Geen netwerk na overstappen met nummerbehoud

• 29 april 2013
  • 5 reacties
  • 4880 keer bekeken

Vandaag is mijn abonnement bij Telfort ingegaan. Ik kom van een andere telecomaanbieder, heb nummerbehoud aangevraagd en dat is goedgekeurd. Ook heb ik mijn simkaart geactiveerd. Nu ik vandaag mijn Telfort simcard in mijn telefoon doe, staat er dat er geen netwerk is. Ik heb mijn telefoon ook al een aantak keer aan en uit gezet. Het is erg lastig dat ik momenteel niet bereikbaar ben. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is?
In de papieren die ik ontvangen heb van Telfort staat ik mogelijk niet bereikbaar ben tot 17.30 uur vandaag. Dat is het al geweest en ik ben bang dat ik morgen niemand van de klantenservice kan bereiken als ik dit probleem nog steeds heb.

5 reacties

Dag Marjolein, ik heb precies hetzelfde probleem sinds gister.Tot op heden nog steeds niet aangesloten.Is het bij jou al opgelost?Indien het is opgelost, hoor ik graag hoe.Mss heb ik hetzelfde probleem, wat het ook mag zijn. Grts Gaby
Ik heb de bevestiging gekregen van Telfort en een sms waarin staat dat 29 april tussen 9 en 17:30 mijn overstap van Symio naar Telfort word uitgevoerd.Ook staat dit op "mijn telfort'.Tot op heden 30 april 10:26u is dit nog steeds niet gebeurd.De voormalige provider is al afgesloten,het tijdelijke Telfortnummer ook, dit is al omgezet naar mijn 'oude' behouden nr, volgens "mijn Telfort".Alleen is er geen aansluiting/netwerk. Hierdoor kan ik Telfort noch anderen bellen.Diverse keren de mobiel al opnieuw opgestart. Ik heb geen SIMlock Bij kennissen zijn er geen problemen geweest met de overgang naar Telfort.Vandaar mijn vraag of alles goed is aangekomen en of u kunt aangeven wanneer er wel de aansluiting bij Telfort komt.Ik zie op mijn Telfort overigens bij mijn Simkaartnummer een cijfercombinatie staan die langer is dan 13 cijfers.De eerste 6 cijfers komen niet overeen, de laatste 13 wel.Graag zsm antwoord, ik ben nu niet bereikbaar en kan niet bellen.Daarnaast heb ik internet aangevraagd, omdat ik dit donderdag 2 mei nodig heb.
Naast 3 berichten op FB heb ik de klantenservice via Telfort.nl een mail gestuurd, aangezien ik niet kan bellen. Klantenservice reageert in 10(!) werkdagen.Ik heb 7 dagen om het product retour te zenden als ik van het contract af wil zien.Wat klopt er niet?Ik mag aannemen dat ik niet hoef te betalen voor de dagen dat er, volgens de overeenkomst en daarna,geen aansluiting is en als dit niet binnen de 10 dagen word opgelost,ik alsnog van Telfort mobiel mag afzien.
Groet Gaby
Badge +2
Als de laatste 13 cijfers van de sim overeen komen klopt je simkaartnummer. De rest is namelijk wat er standaard bij een Telfort sim voor staat.

Probeer je sim eens in een ander toestel, en daarna weer terug. Zet het toestel dan ook evt handmatig op het KPN nummer. Helpt dit allemaal niet, dan is er wellicht iets anders aan de hand en zou bellen wel aan te raden zijn (via een kennis?).
Badge +2
@MarjoleinR en Gvi,

Hebben jullie al handmatig het KPN netwerk geselecteerd? Graag lees ik van jullie of het inmiddels is opgelost.

Daphne
Mijn probleem is inmiddels opgelost! Ik kon niet handmatig een netwerk zoeken. Pas later op de avond lukte dit. In de brief die ik ontving stond dat ik tot 17.30 uur niet bereikbaar kon zijn, maar blijkbaar duurde dit iets langer.

Reageer