beantwoord

Internet van 100/100 naar 200/200

• 29 september 2019
  • 6 reacties
  • 250 keer bekeken

Ik heb vandaag een snelheidsverhoging van 100/100 naar 200/200 aangevraagd.
Ik kreeg een bevestigingsmailtje met daarin een paar mededelingen die ik niet begrijp:

Beste meneer Traas,
U heeft uw abonnement aangepast. In de bijlage van deze e-mail vindt u een overzicht van de producten en extra diensten die u nu heeft. Met de prijzen die daarbij horen.
Dit heeft u besteld
Extra snelheid: 200Mb/200Mb/s

Dit heeft u opgezegd
Extra snelheid: 100Mb/100Mb/s
Uitgebreid TV pakket (gratis)

De laatste regel begrijp ik niet. Ik heb "Uitgebreid TV pakket (gratis)" niet zelf opgezegd. Dat doen jullie blijkbaar bij een snelheidsverhoging. Ik heb dit nergens gelezen op de Telfort site. Waarom verlies ik het uitgebreid pakket als ik alleen de snelheid verhoog?

In de bijgevoegde pdf met het kostenoverzicht lees ik ook iets vreemds:

Producten
Glasvezel Internet + Interactieve TV 45,- per maand
Extra snelheid: 200Mb/200Mb/s 12,50 per maand
Bellen 2,50 per maand
Ziggo Sport Totaal 14,99 per maand
2e interactieve TV-ontvanger 5,- per maand
Totaal eenmalige kosten € 0,-
Totaal per maand € 74,99
Totaal per maand (na kortingen) € 79,99

De laatste twee bedragen staan verkeerd om neem ik aan?
Het zou wel vreemd zijn als ik vanwege een korting € 5,- méér moet betalen!
(Ik heb nog recht op een half jaar TV-ontvanger)

Laatste vraag: Hoe lang gaat het verhogen van de snelheid duren?

Groet, Leo Traas
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 3 oktober 2019, 10:55

Goedemorgen @Leo Traas, dankjewel voor het invullen van je gegevens. Ik heb voor je gekeken naar de snelheid en het Uitgebreid TV pakket.

Het wijzigen van de snelheid heeft even de tijd nodig omdat er ook aanpassingen in het netwerk moeten worden gedaan. Dat wil zeggen, in het netwerk buiten je huis. Jouw lijntype wordt aangepast om te zorgen dat je de hogere snelheid straks haalt. Daarom neemt dit wat tijd in beslag, en zal je hogere snelheid ingaan op 15 oktober.

Dan het Uitgebreid TV pakket. Deze is op de een of andere manier uitgeschakeld toen je de hogere snelheid hebt aangevraagd. Het abonnement dat je hebt is hetzelfde gebleven, het Uitgebreid TV pakket wordt dan niet standaard uitgezet. Daardoor is het lastig om aan te wijzen wat de oorzaak precies is. Ik heb er naar gekeken, maar kan dit zelf helaas niet voor je aanpassen of veranderen. Wat je kan doen, is je hierover terug laten bellen door de klantenservice. Mijn collega die je terugbelt heeft de mogelijkheden die er zijn, en zal voor je nakijken wat we er aan kunnen doen.

Ik hoor graag hoe het afgelopen is en ook als je vragen hebt natuurlijk.
Bekijk reactie

6 reacties

De laatste twee bedragen kloppen wel, maar het staat er een beetje krom, je betaald nog tijdelijk het lageren bedrag tot de kortingsperiode is afgelopen waarna je het hogere bedrag gaat betalen.
De tussen haakjes betekend eigenlijk, na afloop van de periode dat je korting krijgt ga je dit betalen.
De laatste regel begrijp ik niet. Ik heb "Uitgebreid TV pakket (gratis)" niet zelf opgezegd. Dat doen jullie blijkbaar bij een snelheidsverhoging. Ik heb dit nergens gelezen op de Telfort site. Waarom verlies ik het uitgebreid pakket als ik alleen de snelheid verhoog?

Het uitgebreid pakket is een aantal standaard zenders welke uit het basispakket gehaald zijn om ze vervolgens tegen betaling weer toe te voegen aan het zenderaanbod voor nieuwe klanten.
Ook bestaande klanten willen ze natuurlijk laten betalen voor deze zenders dus wachten ze op een moment dat je een aanpassing doet om dat te rechtvaardigen denk ik.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @Leo Traas, wat gek dat het Uitgebreid TV pakket bij de wijziging van de internetsnelheid ineens vervalt. Ik begrijp dat je 'm niet zelf hebt uitgezet. Goed dat je het aangeeft, we helpen je hier graag op weg.

Ik zie dat @Doornekamp33 je vraag over de bedragen al beantwoord heeft 🙂 Is dat stukje zo duidelijk? Ik kijk graag nog even met je mee naar het Uitgebreid TV pakket en de wijziging van de snelheid. Kan je voor mij je postcode, huisnummer en eventueel klantnummer toevoegen aan je forumprofiel? Als je ze invult bij 'Extra informatie', dan zijn ze alleen zichtbaar voor jezelf en voor mij. Laat je weten wanneer je ze hebt ingevuld?
Hallo Alexandra, bedankt voor de reactie.
Ik heb mijn profiel verder ingevuld zoals je vroeg.
@Alexandra - Telfort Vandaag een mailtje gekregen dat de snelheidsverhoging niet op de beloofde datum door kan gaan. Er was me overigens geen datum beloofd. Het wordt nu 15 oktober. Vind ik wel lang duren. Hoe moeilijk kan het zijn om me om te zetten? Al nieuws over het ongevraagd uitzetten van mijn Uitgebreid TV pakket?
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Leo Traas, dankjewel voor het invullen van je gegevens. Ik heb voor je gekeken naar de snelheid en het Uitgebreid TV pakket.

Het wijzigen van de snelheid heeft even de tijd nodig omdat er ook aanpassingen in het netwerk moeten worden gedaan. Dat wil zeggen, in het netwerk buiten je huis. Jouw lijntype wordt aangepast om te zorgen dat je de hogere snelheid straks haalt. Daarom neemt dit wat tijd in beslag, en zal je hogere snelheid ingaan op 15 oktober.

Dan het Uitgebreid TV pakket. Deze is op de een of andere manier uitgeschakeld toen je de hogere snelheid hebt aangevraagd. Het abonnement dat je hebt is hetzelfde gebleven, het Uitgebreid TV pakket wordt dan niet standaard uitgezet. Daardoor is het lastig om aan te wijzen wat de oorzaak precies is. Ik heb er naar gekeken, maar kan dit zelf helaas niet voor je aanpassen of veranderen. Wat je kan doen, is je hierover terug laten bellen door de klantenservice. Mijn collega die je terugbelt heeft de mogelijkheden die er zijn, en zal voor je nakijken wat we er aan kunnen doen.

Ik hoor graag hoe het afgelopen is en ook als je vragen hebt natuurlijk.

Reageer