Geen internet en valse(?) beloftes

• 17 juni 2014
  • 3 reacties
  • 461 keer bekeken

Beste,

Ik heb een heleboel gedoe gehad met de verhuisservice, waar door het verwijderen van de annuleringsperiode mij werd verteld dat het na 2 weken geregeld zou zijn. Uiteindelijk kreeg ik een brief dat ik op vrijdag 13 juni j.l. verbinding zou hebben, wat alsnog op die 3 weken uit zou komen.

Nou houdt het daar niet op. Na aansluiting van mijn modem bleek dat er geen signaal binnen kwam. Toen werd mij de beschikking gesteld tot een spoedmonteur, waar telfort mij binnen een half uur terugkoppeling over zou geven. Welgeteld 4 uur later werd ik teruggebeld en doorverbonden met Guidion. Hier kreeg ik een afspraak om 20:00 dezelfde avond met een monteur. Ik heb tot 21:00 gewacht, en heb het toen opgegeven aangezien ik toch graag bij mijn vrienden voetbal wilde kijken. Om 22:30 werd ik alsnog gebeld door de monteur of hij toen nog langs kon komen. Enigszins laat. Uiteindelijk afgesproken dat hij er de volgende ochtend zou zijn om alles aan te sluiten.

De volgende ochtend was de monteur er (een uur later dan de afspraak), en gingen we aan de slag. Nou bleek er gedoe te zijn bij het ISRA punt, en heeft hij uiteindelijk alle bekabeling om moeten leggen. Na contact heen en weer met telfort bleek het signaal op een ander aderpaar te staan, na het wisselen hiervan bleef het rode lampje bij internet op het modem branden. Hierna heeft hij het met zijn eigen testmodem ook geprobeerd; hetzelfde probleem.

Na contact met telfort is er een ticket met KPN opgezet, omdat ik geen IP-adres op het modem krijg. Een handeling van luttele seconden in een KPN centrale als je het mij vraagt. Hier is zaterdagmiddag nog een "spoed" opdracht in gezet door een medewerker van telfort die ik aan de telefoon had, dus binnen 48 uur zou KPN er dan maar kijken. Zondag halen we er af, dus dan zou ik vandaag voor 12:30 terugkoppeling moeten hebben.

Toen ik gisteren belde met telfort ter controle, bleek dat ze mij een nieuw modem hadden opgestuurd, omdat mijn oude modem niet goed zou functioneren, terwijl de monteur het met zijn testmodem ook had gecheckt én dat door had gegeven bij telfort zelf. Dus ik sluit vandaag het nieuwe modem aan, wetend dat het geen verschil zou maken, en inderdaad; nog steeds geen internet.

Dus direct weer met telfort bellen, waar ik tot mijn verbazing van een medewerker te horen krijg dat telfort er helemaal geen "spoed" van kan maken! Oftewel, mijn vorige 3 telefonische contacten hebben dan niet de waarheid gesproken?

Uiteindelijk komt het er op neer dat het nog 5 werkdagen zou kunnen duren, waar ik donderdag moet afstuderen, en ivm een laptopprobleem vanaf mijn desktop moet werken: wat dus niet kan zonder internet!

Ik ben het gevalletje kastje en de muur nu enigszins zat. Er is ook geen manier om KPN te vragen hier wat mee te doen, aangezien ik klant ben bij Telfort en niet bij KPN.

Is er dan niemand van telfort die contact met KPN op kan nemen daar, om mijn ticket daar even aan te geven? Want dit schiet zo niet op.

Ik hoop spoedig op een reactie zonder weer 5 dagen te moeten wachten.

Groeten, Nick

Ticketnr KPN: HD0000000447541

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@Nickos,

Erg vervelend wat ik allemaal lees. Zoals reeds telefonisch besproken zet ik de acties weer uit bij KPN, zij dienen dit op te lossen.
Ik verwacht dat het probleem wat complexer ligt dan aanvankelijk gedacht waardoor er wat meer tijd in gaat zitten.

Indien ik een terugkoppeling heb gekregen van KPN, stel ik je hiervan op de hoogte.

Michael
@Michael

Helaas viel mijn verbinding halverwege het gesprek weg. Heeft het zin om hem vandaag nog een keer te resetten? Is misschien een wisseling van het aderpaar een mogelijkheid?

Hij komt nu binnen op aderpaar 2, kan hij niet op aderpaar 1 evt gezet worden (dan moet dat bij het ISRA punt ook nog omgesoldeerd worden)?

Bedankt voor de moeite. Ik hoop dat het (heel) snel kan worden opgelost.

Nick
Reputatie 8
Badge +2
@Nickos,

Erg naar dat het alsnog niet opgelost is, voor zover ik het kan zien heeft KPN onderzoek gedaan en de lijn goed bevonden. Echter lijkt er toch echt een probleem te zijn op IP-niveau. Hiervoor dient een andere afdeling van KPN onderzoek te doen. Ik heb dit zojuist voor je in gang gezet en verwacht deze week een concrete terugkoppeling/oplossing.

(Nogmaals) mijn oprechte excuses voor deze situatie, zodra het probleem is opgelost zal er een passende compensatie voor je komen.

Michael