Ingansdatum abonnement na omzetten abonnement mét toestel

• 17 januari 2013
  • 10 reacties
  • 3398 keer bekeken

Ik heb mijn sim only bundel laten omzetten naar een abo met telefoon en internet.. Ik krijg keurig netjes een contract in drievoud waarop staat dat mijn nieuwe abo per 10-012013 zal ingaan. Ik bel al 3 keer om te checken of eea goed gegaan is.. Wat blijkt mijn budel gaat volgens jullie systeem pas per 17-01-2013 in.. Nergens in jullie systeem ziet met 10 januari als ingangsdatum van het nieuwe contract.. Ik heb al wel sinds de 10de gebruik gemaakt van het internet.. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat er een contract is verstuurd maar niemand bij telfort die het na kan checken...zou iemand dit svp kunnen uitzoeken..

10 reacties

Niemand van telfort een reactie ???
Reputatie 8
Badge +17
Je abbo is wel ingegaan per 10-01 maar je gebruiksperiode begint (pas) op 17-01, die datums hoeven niet gelijk te lopen...

hier meer info: https://www.telfort.nl/KBS/consument/services/Klantenservice/Factuur-en-verbruik/Vragen-over-uw-factuur/Eerste-factuur-na-bundelwijziging-of-verlenging
Ja.....en weet wat ook zo leuk is?
Dat je van de 10 tot de 17e het volle pond betaald voor data, bellen en smsen.......
Fijn heh, dat het zo duidelijk is?
Reputatie 3
Badge +1
@Blertje,

Je geeft aan dat jouw nieuwe contract in zou gaan op 10-01-2013. Vervelend dat hierover verwarring is ontstaan. Ik zoek graag voor je uit wat er precies is gebeurd om duidelijkheid voor jou te creëren. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

@bozo,

Het is duidelijk dat je niet tevreden bent. Kan ik je ergens mee helpen?

Denise
De kosten (die veel duurder zijn dan je bundel) die je maakt tussen 2 abonnementsperiodes in zouden expliciet op de website vermeld moeten staan zodat men niet voor onverwachte kosten komt te staan.
Nu moet je puzzelen om dat te weten.
Ik begrijp best dat dat bij "verdienmodel" hoort, maar helemaal fris vind ik het niet.
Dat is waar ik moeite mee heb.
Verder ben ik op dit  moment heel tevreden over Telfort.
Ik heb precies hetzelfde! Wat is dit voor raars? Bij mijn nieuwe telefoon stond in de brief dat het abonnement op de 9e zou ingaan, maar nu staat in mijn belstatus dat het de 13e pas in is gegaan. Resultaat: ruim 18 euro !!! extra kosten in rekening gebracht op een abonnement van 21 euro! En dat voor een trouwe abonnee van ruim 7 jr...
Ik heb het volgende probleem. Ik heb ook mijn sim-only abo laten omzetten naar een abo met telefoon, sms en internet. In de brief die bij de telefoon zat, staat dat de vernieuwing van mijn abonnement zal worden uitgevoerd op 19 januari, en dat ik vóór die tijd dus geen internet moet gebruiken. Geen probleem, want mijn telefoon is pas op de 21e bezorgd, dus ik ben direct aan de slag gegaan met uitzoeken hoe alles werkt. 
Na een poosje internetten krijg ik een vreemd bericht over dat ik over een 25 euro limiet zou gaan, omdat ik geen bundel heb voor internet. Vreemd, want daar zou ik inmiddels al 2 dagen gebruik van moeten kunnen maken.
Als ik dan nu op 'Mijn Telfort' kijk, dan zie ik helemaal niets van mijn nieuwe abonnement, en zie ik alleen mijn oude abonnement staan,en er wordt zelfs vermeld dat er per vandaag een nieuwe gebruikersperiode in gaat.
Ik vraag me nou af wanneer de wijzigingen hier zichtbaar zijn, en of ik straks geen gepeperde rekening krijg omdat ik internet gebruikt heb?
Ik zou graag willen dat iemand kijkt wat de status van mijn abonnement is...
Telfort klantenservice net gebeld en het probleem van niet matchende data en nu extra verbruiktskosten uitgelegd.
Er werd mij vriendelijk beloofd dat de extra verbruikskosten van de factuur afgehaald zouden worden. :D
Ik ben erg blij met deze reactie, foutje kan gebeuren en hopelijk word het nu idd goed opgelost.
Klantenservice ook gebeld. Probleem uitgelegd en ik ben keurig geholpen.
Het rare is, ik had met mijn abonnement niet eens op internet kúnnen komen, maar op de een of andere manier is dat toch gebeurd.

Verder kloppen bij mij inderdaad de datum in de brief en de datum in het systeem niet, dus ik moet nog een week wachten tot ik wel op internet kan :(
Ze hebben het daar voor me uitgezet, want mijn telefoon bleef maar uit zichzelf online gaan.

Blijkbaar had ik in 1 dag ook voor ruim 80 euro aan internet verbruikt, echt bizar. Aangezien het een dubbele fout van Telfort is, wordt dit bedrag keurig van mijn rekening afgehaald komende factuur, dus daar ben ik heel tevreden mee!
Reputatie 3
Badge +1
@hoebe & lindavanderveen,

Fijn om te lezen dat het inmiddels naar tevredenheid is opgelost. Mijn excuses voor het ongemak.

Denise

Reageer