beantwoord

Glasvezel besteld maar geen modem ontvangen

• 24 november 2017
  • 8 reacties
  • 221 keer bekeken

Goedemorgen,

Momenteel heb ik adsl van telfort. Kleine week geleden heb ik glasvezel van telfort besteld. Aangezien ik een heel oud modem heb van jullie heb ik tijdens het telefonisch bestellen gevraagd of ik een nieuw modem zou ontvangen. De medewerker heeft mij verteld dat ik inderdaad een nieuw modem zou krijgen, een experiabox v8 of v10 en deze zou in de week voor de levering van glasvezel signaal bezorgd worden. Deze week heb ik een pakketje ontvangen waar GEEN modem in zit maar een glasvezel kastje, ofwel een NTU kastje( Genexis). Verder heb ik niets gehoord over de levering van een modem. Ik heb op 30 november een afspraak staan met de guidion monteur. Nu heb ik 2 vragen. 1: Wanneer wordt het nieuwe modem bezorgd ? Graag voor 30 November!!!
2: Hoe verloopt de installatie van glasvezel ? Komt er eerst een monteur van Reggefiber voor het plaatsen van de NTU kastje en daarna de Guidion monteur voor het installeren van het modem ? of sluit de Guidion monteur die 30 november zal komen beide onderdelen (zowel NTU kastje als Modem) aan ? Graag zie ik uw reactie tegemoet !

Vriendelijke groet,

Cino
icon

Beste antwoord door Stephen 24 november 2017, 14:49

Hallo cino, welkom op het forum en bedankt voor het overstappen naar glasvezel. Zolang je gebruik maakt van een modem die ook op glasvezel kan worden gebruikt ontvang je nier per se een nieuw modem. Aangezien dit wel is besproken zal je een nieuw modem ontvangen. Ik zie dat je hierover ook contact hebt gehad met mijn collega's. Een Experiabox V8 modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je met een beetje geluk morgen of na het weekend. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 1
Badge
Hallo,

Wat voor modem heb gebruik je nu?
De Zyxel 2812, de Experia Box V8 en de Experia Box V10 ondersteunen glasvezel.

De monteur van Guidion installeert gewoon de Genexis en het modem.
Hoi,

Dank voor je reactie. Ik heb een zyxel modem maar weet het type niet. Ik weet dat een dsl modem in principe ook op glasvezel zou moeten werken maar dat is mijn vraag niet. Tijdens het bestellen heb ik gevraagd of ik een nieuw modem zou ontvangen aangezien huidige oud is en ik overstap op een andere soort verbinding. De medewerker heeft mij toegezegd dat ik dus een Experiabox V8 of V10 zou gaan krijgen (ze wist niet welke het in mijn geval zou worden). Dus afspraak is dat ik een nieuw modem krijg en daarom ben ik ook akkoord gegaan met een nieuw contract. De zyxel wil ik dan gewoon bewaren als reserve modem. Ik zie en hoor dat het bij vele anderen fout gaat met het versturen van een nieuw modem. De monteur komt dan op locatie en gaat vervolgens zonder iets te doen weg omdat er geen (geschikt) modem is.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo cino, welkom op het forum en bedankt voor het overstappen naar glasvezel. Zolang je gebruik maakt van een modem die ook op glasvezel kan worden gebruikt ontvang je nier per se een nieuw modem. Aangezien dit wel is besproken zal je een nieuw modem ontvangen. Ik zie dat je hierover ook contact hebt gehad met mijn collega's. Een Experiabox V8 modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je met een beetje geluk morgen of na het weekend. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd.
Hoi Stephen,

Dank voor je reactie. Klopt, ik heb bericht gekregen van je collega's dat er een nieuw modem wordt verstuurd. Dus mijn vraag is beantwoord. Hartelijk dank !
Reputatie 8
Badge +7
Graag gedaan en een fijn weekend! 🙂
Reputatie 1
Hallo Stephen,
Vandaag [6 december]door monteur, DSL aansluiting laten vervangen door glasvezel aansluiting.
wanneer wordt de glasvezelaansluiting nu actief, volgens de monteur moet er namelijk eerst een nieuw modem verstuurd en geactiveerd worden??
is dit wel correct ? gezien de hierboven vermeldde reacties ?
Ons huidige modem is de Experia Box V8.

Met vriendelijke groet,
John.
Je kan je huidige V8 gewoon gebruiken.
Die is voor beide aansluitingen geschikt.
Je kan hem eventueel nog een harde reset geven.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

En slechte zaak dat die monteur niet weet dat dd V8 prima geschikt is voor een glasvezel verbinding.
Reputatie 8
Badge +7
@John1952,

Ik zie dat het glasvezel signaal al actief is. Kun je dit bevestigen? Je huidige modem is ook geschikt dus je kan deze gewoon blijven gebruiken.

Reageer