs upload
Lijkt me een DNS probleem, de snelheid die op je modem binnenkomt (111 Mbps) is uitstekend.
Vul de DNS van Google eens in op je PC of in de modem.

Primair 8.8.8.8
Secundair 8.8.4.4

Je bent blijkbaar nu op de SNI-F leverstraat aangesloten en dat kan in het begin wel eens wat van dit soort problemen geven.
De verbinding staat nu 'wide open' maar de current download van 111 Mbps wordt na een week of twee ook teruggeschroefd naar je abonnementsprofiel van 80 Mbps.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Wat geeft https://internetshop.telfort.nl/ de postcodecheck aan als je jouw gegevens invult?
Welke snelheid geeft de modem weer op de statuspagina als current en attainable? (http://192.169.2.254 pw is 1234)
Badge
web adres geeft aan pagina niet bereikbaar. Postcode check 80 mb uoload en 8 mb down load
Badge
Reputatie 8
Badge +10
Lijkt me een DNS probleem, de snelheid die op je modem binnenkomt (111 Mbps) is uitstekend.
Vul de DNS van Google eens in op je PC of in de modem.

Primair 8.8.8.8
Secundair 8.8.4.4

Je bent blijkbaar nu op de SNI-F leverstraat aangesloten en dat kan in het begin wel eens wat van dit soort problemen geven.
De verbinding staat nu 'wide open' maar de current download van 111 Mbps wordt na een week of twee ook teruggeschroefd naar je abonnementsprofiel van 80 Mbps.