beantwoord

Grondplaat aanpassen door Reggefiber

zonnetje2
Hoi,

De situatie is als volgt.

Heb nu een 42Networks (ook bekend als PacketFront) glasvezelkastje aan de muur. Geplaatst in 2007 in de tijd van XMS.

Ik zit nu nog op het oude glasvezel abonnement (inclusief analoog signaal). Vorige week een bestelling gedaan voor het nieuwe Alles-in-1 glasvezel. De ingangsdatum is op 2 oktober.

Zoals ik het begrijp past het NT kastje wat in het installatiepakket meegeleverd wordt niet op de grondplaat van onze huidige 42Networks (PacketFront).

Telfort moet een afspraak met Reggefiber maken zodat zij de grondplaat bij mij komen aanpassen. Dit moet eerst gebeuren anders is het voor de Guidion monteur ook niet mogelijk om de NT te plaatsen.

1. Klopt bovenstaand verhaal?

2. Ik neem aan dat als de grondplaat eenmaal is aangepast door Reggefiber, de huidige 42Networks (PacketFront) niet meer zal werken en ik op dat moment dus geen diensten meer heb?

3. Is het daarom mogelijk om alles op 2 oktober samen te laten vallen?

- Maandag 2 oktober: Reggefiber aanpassen grondplaat (in de ochtend)
- Maandag 2 oktober: Guidion installeren NT kastje (na 13.00 uur)
- Maandag 2 oktober: Aanpassen wijkcentrale (dit staat al vast)

4. Plannen jullie voor mij dan een afspraak in bij Reggefiber voor 2 oktober tussen 09.00 uur - 13.00 uur? Mijn klantnummer staat in profiel vermeld. Verneem het graag en dank alvast! :)
icon

Beste antwoord door Wieger - Telfort 13 september 2017, 11:56

Hoi zonnetje2, welkom op het forum. Als je nog een oud PacketFront model grondplaat en glasvezelmodem aan de muur hebt hangen, dan zal deze inderdaad omgebouwd moeten worden. In het installatiepakket zal je een nieuw NT toegestuurd krijgen. De grondplaat(aansluitplaat onder het NT) zal door Reggefiber vervangen moeten worden. Het klopt dat deze vervanging eerst uitgevoerd moet worden, voordat Guidion je kan helpen met de installatie. De planning voor je oplevering is zoals je bij punt 3 omschrijft. Reggefiber komt in de ochtend langs past je grondplaat en de wijkcentrale aan. Daarna komt Guidion in de middag voor de installatie. Een aannemer in opdracht van Reggefiber zal nog contact met je zoeken om de afspraak in te plannen, dat zal een dezer dagen gebeuren. Houd je telefoon dus goed in de gaten.

Bekijk reactie

3 Reacties

Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi zonnetje2, welkom op het forum. Als je nog een oud PacketFront model grondplaat en glasvezelmodem aan de muur hebt hangen, dan zal deze inderdaad omgebouwd moeten worden. In het installatiepakket zal je een nieuw NT toegestuurd krijgen. De grondplaat(aansluitplaat onder het NT) zal door Reggefiber vervangen moeten worden. Het klopt dat deze vervanging eerst uitgevoerd moet worden, voordat Guidion je kan helpen met de installatie. De planning voor je oplevering is zoals je bij punt 3 omschrijft. Reggefiber komt in de ochtend langs past je grondplaat en de wijkcentrale aan. Daarna komt Guidion in de middag voor de installatie. Een aannemer in opdracht van Reggefiber zal nog contact met je zoeken om de afspraak in te plannen, dat zal een dezer dagen gebeuren. Houd je telefoon dus goed in de gaten.
zonnetje2
Hoi Wieger,

Inmiddels zes dagen (4 werkdagen) verder en ik ben nog niet gebeld. Hebben ze bij Reggefiber mijn juiste telefoonnummer wel?

Na mijn recente bestelling kon de Telfort klantenservice mij ook niet bereiken omdat ze niet het juiste nummer gebruikten, maar een heel ander nummer wat ik nooit eerder gezien heb. Terwijl ik mijn vaste telefonie al bijna 10 jaar heb en dus bekend zou moeten zijn.

Telfort moet Reggefiber verzoeken om de grondplaat op een bepaalde dag te vervangen. Hebben jullie dit verzoek al gedaan? Staat de datum van maandag 2 oktober inmiddels vast?

Je schrijft dat een aannemer van Reggefiber (Eurofiber?) contact met mij gaat opnemen om de afspraak in te plannen. Dus daaruit maak ik op dat er op dit moment nog niets ingepland staat?

Sorry voor de vele vragen... maar begin wat zenuwachtig te worden of alles wel goed zal gaan. ;)

Dank alvast!
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Zonnetje2, zonder het aanpassen van de grondplaat kan de levering niet worden uitgevoerd. Wij hebben het verzoek ingediend om op 2 oktober de ombouw uit te voeren. Afhankelijk van de planning van aannemer én of ze contact met je kunnen krijgen kan die afspraak doorlopen. Je kan via Reggefiber(0880063710) doorgeschakeld worden met de aannemer en een afspraak inplannen. De opdracht ligt al bij hen namelijk, maar de afspraak is pas rond het moment dat jij dit bevestigt hebt met de aannemer.

Het is heel goed dat je er bovenop zit! Hopelijk heb ik met dit antwoord de zenuwen een beetje weg kunnen nemen bij je. ;)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)