beantwoord

Fout bij aanvraag Sim Only abonnement

• 24 maart 2013
  • 12 reacties
  • 4826 keer bekeken

Beste …,

Graag wil ik klant worden bij Telfort, echter door een samenloop van omstandigheden loopt het allemaal (nog) niet echt lekker. Momenteel heb ik een Vodafone abonnement, deze loopt af op 8 mei.

Op 7 maart heb ik via internet het proces in gang gezet. Echter toen ik aanliep tegen het onderdeel nummerbehoud kwam ik er niet helemaal uit dus ben gaan bellen met de Telfort klantenservice.

Al snel bleek dat ik in plaats van een 12 maanden abonnement, wat ik wilde, per ongeluk deze op 24 maanden had laten staan. Verder bleek aan de lijn dat ik een standaard Simkaart nodig had i.p.v. een micro simkaart. De dame aan de lijn gaf aan een nieuwe aanvraag te maken. Deze kwam op 12 maanden te staan, en er zou een passende, normale, Simkaart bij zitten.

Echter toen ik de enveloppe openmaakte bleek er (toch) een micro Simkaart geleverd te zijn. Dus ben ik weer gaan bellen met de klantenservice. Aangezien het niet geheel mijn fout was zou de Simkaart gratis vervangen worden. Wel moest ik de verkregen eerst activeren via internet. Aangezien de activering niet gelijk in het systeem zou staan zou de telfort medewerker het een paar dagen in de gaten houden, en daarna de juiste kaart sturen. (Dus ik blij/tevreden).

Bij het activeren stond er een 24 maanden abonnement in mijn scherm, dus ik ben niet verder gegaan. Maar weer gaan bellen. Ik heb de situatie voorgelegd, en er werd op mijn verzoek een geheel nieuwe bestelling geplaatst.

Maar…. Nu heb ik een enveloppe in de bus dat Telfort heeft besloten mijn “aanvraag niet te accepteren” op basis van gegevens verstrekt door “externe bronnen”. Vermoedelijk moeten deze “externe bronnen” gezien worden als interne bronnen en wel de niet geactiveerde Simkaart.

Graag ondersteuning.

Groet,

Sjoerd Kuilman
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 25 maart 2013, 09:38

Welkom op het forum Skuilman!
Fijn om te lezen dat je van plan bent om klant te worden bij Telfort!
Vervelend dat de aanvraag voor een abonnement tot nu toe niet helemaal soepel is verlopen. Mijn excuses hiervoor.
Ik kijk graag voor je na wat er precies aan de hand is en wat ik hierin voor jou kan betekenen. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer, e-mailadres en ordernummer nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Bekijk reactie

12 reacties

Badge +1
Beste Sjoerd,
Helaas kan ik je, als gebruiker, niet helpen.
Ik wil je alleen laten weten dat Webcare van Telfort in het weekend niet aanwezig is op het forum.
Mijn ervaring is dat Webcare heel behulpzaam is maar je pas morgen, op z'n vroegst, een reactie van hun kan verwachten.
Succes!
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum Skuilman!
Fijn om te lezen dat je van plan bent om klant te worden bij Telfort!
Vervelend dat de aanvraag voor een abonnement tot nu toe niet helemaal soepel is verlopen. Mijn excuses hiervoor.
Ik kijk graag voor je na wat er precies aan de hand is en wat ik hierin voor jou kan betekenen. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer, e-mailadres en ordernummer nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Dag,

Fijn dat jullie het probleem in behandeling hebben genomen en gezien het ook voor een deel mijn fout is allemaal zeer coulant optreden.

Na contact per privé bericht met Denise heb ik op 5 april en gisteren (9 april) mails ontvangen.

In de mail van 5 april stond dat het bij de afwijzing mogelijk om een systeemprobleem gaat. Met de mededeling dat jullie op zoek zijn naar een oorzaak en oplossing.

Gisteren nog een mail ontvangen, echter tot mijn "schrik":

- Startdatum abonnementskosten: 12-04-2013
- Minimale looptijd: 24 maanden

Het was (en is) de bedoeling dat het abonnement op 8 mei pas ingaat, zoals ook aangegeven in mijn eerste bericht hier. En dat de looptijd 12 maanden zou zijn..

Groetjes,

Sjoerd
Reputatie 3
Badge +1
@skuilman,

Ik heb dit nogmaals doorgezet naar de afdeling die dit verder oppakt om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Je ontvangt binnen twee werkdagen een terugkoppeling.

Denise
Badge +2
@skuilman,

Ik heb dit nogmaals doorgezet naar de afdeling die dit verder oppakt om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Je ontvangt binnen twee werkdagen een terugkoppeling.

Denise

Is het gezien wat er misgaat niet makkelijker evt. dit contract te laten vervallen en de klant het in 1x goed te laten regelen in een Telfort winkel? Dan ziet de klant meteen waar hij voor tekent. Wel zo makkelijk, niet?
Hallo weer :) of eigenlijk :(

Gebeld door iemand van Telfort. De reden dat mijn abonnement wordt afgewezen blijkt mijn adres te zijn. Het gaat om een gezamenlijk adres met ongeveer 550 andere mensen. Ongetwijfeld heeft minstens één daarvan een betalingsprobleem.

Nu heb ik er zeker begrip voor dat er maatregelen worden ingebouwd om problemen te voorkomen, niet alleen voor de aanbieders zelf, maar ook voor de "klant" met geldproblemen die anders (mogelijk) lukraak allerlei abonnementen afsluit. Met alle gevolgen van dien.

Wel vind ik het erg jammer hier slachtoffer van te worden:
- Ten eerste heb ik genoeg geld en inkomen om al mijn rekeningen gewoon (op tijd) te betalen.
- Ten tweede ben ik al twee jaar betalende klant bij Telfort geweest (Telfort Nieuwe Sim Abonnement V1, klantnummer: 4078696).
- Ten derde ben ik momenteel betalende klant bij Telfort moederbedrijf KPN (Mobiel internet abonnement, klantnummer: 182243655)

Het advies van de medewerker van Telfort die ik aan de telefoon had was een ander adres te gebruiken. Dit komt er dus op neer dat ik het systeem moet omzeilen om alsnog klant te kunnen worden. Een erg slecht systeem, vind ik. Waarom worden de maatregelen niet persoonsgebonden bijgehouden aan de hand van de identiteitskaart?

Bovendien vind ik het vreemd dat "jullie" mij in eerste instantie wel een Sim kaart hebben gestuurd.

Als ik naar een Telfort winkel ga, kan men het daar dan wel regelen? Of zit ik dan alsnog aan het adres van een familie lid vast? Wat opzich niet een al te groot probleem is, hooguit een principe probleem vanwege de eerder genoemde redenen.
Vervolg: Besloten een klacht in te dienen met als doel dat ik gewoon klant kan worden op mijn eigen verblijfsplaats. In ieder geval gaat er als het goed is even gekeken worden naar mijn huidige KPN abonnement, waarvoor ik altijd netjes betaal 🙂
Ook interessant: Telco's staken BKR-registratie wanbetalers (2-11-2010): "Volgens Vodafone, KPN en T-Mobile zijn de gevolgen van kleine telecomschulden bij BKR te vaak 'disproportioneel'. Ze blijven kredietchecks uitvoeren via het mildere Preventel." Ik vraag mij af of Preventel wel echt milder is. In mijn geval is het zo dat (in ieder geval) één van mijn ruim 500 medebewoners betalingsproblemen heeft. Dus mogen de overige 499 geen abonnementen afsluiten... Dat is pas echt disproportioneel, vind ik persoonlijk 🙂
Voor Telfort: Op 5 april deze maand schreef u het volgende in een mail aan mij: "Indien het niet mogelijk is per einddatum van uw huidige contract, te weten 8 mei, klant te worden bij Telfort, zijn wij bereid de abonnementskosten van uw oude abonnement te vergoeden tot het moment dat u wel klant kan worden bij Telfort." Het lijkt niet echt te willen vorderen allemaal, ik heb niet het idee dat de klacht die ik heb ingediend serieus is bekeken. Dus ik wil u wijzen op de bovenstaande mail. En ben van plan u hier ook aan te houden.
Mijn poging een nieuwe klacht  per mail in te dienen loopt vast op het punt dat ik moet inloggen, gezien ik een nieuwe klant ben heb ik nog geen login gegevens. Kan iemand van Telfort de volgende mail doorzetten of behandelen??

Geachte heer, mevrouw,

Onder het door uw medewerker opgegeven (mobiel) nummer 0619911018 heb ik eerder deze week een klacht ingediend. Hier is in mijn ogen niet afdoende naar gekeken.

Aan de telefoon heb ik doorgegeven twee jaar geleden een abonnement te hebben gehad bij Telfort (onder klantnummer 4078696), vervolgens overgestapt te zijn naar Vodafone, nu weer terug te willen naar Telfort. En momenteel betalende klant te zijn bij KPN (mobiel internet abonnement 182243655).

Gezien ik afgewezen word op basis van mijn adres dat ik deel met ongeveer 550 andere mensen, heb ik gevraagd even te kijken naar het abonnement dat loopt bij uw moederbedrijf, een aansluiting op mijn woonadres, onder eerder vermeld klantnummer 182243655. Is dit gedaan?

Verder schreef u op 5 april het volgende per mail: "Indien het niet mogelijk is per einddatum van uw huidige contract, te weten 8 mei, klant te worden bij Telfort, zijn wij bereid de abonnementskosten van uw oude abonnement te vergoeden tot het moment dat u wel klant kan worden bij Telfort." (escalatiesbackoffice@telfort.com)

Mijn volledige medewerking heeft u maar ik ben wel van plan u aan uw woord te houden. Ik neem aan dat u dat ook zult doen. Als het in dit proces nodig is een brief te schrijven naar "Telfort Credit Risk" ben ik daar uiteraard toe bereid.

Met vriendelijke groet,

Sjoerd Kuilman
Ben ik een (wan)betaler die terecht wordt afgewezen?

Rekening overzicht van mijn huidige Vodafone abonnement onder klantnummer 357125970:
http://s23.postimg.org/9rn8he24b/vodafone.jpg
M.i. is Telfort hierin ook bezig met een schending van artikel 1 van de grondwet. Grondwet Artikel 1: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. In mijn geval heeft er discriminatie plaats op basis van mijn adres.

Ik heb aangetoond dat er redelijkerwijs geen reden is mij af te wijzen als klant, ik heb geen betaalproblemen/schulden, ben betalende klant bij KPN en Vodafone. Van KPN heb ik het klantnummer doorgegeven, zodat men dit bij het moederbedrijf kan nagaan. Verder heb ik aangeboden een kopie van mijn contract toe te zenden van het abonnement dat ik twee jaar geleden bij Telfort had (het klantnummer blijkt inmiddels aan een andere klant te zijn toegewezen). Telfort heeft er geen blijk van gegeven van dat laatste gebruik te willen maken. Kan alsnog..

De vraag aan Telfort is of ik naar het college voor de rechten van de mens moet stappen. Of dat jullie toch even serieus naar mijn zaak kijken.. Al met al lijkt het me niet zo ingewikkeld, ik wil gewoon klant worden (en mijn gelijk halen).

Ik hoor het wel, graag voor het eind van deze maand een serieus antwoord, anders, zie link in bovenstaande alinea.

Reageer