beantwoord

Foutief doorgevoerde overstap

• 11 september 2018
  • 61 reacties
  • 1169 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,.

Vanmiddag had ik contact gehad met u collega. inzake de overstap die iedereen moet maken van het oude netwerk naar het nieuwe netwerk zie www.telfort.nl/digitaal

Bij deze overstap zitten 2 digitale tv ontvangers bij ik maak nu gebruik nog van DVB-C. Echter jou collega heeft bij de overstap die je ook eerder kon doen de fout gemaakt waardoor de 2e ontvanger maar het 1e jaar gratis is. In plaats dat de 2e ontvanger blijvend gratis is omdat de DVB-C verdwijnt.

Bij de meest gestelde vragen staat. bij het kopje Hoe kan ik op meerdere plekken tv blijven kijken.

Om tv te kunnen kijken heb je een Interactieve TV-ontvanger nodig. Standaard krijg je 2 Interactieve TV-ontvangers bij het pakket met Interactieve TV. Je hebt de mogelijkheid om extra Interactieve TV-ontvangers aan te vragen voor 5 euro per maand. De eerste 6 maanden krijg je hierop 50% korting.

Er wordt geen nieuw contract aangegaan Zie het kopje krijg ik een nieuw jaarcontract:

Nee, je krijgt bij de overgang naar je nieuwe internetverbinding geen nieuw jaarcontract. Het contract is maandelijks opzegbaar.

Nu geeft de medewerker aan dat je dus elk jaar weer opnieuw contact moet op zoeken om de 2e ontvanger weer gratis te krijgen anders zou je er dus 5 euro per maand voor moeten betalen. Dit lijkt dus toch niet de bedoeling te zijn.

Een teleurgestelde telfort klant.
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 13 september 2018, 12:33

@andre de waal

De collega's aan de telefoon zijn allemaal op de hoogte van de maandelijks opzegbare optie. Een van de collega's heeft helaas het verkeerde vakje aangeklikt en dat is succesvol teruggedraaid. Wat de tv-ontvangers betreft: het stond inderdaad op 1 plek niet juist. Dat is inmiddels opgelost, door door te verwijzen naar de antwoorden op het forum.

Je hebt deze opmerkingen en vragen nu al meerdere keren op meerdere plekken geplaatst, wat ten koste gaat van leesbaarheid en wat simpelweg niet de bedoeling is. Zoals aangekondigd, gaan we dit modereren.
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

61 reacties

Nu weet ik niet of dit aan de telefoon is beloofd maar die gratis 2e ontvanger lees ik hier niet terug.
https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670

De link die je hebt geplaatst lijkt niet te werken.
Reputatie 1
Nu weet ik niet of dit aan de telefoon is beloofd maar die gratis 2e ontvanger lees ik hier niet terug.
https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670

De link die je hebt geplaatst lijkt niet te werken.

De directe link daarna is https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/telfort-gaat-volledig-over-naar-digitaal-2.htm

Kijk op de veel gestelde vragen. Waar kan je zien dat je voor de 2e ontvanger moet gaan betalen? Dan zou de verplichte overgang voor ons duurder worden. En dus velen zullen dan de overstap maken naar een andere provider.
Gevonden dat wordt in dat andere topic niet zo benoemd, maar dat is wel van belang inderdaad. Met elke extra ontvanger a € 5,00 is 2 ontvangers een redelijke geste.
Reputatie 1
Gevonden dat wordt in dat andere topic niet zo benoemd, maar dat is wel van belang inderdaad. Met elke extra ontvanger a € 5,00 is 2 ontvangers een redelijke geste.

Op dit moment kunnen we gewoon tv kijken via DVB-C. En met de overstap worden 2 ontvangers beloofd. Via de telefoon wordt er gezegd dat de 2e ontvanger het 1e jaar gratis is. Dit kan ik nergens terug vinden op de site.

Wel zie ik in de meest gestelde vragen dat er 2 decoders worden aangeboden. Zo wordt er ook gecommuniceerd in de brief die we ontvangen dat we niet meer gaan betalen. Maar via de telefoon wordt dus anders aangegeven en zouden we na het 1e jaar met extra kosten worden geconfronteerd.
Dat zou opgaan voor een derde ontvanger zoals ik het lees niet voor de 2e die zou gedurende de looptijd gratis zijn maar laten we een reactie vanuit Telfort afwachten het is nu verwarrend.
Reputatie 1
Dat zou opgaan voor een derde ontvanger zoals ik het lees niet voor de 2e die zou gedurende de looptijd gratis zijn maar laten we een reactie vanuit Telfort afwachten het is nu verwarrend.

Voor een 3e decoder snap ik dat er een bedrag ervoor staat. Dat staat ook in de veelgestelde vragen.

In de brief stond ook onderin dat het mogelijk is om het nu al te laten doen. I.p.v. af te wachten. Je kan dan zelf de zaken beter plannen dan rond de kerst periode. Maar dan moet je niet na een jaar 5 euro per maand extra moeten gaan betalen.
Reputatie 8
Badge +17
Hallo,.

Vanmiddag had ik contact gehad met u collega. inzake de overstap die iedereen moet maken van het oude netwerk naar het nieuwe netwerk zie www.telfort.nl/digitaal

Bij deze overstap zitten 2 digitale tv ontvangers bij ik maak nu gebruik nog van DVB-C. Echter jou collega heeft bij de overstap die je ook eerder kon doen de fout gemaakt waardoor de 2e ontvanger maar het 1e jaar gratis is. In plaats dat de 2e ontvanger blijvend gratis is omdat de DVB-C verdwijnt.

Bij de meest gestelde vragen staat. bij het kopje Hoe kan ik op meerdere plekken tv blijven kijken.

Om tv te kunnen kijken heb je een Interactieve TV-ontvanger nodig. Standaard krijg je 2 Interactieve TV-ontvangers bij het pakket met Interactieve TV. Je hebt de mogelijkheid om extra Interactieve TV-ontvangers aan te vragen voor 5 euro per maand. De eerste 6 maanden krijg je hierop 50% korting.

Er wordt geen nieuw contract aangegaan Zie het kopje krijg ik een nieuw jaarcontract:

Nee, je krijgt bij de overgang naar je nieuwe internetverbinding geen nieuw jaarcontract. Het contract is maandelijks opzegbaar.

Nu geeft de medewerker aan dat je dus elk jaar weer opnieuw contact moet op zoeken om de 2e ontvanger weer gratis te krijgen anders zou je er dus 5 euro per maand voor moeten betalen. Dit lijkt dus toch niet de bedoeling te zijn.

Begrijp ik dan dat je die overstap naar de nieuwe propositie al aangevraagd hebt?

Dan geldt voor jou deze aankondiging niet want deze is vandaag pas gepresenteerd.
Wat ik er nu van weet gaat het afschakelen hoe dan ook pas vanaf het eind van het jaar beginnen en loopt door in 2019 want er zullen behoorlijk wat klanten omgezet moeten worden.

Dus deze regeling gaat in feite pas per vandaag in ik was door deze zin ook in de war :

Echter jou collega heeft bij de overstap die je ook eerder kon doen de fout gemaakt waardoor de 2e ontvanger maar het 1e jaar gratis is. In plaats dat de 2e ontvanger blijvend gratis is omdat de DVB-C verdwijnt.

met dat eerder bedoel je dus je gesprek van vandaag?
Reputatie 1

Hallo,.

Begrijp ik dan dat je die overstap naar de nieuwe propositie al aangevraagd hebt?

Dan geldt voor jou deze aankondiging niet want deze is vandaag pas gepresenteerd.

Nee ik heb gedaan wat er in de brief stond. Er stond bij P.S. het is mogelijk om deze eerder te laten ingaan dan te wachten. Dus ik reageer op de brief over de omzetting.
Reputatie 1
Wat ik er nu van weet gaat het afschakelen hoe dan ook pas vanaf het eind van het jaar beginnen en loopt door in 2019 want er zullen behoorlijk wat klanten omgezet moeten worden.

Dus deze regeling gaat in feite pas per vandaag in ik was door deze zin ook in de war :

Echter jou collega heeft bij de overstap die je ook eerder kon doen de fout gemaakt waardoor de 2e ontvanger maar het 1e jaar gratis is. In plaats dat de 2e ontvanger blijvend gratis is omdat de DVB-C verdwijnt.

met dat eerder bedoel je dus je gesprek van vandaag?

Dit klopt. Ik heb vanmiddag gebeld na dat ik de brief voor de overstap heb ontvangen. Deze brief heb ik dus vandaag 11-9 ontvangen van Telfort. Hierbij stond onderin de brief dat het mogelijk is dit eerder te plannen. Dan dat je in de afwachtende houding zit. Dit omdat de medewerker aan de telefoon aangaf dat het anders in het najaar zal zijn.

Ik zelf werk ook overdag en moet dus zo iets plannen om die dag thuis te zijn.
Duidelijk dan lijkt het er inderdaad op dat er iets is fout gegaan maar dat is aan Telfort om op te helderen.
Reputatie 1

Reputatie 1
Duidelijk dan lijkt het er inderdaad op dat er iets is fout gegaan maar dat is aan Telfort om op te helderen.
Ik heb van de brief even een foto gemaakt. Mijn persoonsgegevens heb ik zwart gemaakt. Dat gaat verder niemand iets aan hier op het forum.
Reputatie 1
Vanochtend kreeg ik de mail met de afspraak voor de overstap van telfort oud naar nieuw. Alleen zit er in de mail ook een nieuwe overeenkomst dus voor een jaar. De medewerker die de overstap heeft gedaan heeft er dus een nieuw contract van een jaar van gemaakt met 1 jaar gratis de 2e ontvanger. Dit is dus niet wat bij de veel gestelde vragen staat.

Hoe gaat telfort dit nu oplossen?
Reputatie 1
Wij hebben nu 3 televisies, waarvan we de 2 tv's boven via analoog kijken. Nu lees ik dat je maar 2 ontvangers krijgt en voor iedere extra ontvanger 5 euro per maand moet betalen. Dat betekent dus voor ons 5 euro per maand extra, terwijl wij niet vragen om de analoge tv stop te zetten! De verandering zorgt dus toch voor hogere kosten :-(
En waarom kan je zo'n ontvanger niet kopen en alleen huren?, duur grapje wordt het dan...

Ik heb ook de oude propositie. Alleen hebben ze bij mij er dus een nieuw contract van gemaakt waarbij ik al voor de 2e ontvanger moet gaan betalen a 5 euro per maand. Dit klopt dus ook niet.
Reputatie 1

Wij hebben nu 3 televisies, waarvan we de 2 tv's boven via analoog kijken. Nu lees ik dat je maar 2 ontvangers krijgtDat je 2 ontvangers krijgt zou voor ons mooi zijn, maar waar heb je dat gelezen? Ik kan het niet terugvinden, misschien zie ik het over het hoofd?

In het contract wat men mij heeft gestuurd. Medewerker heeft nu een jaarcontract er van gemaakt wat dus ook niet klopt staat dat je na het 1e jaar voor de 2e ontvanger ook moet gaan betalen a 5 euro per maand. Terwijl bij de veel gestelde vragen je 2 ontvangers krijgt.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Andre, welkom op het Telfort forum! Als je gereageerd hebt op die brief voldoe je inderdaad aan die voorwaarden. Waarom het precies niet goed is gegaan durf ik niet te zeggen, maar ik zie dat je hierover net nog contact hebt gehad via de chat. Daarbij is ook aangegeven dat het niet goed gaat en zou je teruggebeld gaan worden door een afdeling die daar meer over kan zeggen. Is daarbij ook aangegeven wanneer er contact zoal worden opgenomen of is dat al gebeurd inmiddels? Ik hoor de uitkomst van dat gesprek graag en ik denk dat dat voor iedereen in dit topic geldt 🙂
Reputatie 1
Ik heb inmiddels de vroege overstap geannuleerd. Ik wacht tot ik wordt meegenomen in de bulk. Hopelijk zijn dan de issues opgelost.
Reputatie 1
Hallo Andre, welkom op het Telfort forum! Als je gereageerd hebt op die brief voldoe je inderdaad aan die voorwaarden. Waarom het precies niet goed is gegaan durf ik niet te zeggen, maar ik zie dat je hierover net nog contact hebt gehad via de chat. Daarbij is ook aangegeven dat het niet goed gaat en zou je teruggebeld gaan worden door een afdeling die daar meer over kan zeggen. Is daarbij ook aangegeven wanneer er contact zoal worden opgenomen of is dat al gebeurd inmiddels? Ik hoor de uitkomst van dat gesprek graag en ik denk dat dat voor iedereen in dit topic geldt :)

Helaas konden jou medewerkers alleen maar 1 jaar gratis geven zonder de voorwaarden van de brief toe te passen. Ik heb de vroege overstap nu geannuleerd en krijg een bevestiging hiervan. Ik wacht wel op de bulk.
Reputatie 1
De medewerkers van de klantenservice zijn helaas niet geïnstrueerd over de overstap naar het nieuwe netwerk. Dus mocht je een vroege overstap doen maken ze er een jaar contract van en de 2e ontvanger voor een jaar gratis.
Reputatie 8
Badge +11
Ik mis een regel voor klanten die ook telefonie hebben zoals ik dat had. Ik krijg nu korting maar moet daar uiteindelijk €2,50 extra voor betalen. Of is dat onderdeel van de genoemde basis abonnement bij punt 9? Verder een helder en duidelijke uitleg en complimenten voor het op tijd aankondigen.
Goed punt Galdor, dankjewel! Dat ga ik uitzoeken, zo gauw we meer weten komen we erop terug :)

50 Mb download/5 Mb upload is inderdaad de standaard, maar 50/50 Mb is bij de overgang naar het nieuwe pakket een gratis standaard optie geworden. Vraag er voor de zekerheid wel naar (of kijk er naar, online) zodat je zeker weet dat je 'm krijgt!
De techniek is bij de nieuwe pakketten anders, waardoor de mogelijkheden ook anders zijn. De eerste tv-ontvanger zit gratis in het pakket, de tweede tv-ontvanger is een jaar gratis, en een derde ontvanger kost 6 maanden maar €2,50 per maand. Extra ontvangers daarnaast kosten €5 per stuk per maand. We zullen de informatie op Telfort.nl hier op aanpassen.

Wij hebben nu 3 televisies, waarvan we de 2 tv's boven via analoog kijken. Nu lees ik dat je maar 2 ontvangers krijgtDat je 2 ontvangers krijgt zou voor ons mooi zijn, maar waar heb je dat gelezen? Ik kan het niet terugvinden, misschien zie ik het over het hoofd?

Al deze informatie zijn de aankondigingen die we vooraf doen, dus vrij algemeen. Iedere klant zal ook persoonlijk geïnformeerd worden op het moment dat de vernieuwing van het pakket er klaar voor is, met persoonlijke informatie over je pakket en de kosten.

@Andre de Waal, vervelend om te lezen dat het bij jou niet direct goed gegaan is! Ik zag dat je via een ander topic al verder geholpen bent, dat is fijn, ik hoop dat het snel hersteld is :)
Onze collega's bij de klantenservice krijgen wel instructies, ik vermoed dat in een enkel geval de eerste vraag eerder gekomen is dan de instructies. Ik geef het signaal voor de zekerheid door!
Reputatie 1
Nergens staat er dat je na 1 jaar 5 euro per maand moet gaan betalen vbior de 2e ontvanger. Het zo dus voor alle overstappers met 2 tv's 5 euro per maand duurder gaan worden na 1 jaar. Waarom niet de 2e ontvanger altijd gratis voor de trouwe klant vanaf het 1e uur. Een overstap is daardoor wel erg lonend.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het inderdaad, de wijziging staat klaar om geannuleerd te worden. Jammer dat het niet op die manier gedaan kon worden. Zodra de bulk alsnog gebeurd zal je daar nog verder berichtgeving over ontvangen.
Reputatie 1
Maar waarom hanteren jullie niet gewoon 2 ontvangers gratis voor de oudste telfort klanten van het oude netwerk.

In de veelgestelde vragen staat ook: Om tv te kunnen kijken heb je een Interactieve TV-ontvanger nodig. Standaard krijg je 2 Interactieve TV-ontvangers bij het pakket met Interactieve TV. Je hebt de mogelijkheid om extra Interactieve TV-ontvangers aan te vragen voor 5 euro per maand. De eerste 6 maanden krijg je hierop 50% korting.

Het lijkt me dus ook redelijk dat 2 ontvangers dus gratis blijven gedurende de looptijd. Anders betalen we straks allemaal 5 euro per maand extra. Dus een verhoging van ruim 10% per maand aan kosten.

Edit: verplaatst van 'vraag en antwoord' naar eigen topic, om herhaling te voorkomen en het 'vraag en antwoord' topic centraal te houden.
Reputatie 8
Standaard krijg je 2 Interactieve TV-ontvangers bij het pakket met Interactieve TV.
Die informatie haal ik er niet uit met het lijstje bovenaan met info overstap naar nieuwe propositie.