Ik kreeg een bevestigingsmailtje met daarin een paar mededelingen die ik niet begrijp:
Beste meneer Traas,
U heeft uw abonnement aangepast. In de bijlage van deze e-mail vindt u een overzicht van de producten en extra diensten die u nu heeft. Met de prijzen die daarbij horen.
Dit heeft u besteld
Extra snelheid: 200Mb/200Mb/s
Dit heeft u opgezegd
Extra snelheid: 100Mb/100Mb/s
Uitgebreid TV pakket (gratis)
De laatste regel begrijp ik niet. Ik heb "Uitgebreid TV pakket (gratis)" niet zelf opgezegd. Dat doen jullie blijkbaar bij een snelheidsverhoging. Ik heb dit nergens gelezen op de Telfort site. Waarom verlies ik het uitgebreid pakket als ik alleen de snelheid verhoog?
In de bijgevoegde pdf met het kostenoverzicht lees ik ook iets vreemds:
Producten
Glasvezel Internet + Interactieve TV 45,- per maand
Extra snelheid: 200Mb/200Mb/s 12,50 per maand
Bellen 2,50 per maand
Ziggo Sport Totaal 14,99 per maand
2e interactieve TV-ontvanger 5,- per maand
Totaal eenmalige kosten € 0,-
Totaal per maand € 74,99
Totaal per maand (na kortingen) € 79,99
De laatste twee bedragen staan verkeerd om neem ik aan?
Het zou wel vreemd zijn als ik vanwege een korting € 5,- méér moet betalen!
(Ik heb nog recht op een half jaar TV-ontvanger)
Laatste vraag: Hoe lang gaat het verhogen van de snelheid duren?
Groet, Leo Traas
Beste antwoord door Alexandra - Telfort
Het wijzigen van de snelheid heeft even de tijd nodig omdat er ook aanpassingen in het netwerk moeten worden gedaan. Dat wil zeggen, in het netwerk buiten je huis. Jouw lijntype wordt aangepast om te zorgen dat je de hogere snelheid straks haalt. Daarom neemt dit wat tijd in beslag, en zal je hogere snelheid ingaan op 15 oktober.
Dan het Uitgebreid TV pakket. Deze is op de een of andere manier uitgeschakeld toen je de hogere snelheid hebt aangevraagd. Het abonnement dat je hebt is hetzelfde gebleven, het Uitgebreid TV pakket wordt dan niet standaard uitgezet. Daardoor is het lastig om aan te wijzen wat de oorzaak precies is. Ik heb er naar gekeken, maar kan dit zelf helaas niet voor je aanpassen of veranderen. Wat je kan doen, is je hierover terug laten bellen door de klantenservice. Mijn collega die je terugbelt heeft de mogelijkheden die er zijn, en zal voor je nakijken wat we er aan kunnen doen.
Ik hoor graag hoe het afgelopen is en ook als je vragen hebt natuurlijk.