Geen DSL

• 12 december 2012
  • 12 reacties
  • 3450 keer bekeken

Badge
Beste webcare,

Order 2551952, geleverd op 11-12-2012 geeft geen dsl lampje.

Modem staat direct naast ISRA punt. Neem aan dat hij op eerste ader geleverd is; op 2e ader zit ISDN. Op de 1e ader heeft, tot begin 2011, ook Telfort gezeten. In die tijd was de 2e ader voor ISDN ook al actief. Ader 1 moet dus gewoon verbonden zijn..

Kunnen jullie e.e.a. nakijken?

12 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Zit Telfort niet op de ISDN-lijn (via een splitter)?

Welk type modem heb je ontvangen?
Badge
Nee, dat is niet het geval, bij vdsl zelfs onmogelijk volgens mij. Op de isdn lijn zit een zakelijk adsl van KPN dus daar kan ie niet opzitten. Gewoon aanvraag zonder lijn met een standaard modem zonder splitter ed. Misschien hebben ze in de straatkast weer een kruis draad gesloopt ofzo?
Reputatie 2
Badge
Ja, lijkt dan op een fout op de hoofdverdeler of kabelverdeler. 🙂 Gaat het DSL lampje wel iets knipperen? Wat voor modem heb je er aan hangen?
Badge
Nee, geen enkele reactie van het DSL lampje. Het is de P2812HNU-F1

Misschien hebben ze uit de kabelverdeler het kruisdraadje weer gesloopt ofzo 😕 Destijds voor 2e aderpaar moesten ze die ook in de kast achter het huis hier fixen. Hopelijk spoedige reactoe van webcare..
Badge
@vinsy

Jammer dat je problemen ervaart met het activeren van de verbinding. Ik kan op basis van het ordernummer de gegevens niet achterhalen. Kun je mij in een privébericht jouw postcode en huisnummer sturen?

Jelmer
Badge
Is verzonden! Hopelijk is het snel gefixt!
Badge
@vinsy

Bedankt voor je bericht. Het signaal is inderdaad op het eerste aderpaar geleverd. Het ISRA-punt (de hoofdaansluiting) zit in de meterkast. Wil je ervoor zorgen dat het modem met een korte kabel op het ISRA-punt is aangesloten en dat het modem aan staat? Ik heb een storingsonderzoek opgestart om uit zoeken wat er aan de hand is. Er zal binnen 3 werkdagen contact met je worden opgenomen.

Jelmer
Badge
Hoi Jelmer,

In de meterkast, was het maar zo! Helaas.. We hebben gewoon een ouderwets stopcontact (u2) in de woonkamer waar ie binnenkomt. Ik had hem liever in de meterkast 😉.

Ik wacht nader bericht af.
Badge
KPN heeft gister gebeld en zijn net langs geweest. Draadje weg in de verdeler 🙂. Nu werkt alles.

Mijn profiel staat voor een 30/3 abo nog wel wat laag ingesteld: 22016/2056 kbps. Ik neem aan dat dit nog wel wat omhoog gaat!? De afstand tot centrale is geloof ik 6 a 700 meter.

Jelmer, ik zou voor deze verbinding graag een afwijkend correspondentieadres door willen geven; althans, dat dat op de facturen afgedrukt staat. Kunnen jullie dit ook doorvoeren?
Badge
@vinsy

Ik ben blij om te lezen dat het probleem is opgelost! De snelheid die je nu behaalt is de intrainsnelheid. DLM gaat de verbinding in de komende 8-10 dagen verder omhoog schakelen. Ik wil je vragen om hiervoor het modem aan te laten staan. Wanneer je mij de adresgegevens voor het factuuradres in een privébericht stuurt zal ik het laten aanpassen.

Jelmer
Badge
Ook verstuurd. Dank alvast!
Badge
@vinsy

Ik heb het verzoek bij de juiste afdeling neergelegd en op de factuur van 28 januari zal de naam zijn aangepast.

Jelmer

Reageer