beantwoord

Geen IP/kruising

• 18 juni 2014
  • 8 reacties
  • 1308 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
Sinds vrijdag op Telfort TV en internet, oplevering voltooid alleen geen internet, bellen blijkt dat je twee andere kleuren kabels moet gebruiken OK gedaan werkt, 3 dagen later ( gisteren, dinsdag ) geen TV kijk op modem zie ik ook nog voice knipperen bel ik weer nadat ik e.e.a. heb getest blijk ik verkeerd aangesloten te zijn en mijn IP op een andere modem ook actief is. Lekker dus kan mijn buren ook zien, zie zijn tel nr, kan netwerk mee maken.
Moet een monteur gepland worden kan max 5 dagen duren, heb gezegd nee woensdag voor 12 uur is het opgelost wordt ik nog gebeld om te zeggen nee donderdag.

Waardeloos, dus geen TV geen voetbal, internet wat onveilig is omdat zeverkeerd verbinden, maar oplossen kan even duren, maar ondertussen al 21 euro kwijt alleen aan bellen naar Telfort. Geen excuus niks tegendeel interesseert ze niet antwoordt was toen ik eiste dat het vandaag in orde moest zijn nou dan zeg je maar op en tot ziens.

Combivoordeel = hoe wordt je belazerd in 5 dagen in jou nadeel
icon

Beste antwoord door Michael 23 juni 2014, 16:15

@Yel,

Erg vervelend om te lezen dat je tegen allerlei nare zaken aan loopt.

In de systemen kan ik zien dat het nu goed zou moeten werken. Jouw verbinding leek in de centrale gekruisd te zijn met een andere verbinding, waardoor beide verbindingen niet goed werkten. Sprake van een onveilige situatie is er nooit dus geweest, een derde kan niet zomaar jouw gegevens inzien, en jij niet die van hen.

Ik zie dat een collega van de helpdesk je een SMS heeft gestuurd met de mededeling dat het opgelost zou moeten zijn, klopt dit? :)

Michael
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16
nadat ik e.e.a. heb getest blijk ik verkeerd aangesloten te zijn en mijn IP op een andere modem ook actief is. Lekker dus kan mijn buren ook zien, zie zijn tel nr, kan netwerk mee maken.

Kun je eens uitleggen wat je bedoelt? Het lijkt namelijk alsof je ingelogd zit op het draadloos netwerk van je buren en daarom naar zijn modem kijkt in plaats van je eigen modem.

Dat jullie allebei hetzelfde IP van Telfort krijgen lijkt me onwaarschijnlijk. Daarnaast kun je dan niet zomaar op zijn netwerk komen.
nadat ik e.e.a. heb getest blijk ik verkeerd aangesloten te zijn en mijn IP op een andere modem ook actief is. Lekker dus kan mijn buren ook zien, zie zijn tel nr, kan netwerk mee maken.

Kun je eens uitleggen wat je bedoelt? Het lijkt namelijk alsof je ingelogd zit op het draadloos netwerk van je buren en daarom naar zijn modem kijkt in plaats van je eigen modem.

Dat jullie allebei hetzelfde IP van Telfort krijgen lijkt me onwaarschijnlijk. Daarnaast kun je dan niet zomaar op zijn netwerk komen.

Klopt zou je denken, echter is er vanuit de centrale verkeerd verbonden waardoor mijn modem en mac niet zichtbaar is bij telfort en degene van wie ik de verbinding heb is bij telfort wel zichtbaar alleen staan de gegevens in mijn modem zoals telefonie maar de ip adres staat vast op 2 modems waardoor op 1 ipadres 2 modems staan geregistreerd maar een is zichtbaar volgend Telfort.
Reputatie 8
Badge +16
Ik wil geen valse hoop wekken... maar meestal wordt je dezelfde dag nog gebeld door KPN voor een monteursafspraak.

Overigens blijf ik het een vreemd verhaal vinden... ik kan hooguit voorstellen dat er twee aderparen verkeerd om zijn aangesloten waardoor jij stuivertje bent gewisseld met een andere aansluiting.

Twee keer hetzelfde IP-adres uitgeven is technisch nagenoeg uitgesloten. En dat zou eenvoudig opgelost kunnen worden zonder monteur.
Ik wil geen valse hoop wekken... maar meestal wordt je dezelfde dag nog gebeld door KPN voor een monteur.

Overigens blijf ik het een vreemd verhaal vinden... ik kan hooguit voorstellen dat er twee aderparen verkeerd om zijn aangesloten waardoor jij stuivertje bent gewisseld met een andere aansluiting.

Twee keer hetzelfde IP-adres uitgeven is technisch nagenoeg uitgesloten. En dat zou eenvoudig opgelost kunnen worden zonder monteur.

Klopt, alleen onderzoek duurt 5 dagen en wordt gebeld voor een afspraak door donderdag, niet dinsdag woensdag maar donderdag, daarna is mijn ip adres met een andere gewisseld waardoor ik in zijn modem zit met zijn nr en degene ook waardoor er steeds een ip conflict is.
Dit ligt niet bij de aansluiting thuis en of software maar aan de bekabeling van 2 soorten aansluitingen. Een monteur een dag later was simpel geweest, nu hoor je niks meer van ze daarom is het een waardeloze bedrijf.
Reputatie 8
Badge +16
daarna is mijn ip adres met een andere gewisseld waardoor ik in zijn modem zit met zijn nr en degene ook waardoor er steeds een ip conflict is.

Als jij het lokale ip-adres van je modem intypt, dan kun je niet in het modem van iemand anders komen... Hooguit kunnen de instellingen van iemand anders naar jouw modem gepushed worden doordat jij op de verkeerde poort van de DSLAM zit aangesloten.

Ik vermoed dat er een monteur op pad moet om de twee aderparen om te wisselen.

En vermoedelijk staat er ook een storing open bij de klant waarmee je bent verwisseld. Hebben ze die al opgespoord?
daarna is mijn ip adres met een andere gewisseld waardoor ik in zijn modem zit met zijn nr en degene ook waardoor er steeds een ip conflict is.

Als jij het lokale ip-adres van je modem intypt, dan kun je niet in het modem van iemand anders komen... Hooguit kunnen de instellingen van iemand anders naar jouw modem gepushed worden doordat jij op de verkeerde poort van de DSLAM zit aangesloten.

En vermoedelijk staat er ook een storing open bij de klant waarmee je bent verwisseld. Hebben ze die al opgespoord?

Ja,

Net een vriendelijke medewerker aan de lijn gehad ( kan dus wel ) die het heeft verteld en dat het technisch fout is gegaan en dat de monteur het gaat oplossen.
Badge +2

Ja,

Net een vriendelijke medewerker aan de lijn gehad ( kan dus wel ) die het heeft verteld en dat het technisch fout is gegaan en dat de monteur het gaat oplossen.

Goed dat ze daarmee aan de slag gaan. Overigens; hoe maak je €21 aan belkosten als Telfort €0,50 per gesprek kost?
Als je daadwerkelijk Combivoordeel hebt (http://www.telfort.nl/Persoonlijk/CombiVoordeel/CombiVoordeel.htm) zouden je kosten niet zo op kunnen lopen... Met prepaid is bellen wel duur.

Ingaande op je opmerking over het voetbal; om toch het voetbal te kijken, kan je dat met iTV Online doen, zie https://internetshop.telfort.nl/interactieve-tv// en www.telfort.nl/tvonline

Hopelijk alsnog veel kijk plezier gewenst!
Reputatie 8
Badge +2
@Yel,

Erg vervelend om te lezen dat je tegen allerlei nare zaken aan loopt.

In de systemen kan ik zien dat het nu goed zou moeten werken. Jouw verbinding leek in de centrale gekruisd te zijn met een andere verbinding, waardoor beide verbindingen niet goed werkten. Sprake van een onveilige situatie is er nooit dus geweest, een derde kan niet zomaar jouw gegevens inzien, en jij niet die van hen.

Ik zie dat een collega van de helpdesk je een SMS heeft gestuurd met de mededeling dat het opgelost zou moeten zijn, klopt dit? :)

Michael

Reageer