beantwoord

Glasvezelafspraak Reggefiber, kastje naar de muur verhaal.

• 4 augustus 2018
  • 17 reacties
  • 974 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb vorige maand een tv en internet pakket besteld die ik op 1 augustus heb laten ingaan, dit aangezien dan mijn vakantie zou beginnen en ik zeker thuis zou zijn om alles aan te kunnen sluiten.

Direct na het bestellen kreeg ik een melding dat er een monteur moet langs komen voor het aanleggen van glasvezel. Ik woon inmiddels alweer 7 jaar in mijn huis en het glasvezelkastje was al meerdere jaren oud. Ik heb ook altijd glasvezel gehad.

Op 18 juli werd ik gebeld met de mededeling dat de monteur op 31 juli langs zou komen en of de tijd schikte, ik heb toen meteen aangegeven dat ik mijn rooster van die week nog niet had, maar dat ik vrij zeker moest werken, als alternatief bood ik 27 juli (rooster was al bekend) en 1 augustus (vakantie) aan, dit was helaas niet mogelijk. Mij werd toen geopperd dat ik de afspraak kon laten staan en dat ik altijd nog makkelijk kon verzetten. Al snel kreeg ik een mail met keurig netjes alle gegevens en een link naar afspraakverzetten.nl met inlog codes om de afspraak te verzetten.

Toen mijn rooster op 25 juli bekend werd en duidelijk werd dat ik moest werken heb ik nog gekeken naar buren, familie etc die eventueel voor mij konden open doen, dit was helaas niet mogelijk i.v.m. vakantie of werk. Ik heb diezelfde dag via afspraakverzetten.nl geprobeerd om de afspraak te verzetten, helaas werd die niet gevonden en moest ik contact opnemen met de Siersgroep. Deze heb ik dezelfde avond nog gemaild met meteen meerdere alternatieven waarop het wel uitkw.am. Van de siersgroep kreeg ik op 26 juli een mail dat zij niet verantwoordelijk waren en ik contact op moest nemen met VolkelWesselTelecom. Die heb ik nog diezelfde middag gebeld en ook bij hun was niets bekend met als advies dat ik bij Telfort moest zijn. Diezelfde avond heb ik Telfort opgebeld, situatie uitgelegd en doorverwezen naar Reggefiber. Afspraken maken gaan immers met de monteur/dienst die het uitvoert en niet met Telfort.

Ik kon Reggefiber pas de volgende dag (vrijdag 27 juli iets na 9 uur) bereiken en daar kon geen enkele afspraak gevonden worden met als advies om contact op te nemen met Telfort. Direct gebeld, en daar kreeg ik toch echt te horen dat voor afspraak verzetten ik bij Reggefiber moet zijn. Reggefiber weer opgebeld, bleek inmiddels de afspraak om 8:56 was geannuleerd en vandaar toen ik de eerste keer belde even onzichtbaar te zijn in het systeem. Daar werd als oplossing aangeboden dat als ik Telfort zou bellen, ze direct een nieuwe opdracht konden uitsturen en ik dan een paar uur later als het verwerkt wordt in het systeem bij Reggefiber ik via Reggefiber met een planner een afspraak kon inplannen. Daarop Telfort weer terug gebeld, het advies was dat ik toch echt bij Reggefiber moet zijn, uiteindelijk toch eentje die Reggefiber zelf ging bellen om te kijken hoe het zat en overlegd met een leidinggevende omdat gewoon alles wat fout kon gaan ook fout was gegaan. Normaal zou een nieuwe aansluiting weer 3 tot 5 werkdagen duren, maar gezien de ellende zou hier meer spoed achter zitten zodat ik op maandag 30 juli na 13:00 uur met Reggefiber kon bellen.

Maandag Reggefiber gebeld, niets bekend, dinsdag Reggefiber gebeld, niets bekend. Ik heb Telfort gebeld, blijkt een begripvolle medewerker die het belachelijk vond dat ik als advies krijg van bel maandag maar. Daarnaast kon hij mij vertellen dat de nieuwe aansluiting totaal niet opgepakt was.

Woensdag ben ik uiteindelijk gebeld door Telfort dat ze een nieuwe afspraak gingen inplannen (iets wat vrijdag al gebeurd had moeten zijn), ik geef al meteen aan dat ik met vakantie ga. Aangezien ik geen exacte eind datum wist werd mij geadviseerd om met Telfort te bellen als ik thuis zou zijn, ik heb gezegd dat ik dat niet wil omdat ik dan eerst 3 tot 5 werkdagen moet wachten voordat het bij Reggefiber aankomt en vervolgens een week moet wachten totdat ze tijd hebben, hierop zou de afspraak direct doorgestuurd worden zodat als Reggefiber mij een paar dagen later opbelt ik een betere inschatting kan maken wanneer ik terug kom en dan met Reggefiber een datum te plannen.

Ik ben op donderdag 2 augustus door Reggefiber gebeld en ik ben ingepland op 15 augustus, dit terwijl ik uiterlijk 10 augustus terug ben. Verzetten is niet mogelijk want zo zegt Reggefiber plant Telfort de datum en kunnen ze alleen een voorkeur van tijd aangeven.

Ik heb diezelfde middag nog met Telfort gebeld en aangegeven dat er mij is toegezegd dat ik samen met Reggefiber een datum zou kunnen inplannen. Zei gaf aan dat dat niet mogelijk was maar dat ze wel wilden bellen met Reggefiber om te kijken wat mogelijk is. Op dat moment verloor ik pas mijn geduld en heb ik aangegeven dat als het nu niet goed geregeld wordt ik op zoek ga naar een andere provider die wel zijn afspraken na komt en dat ik de klantenservice ook maar een 1 kan geven, want er wordt keer op keer maar leugens verteld en afspraken niet nagekomen. Toen kreeg ik de volle laag hoe ik vast zit aan het contract omdat ik niet binnen 2 weken na bestellen heb beëindigd en het mijn schuld was dat ik op de 31ste niet kan. Daarop heb ik mijn excuses moeten aanbieden omdat ik niet algemeen de klanten service aanviel, maar haar direct terwijl ik nadrukkelijk heb aangegeven dat ik niet haar direct bedoelde maar het een beetje zat ben om keer op keer te moeten bellen vanaf vakantie adres. Daarop heeft zij toch nog een poging gedaan om Reggefiber te bellen en helaas is er niets mogelijk. De klantenservice moest wel gelijk geven dat Telfort een datum prikt en je als klant het maar te regelen hebt, ongeacht welke afspraken je zelf al op die dag hebt staan.

Wel is er op donderdag een klacht verzonden en er zou binnen twee werkdagen contact worden opgenomen. Ook deze afspraak is in mijn ogen niet nagekomen, aangezien het nu al zaterdag is, maandag zou het immers de 3de werkdag worden.

Ik ben iemand die niet snel de klanten service belt en bij de meeste bedrijven al jaren trouwe klant ben, helaas stopt Ons Net Eindhoven, vandaar dat ik wilde overstappen en ik had goede verhalen over Telfort gehoord. Maar het feit dat ik zoveel telefoontjes moet plegen om een simpele afspraak in te plannen en keer op keer van het kastje naar de muur wordt gestuurd ben ik momenteel helemaal klaar met Telfort.

Ik hoop hiermee dat het een keer serieus opgenomen wordt, mocht dit niet het geval zijn dan ga ik onderzoeken of ik nog onder het contract kan uitkomen wegens wanprestaties of anders volgend jaar direct opstappen om nooit meer terug te keren.
icon

Beste antwoord door eenwieler 16 augustus 2018, 21:07

Het probleem is opgelost, ik dacht ik ga kijken of ik anders wel online tv kan kijken en toen werd ik ineens via een geheel ander abbonementsnummer ingelogd, rtl 4 werkte niet dus ik dacht ik probeer de gegevens die ik heb doorgestuurd gekregen op 19-06-2018. Hier kreeg ik te zien dat er geen diensten beschikbaar waren voor dit abbonement. Van het andere abbonements nummer kon ik niet meer inloggen doordat ik de pincode niet wist. Via mijn telfort kon ik deze gegevens ook niet zien, dus via de klantenserice achterhaald wat dus wel mijn abbonementsnummer en pincode is.

Betreft het glasvezelkastje stroomloos, ook dat had ik geprobeerd.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Vul je postcode en huisnummer in op je forumprofiel zodat webcare weet wie je bent zodra je topic op volgorde van binnenkomst wordt opgepakt
Reputatie 1
Mijn postcode en huisnummer staat bij klantnummer en is al zichtbaar voor Telfort medewerkers. Klantnummer heb ik op vakantie adres niet bij de hand.
Heb je toegang tot het bevestigings email bericht daar zou deze in moeten staan. Wel een heel naar begin
Klantnummer staat op je factuur. Die kan je, als je dat wilt, inzien via MijnTelfort.
Reputatie 1
Klantnummer staat inmiddels in mijn profiel.

Waarom ik van mening ben dat Telfort wanprestaties leent:
Ik heb op 19-06 een bestelling gedaan, ik krijg diezelfde dag de mail dat ik binnen 5 werkdagen gebeld wordt over de aansluiting, als Telfort zich hieraan had gehouden, had ik meer tijd gehad om het goed in te plannen. Ik ben pas op 18-07 gebeld over de aansluiting. Bij mijn weten zitten er nog geen 25 weekend en nationale feestdagen in deze periode.

Ook is er stelselmatig verkeerde informatie gezegd waardoor het probleem niet opgelost werd. Daarin is Telfort in mijn ogen ernstig te kort gekomen. De opmerking dat het mijn fout was dat ik op een opgedrongen datum niet kon, schiet bij mij dan ook echt in het verkeerde keelgat.
Webcare zal binnenkort je topic oppakken. Het voordeel is dat zij hier terugkoppelen. Alle wederzijdse info is dus voor beide zijden terug te lezen.
Reputatie 5
Badge +8
Hi eenwieler. Welkom op het forum, helaas onder minder leuke omstandigheden. Erg naar begin zo. Ik heb hier een paar lijntjes uitgezet om te kijken wat er precies aan de hand is en wat nu de snelste manier is om je in te plannen. Ik zie de klacht hier ook, daar heb je nog niets van gehoord?
Reputatie 1
Even een update, omdat er een nieuwe afspraak is ingepland werd er ook een tweede pakket verzonden. Ik kwam hier pas achter nadat de buurman het pakket al had geaccepteerd en ik nog op vakantie was.

Pas afgelopen maandag ben ik terug gebeld over de klacht (1,5 week na indienen), daar de situatie uitgelegd. Aangezien vanochtend de monteur van reggefiber langs zou komen zou ze 's middags rond half 3 terugbellen om te kijken of alles goed was gegaan.

Een half uur later werd ik door gideon gebeld dat er nog een monteur langs moest komen en dat dit eigenlijk donderdag zou gebeuren, maar eventueel ook woensdag mits reggefiber 's ochtends zou komen. Zo afgesproken. Dat er twee monteurs moesten komen was mij totaal niet bekend.

Vandaag kwam de reggefiber monteur, glasvezel kastje aansluiten, de opbouw van hem zelf erop om te testen en weer weg, 6 uur later kwam de monteur van gideon, had een ander kastje wat er niet netjes op past maar naast. Schijnt door de handelsbeperkingen van Trump dat het opklikbare kastje niet voorradig is. Op dat moment belde ook de mv van de klachtenlijn terug, die zou maandag terug bellen als alles aangesloten was. Wel gaf ze aan dat ze na het gesprek bedacht dat ik nergens over de gideon monteur had gesproken en was er zo achter gekomen dat die afspraak nog niet ingepland was. Hulde voor deze medewerker, want zij had ervoor gezorgd dat ik dus binnen een half uur door gideon was gebeld om het in te plannen.

Internet was met de WPS knop zo ingesteld. Via de kabel haal ik bijna 100 mbit, via WiFi volgens diverse testen variërend van 2 tot 10 mbit. Uploaden overigens 2 tot 3 x zo snel.

Toen kwam de interactieve TV, na het invoeren van abbonr en pincode kreeg ik foutmelding F-27, via www.foutcode.tv/27 gevonden hoe ik fabrieksinstellingen moest herstellen, meerdere keren geprobeerd, software verwijderd, hardware test volledig succesvol blijf ik in die foutmelding hangen. Aangezien ik een 2de pakket had ben ik zo brutaal geweest om ook deze te openen en het tweede interactieve TV kastje te proberen. Ook hierbij het zelfde verhaal. Klanten service opgebeld, als oplossing wordt er als het goed is binnen 3 werkdagen een nieuwe (3de kastje) opgestuurd. Ik vraag me af of dat de oplossing is, de kans dat zo'n kastje niet werkt zou na mijn weten minder dan 1 % moeten zijn, anders ga je als provider op zoek naar een alternatief. De kans dat twee kastjes beide dezelfde storing geven komt daarmee op 0,01 %. Of de kastjes moeten zo onbetrouwbaar zijn.

Het kan niet aan de internet kabels liggen, want ik heb 7 jaar geleden bewust twee goede kabels onder het laminaat gelegd, namelijk cat 6, wat de zelfde snelheid haalt als de cat 5e kabel, maar dan met 2,5 x zoveel data tegelijk. Ook de cat 5e kabel die meegeleverd is geeft het zelfde probleem, dus 3 kabels, 2 interactieve tv kastjes en 2 experia boxen blijven foutmelding geven.

Ach, ik moet optimistisch blijven, misschien heb ik in september televisie.
Heb je het modem al een keer gereset?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

En het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos?
Reputatie 1
Modem is meerdere keren gereset, interactieve tv kastje is meerdere malen naar fabrieksinstellingen terug gebracht, van stroom af gehaald.

Het 3de kastje dat overigens vandaag al binnen kwam gaf overigens geheel volgens verwachting dezelfde storing, nu maar weer wachten op een monteur die 21 augustus langs komt.
Reputatie 3
Trek even de stekker van het stroom uit je glasvezelkastje, zet de Experiabox uit, en je tv ontvanger. Haal dan even de UTP kabel uit het apparaat en steek hem er opnieuw in.

Wacht even een minuut.

Steek de stekker van de glasvezelkast er weer in voor stroom tot alles weer normaal brand. Schakel dan je Experiabox in. Wacht tot deze opnieuw is gestart en de lampjes branden.

Schakel je tv setup kastje in. Kijk wat er gebeurt.

Gebeurt er niks met je tv ? Probeer dan even een losse utp kabel tussen de Experiabox en je tv kastje. Als het dan wel werkt is er iets met de utp kabel die je in 1e instantie gebruikt. Een slecht contactje of draadje kan al problemen geven.
Ik lees niet dat je dat al een keer gedaan hebt.
Reputatie 3
Ik lees niet dat je dat al een keer gedaan hebt.

dat zei ik net ook in mijn bericht :
Reputatie 1
Het probleem is opgelost, ik dacht ik ga kijken of ik anders wel online tv kan kijken en toen werd ik ineens via een geheel ander abbonementsnummer ingelogd, rtl 4 werkte niet dus ik dacht ik probeer de gegevens die ik heb doorgestuurd gekregen op 19-06-2018. Hier kreeg ik te zien dat er geen diensten beschikbaar waren voor dit abbonement. Van het andere abbonements nummer kon ik niet meer inloggen doordat ik de pincode niet wist. Via mijn telfort kon ik deze gegevens ook niet zien, dus via de klantenserice achterhaald wat dus wel mijn abbonementsnummer en pincode is.

Betreft het glasvezelkastje stroomloos, ook dat had ik geprobeerd.
Reputatie 3
Geweldig om te lezen dat het werkt! Veel kijk plezier 🙂
Reputatie 1
Het kromme is, dat het niet mogelijk is dat je abonnementsnummer gewijzigd wordt, bij mij is het wel gebeurd.
Reputatie 5
Badge +8
Hi eenwieler, fijn om te lezen dat alles nu werkt. Ik denk dat ik weet hoe dit kan. Dit komt doordat de originele in eerste instantie was afgewezen wegens de afspraak met Reggefiber, deze is daarna opnieuw doorgezet waardoor je een ander nummer hebt gekregen. Voor nu misschien niet meer zo relevant, maar even als aanvullende informatie. Nogmaals top dat alles nu rond is.

Reageer