Geen signaal op isra punt

• 3 maart 2013
  • 13 reacties
  • 8795 keer bekeken

Badge
Mijn dochter is een aantal weken geleden verhuist (en overgestapt naar telfort) naar een gerenoveerde woning maar zij zit nog steeds zonder signaal op het isra punt.
Het dsl lampje op haar nieuwe telfort modem gaat niet branden (ook niet na meerdere keren opstarten).
Het isra punt heeft rj11 aansluiting en zij maakt gebruik van het bijgeleverde kabeltje.
Zij heeft telefonisch kontakt gezocht met de klantenservice ,die zegt dat zij signaal moet hebben.
Vermoedelijk is het isra punt door de KPN verkeerd aangesloten, Telfort zegt dat de kpn het probleem moet oplossen ,nu een halve week later geen monteur of afspraak voor een monteur  van Telfort of KPN gezien .

Ik heb zo,n flauw vermoeden dat dit een langdurige kwestie gaat worden. Kunnen jullie de zaak bespoedigen?
Naam adres enz wil ik wel mailen zodat jullie de status kunnen zien.

13 reacties

Badge +1
Je kan het isra punt eens openmaken.
Je maakt nu waarschijnlijk een verbinding met de rood / blauwe draden.
Omdat het niet werkt kan je proberen te verbinden met de oranje / witte draden.
Het zou kunnen zijn dat de verbinding is opgeleverd op het tweede ader paar (oranje / wit).
Het testen waard zou ik zeggen.
Badge
Hoi Dorus,

Je mag een isra punt niet openmaken = van de  kpn.
Hij is ook niet te openen  zonder stuk  te maken (is niet geschroefd) het is een isra 2B
Badge +1
Op het isra punt zit een doos aangesloten als het goed is.
Daar kan je in ieder geval wel de aansluitingen aanpassen.
Heb je dat wel geprobeerd?
Badge
Ziet het IS/RA punt er zo uit? http://www.ergensin.nl/wp-content/uploads/2012/09/isra_type_2a.jpg

Dan vermoed ik dat je die niet zelf open krijgt en een KPN monteur moet komen om de verbindingen na te kijken..Wat zegt Telfort als ze een lijntest doen?
Badge
De dikke blauwe kabel gaat naar het isra-2b (dubbele rj11) kastje . Die kan je toch niet zonder schade openmaken?

Van daar uit gaat er een rj11 kabeltje naar de dsl (ook rj11) op het modem. Dat is toch goed?
Op beide  rj11 aansluitingen op het isra krijg ik geen dsl signaal( op het modem)
Badge
Die krijg je idd zelf niet open.

Laat Telfort morgen een lijntest doen en dan zullen ze vermoedelijk geen verbinding zien, waarschijnlijk zit er een fout contact in het IS/RA punt.
Badge
Ziet het IS/RA punt er zo uit? http://www.ergensin.nl/wp-content/uploads/2012/09/isra_type_2a.jpg

Dan vermoed ik dat je die niet zelf open krijgt en een KPN monteur moet komen om de verbindingen na te kijken..Wat zegt Telfort als ze een lijntest doen?

Dat is het zelfde kastje maar dan met 2 rj11 connectors.
Telfort zegt dat de lijn goed moet zijn.
Badge
Ik ben ook van mening dat het probleem in het kastje zit ,maar ik snap niet dat ze bij telfort zegt dat zij signaal moeten hebben.
En wie moet de KPN inschakelen? De klant of Telfort?
Badge
Tussen goed moeten zijn en ook daadwerkelijk goed zijn zit een groot verschil :)
De enige manier om zeker te weten dat de lijn ok is, is door te meten. Als de lijn goed is zien ze je modem.
Kan ook zijn dat het modem defect is, misschien kan je dat eens nakijken door je modem bij iemand anders met ADSL aan te sluiten?

Mocht het probleem in de aansluiting zitten, dan moet Telfort KPN aansturen. Ik heb dit gezeur een paar jaar geleden gehad en is er een monteur langs geweest.
Reputatie 8
Badge +16
Het lijkt of er gewoon geen verbinding is tussen de wijkkast (of centrale) en je isra-punt.

Gewoon beide aansluitpunten testen... even vooraf het modem resetten.

En vervolgens Telfort bellen.
Badge
Even een update,

Ik ben net bij mijn dochter geweest en een ander modem en rj11 kabeltje uitgeprobeerd, Helaas weer geen dsl lampje.
Gevraagd wat er precies gezegd is:
Na 5 dagen bellen was woensdag/donderdag de lijn getest. 
Telfort kon zien dat het modem signaal uitzond maar niet kon ontvangen.... vreemd,hoe kunnen zij zien of een modem iets ontvangt? 
Zij zouden binnen 48 uur de storing oplossen en indien dit niet zou lukken zouden zij binnnen die zelfde 48 uur daar bericht van geven.
Resultaat: geen signaal en geen bericht.
Reputatie 4
Badge +3
@starchief,

Ik kijk graag even mee wat de mogelijkheden zijn, wil je mij een privé bericht sturen met daarin de postcode, huisnummer en mobiel nummer sturen? Dan kan ik met jullie meekijken.

Henk
Badge
De internetverbinding is gerepareerd.
De monteur  zou tussen 12 en 1 langs komen maar is niet geweest . Om 3 uur  was er opeens internet
Misschien iets in een wijkkast aangesloten.

Bedankt voor het meedenken,

Martijn

Reageer