beantwoord

huidig product niet leverbaar op nieuw adres

• 16 september 2013
  • 24 reacties
  • 5736 keer bekeken

Beste Telfort,

Volgende maand verhuis ik naar een nieuwe woning. Momenteel heb ik telfort iTV + internet en haal een snelheid van 13mb/s
Volgens de postcodecheck is op mijn nieuwe adres geen iTV beschikbaar maar alleen internet instap met een snelheid van 2mb.
Aangezien 2MB een snelheid uit de oertijd is, ben ik hier natuurlijk helemaal niet blij mee.

Ik vraag me af of de snelheid van 2MB wel echt klopt, indien dit klopt wil ik graag mijn abbonement opzeggen, echter ben ik pas sinds februari klant en heb ik een jaar contract. De klantenservice kon me helaas niet vertellen wat de kosten zijn als ik nu op wil zeggen. Op de website lees ik iets over een afkoopsom van 50 euro. Dit zou ik erg matig vinden aangezien ik wel graag mijn product wil behouden maar dit niet mogelijk is vanwege de snelheidsbeperking.

Kan iemand van de webcare misschien eens uitzoeken of de snelheid van 2mb wel juist is en zoja: wat dan mijn mogelijkheden zijn.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Henk 18 september 2013, 12:08

Het is in Hintham (rosmalen) , oostkant van Den Bosch tegen de A2 aan. Lucas Gasselstraat
Als je 4.3 km aflegt ben je bijna aan de andere kant van de stad, ik kan me niet voor stellen dat dit de dichtstbijzijnde centrale is...

Er wordt altijd geprobeerd je op de dichtst mogelijke wijkcentrale aan te sluiten, maar ik kijk wel graag met je mee wat er mogelijk is.

Maak in een privébericht je postcode en huisnummer kenbaar voor nader onderzoek.

Henk
Bekijk reactie

24 reacties

Zojuist heb ik een uitgebreidere postcodecheck gedaan via bbned. Ik krijg het volgende resultaat:

Centrale
Naam:'s-Hertogenbosch-De Slagen

Code:Ht-Slg

Afstand:± 4310 meter

4.3 kilometer van de centrale... Zou er echt geen centrale dichterbij zijn?
Reputatie 8
Badge +18
Je kunt het beste de algemene voorwaarden internet etc raadplegen en dan met name artikel 13.4 en 13.5
En als de postcode check van Telfort op je nieuwe adres aangeeft 2 Mb en jezelf ook aangeeft dat de wijkcentrale van kpn op dik 4 kilometer ligt ga er dan maar vanuit dat dit ook zo is en dat betekent dus dikke pech voor je.

http://www.telfort.nl/internet/bestellen/algemenevoorwaarden/
Reputatie 8
Badge +16
Maar wellicht is er ook nog zoiets als coulance....

Het zou flauw zijn als Telfort vasthoudt aan het contract terwijl je max 2Mbps kunt halen. Dat is qua product niet meer vergelijkbaar met wat je hebt.

Overigens... waar in Den Bosch is dit ergens?
Het is in Hintham (rosmalen) , oostkant van Den Bosch tegen de A2 aan. Lucas Gasselstraat
Als je 4.3 km aflegt ben je bijna aan de andere kant van de stad, ik kan me niet voor stellen dat dit de dichtstbijzijnde centrale is...
Reputatie 4
Badge +3

Er wordt altijd geprobeerd je op de dichtst mogelijke wijkcentrale aan te sluiten, maar ik kijk wel graag met je mee wat er mogelijk is.

Maak in een privébericht je postcode en huisnummer kenbaar voor nader onderzoek.

Henk
Reputatie 4
Badge +3
@fvanes,

Ik heb de gegevens ontvangen, dank daarvoor. Graag ontvang ik ook nog een mobiel nummer waar je op te bereiken bent zodat ik het e.e.a. kan ophelderen.

Henk
Jammer dat ik op zoek moet naar een andere provider, maar ik ben zeer tevreden met de coulante oplossing!

Bedankt Henk
Reputatie 4
Badge +3
Jammer dat ik op zoek moet naar een andere provider, maar ik ben zeer tevreden met de coulante oplossing!

Bedankt Henk

Vind ik ook, maar fijn dat we zo tot een oplossing zijn gekomen. :)

Henk
Kan iemand van Telfort mij nog een bevestiging sturen van de opzegging van mijn abbonnement per 1 november?
Henk zou me hier nog een bevestiging van sturen, maar die reageert niet meer lijkt het.
Reputatie 4
Badge +3
Kan iemand van Telfort mij nog een bevestiging sturen van de opzegging van mijn abbonnement per 1 november?
Henk zou me hier nog een bevestiging van sturen, maar die reageert niet meer lijkt het.

Excuus voor het uitblijven van een reactie, @fvanes.

Hierbij de bevestiging van de gemaakt afspraken en ik heb je zojuist een privébericht verstuurd met daarin de gedetailleerde gegevens.

Henk
Hoi Henk, ik heb je een PM gestuurd..
Het beeindigen is blijkbaar niet goed gegaan, gisteren is het geld voor november gewoon afgeschreven.
Reputatie 4
Badge +3
@fvanes,

Dat is heel frappant! Ik ga er meteen achteraan. Ik kan helaas de reeds geïnde bedragen niet tegenhouden maar wel achteraf terugstorten. Ik kom hierop terug.

Mijn oprechte excuses.

Henk
Hoi Henk,

Kun je me een update geven over de status?
Henk, ik heb nog steeds niks ontvangen. Ik hoop niet dat er straks voor december ook weer geld wordt afgeschreven...
Kun je me vertellen wat de status is?

Frank
Reputatie 4
Badge +3
Henk, ik heb nog steeds niks ontvangen. Ik hoop niet dat er straks voor december ook weer geld wordt afgeschreven...
Kun je me vertellen wat de status is?

Frank

Ik heb zojuist handmatig, per direct, de aansluiting opgeheven. De teveel betaalde abonnementskosten zullen op de eerstvolgende factuur met je worden verrekend, dit gebeurt twee weken nadat de factuur is opgemaakt. Mijn oprechte excuses dat het zo lang heeft moeten duren.

Henk
Henk, ik krijg net een brief op de mat waarin het volgende staat: "hierbij bevestigen wij de opzegging van uw internet abbonement" Uw abonnement wordt beeindigd per 23 januari 2014...

Ik heb het idee dat er het e.e.a. langs elkaar heen loopt bij jullie. Ik zou graag willen dat alles nu ECHT goed geregeld wordt...
Henk, kun je vertellen wat de status is? Ik vraag me heel erg af of mijn abbonnement nu wel is opgezegd..
Kun je even wat laten weten? (zie post hierboven)
Graag een reactie!!
Beste Henk (of iemand anders die dit leest),

Bovenstaande leek allemaal goed afgehandeld te zijn maar er is toch weer geld afgeschreven voor de maand Januari.. (factuurnummer 3526391395)
Voor de maand november hebben we het geld netjes terug gestort gekregen en in december is er niets afgeschreven. Erg vreemd dus dat er nu wel weer ineens geld afgeschreven is.
Ik begin het ondertussen wel een beetje beu te worden en verwacht ook dat dit snel opgelost wordt. 

Ook zou ik deze keer graag WEL een reactie krijgen hier. 

Groet Frank
Graag een reactie.
Ik heb niet zoveel zin om dit hele verhaal te gaan uitleggen aan de klantenservice
Reputatie 4
Badge +3
@fvanes,

Ik heb je een privébericht verstuurd.

Henk
Henk,
Het is jammer genoeg nog steeds niet voor elkaar.. Ik word er een beetje verdrietig van. Ik krijg ook geen reactie op mijn prive bericht.
Graag een reactie..
Het is inmiddels geregeld, dit topic mag dicht. Dankjewel Henk

Reageer