beantwoord

Experia Box V10 nog steeds niet bezorgd

• 11 december 2018
  • 16 reacties
  • 528 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
RobG
Al 4 weken bezig om een nieuw Internet modem V10 te ontvangen en al 4 keer beloofd dat het binnen 3 á 4 werkdagen geleverd zou worden maar Telfort laat het alle fronten afweten, hierdoor zeer gehandicapt vanwege mijn werk wat ik via internet moet doen. vandaag (dinsdag) ou het dus eindelijk komen, en wat denkje /niets nada nopes. Weer naar de vriendelijke verkoper in de Telfort winkel want hij had de klacht op zich genomen, hij weer gebeld met Telfort en wat denk je wat het antwoordt was we hebben de klachten kunnen traceren en zullen opnieuw een modem aanvragen. maaaaar dat duurt dan weer 5 werkdagen.
Ik heb geen enkel vertrouwen meer hierin, en beraad me over de te nemen stappen om m te oriënteren bij een andere provider met mijn hele pakket.
Het lijkt erop dat het Telfort geen moer kan schelen of een klant weken zonder goede internet zit.

*Admin: titel aangepast in verband met vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 17 december 2018, 11:49

Dag @GHN. Volgens mijn gegevens is het modem afgelopen zaterdag bij je bezorgd en inmiddels 'up and running' 🙂. Kan je dat bevestigen? Werkt alles naar behoren? Ik licht graag nog één en ander toe betreft het niet kunnen aanbieden van een vergoeding voor de abonnementskosten.

De nieuwe Experia Box V8 is bezorgd op 23 november en deze is (nog) niet retour gemeld. Ik heb nogmaals de lijn doorgemeten en meet dat er op onder andere 11 december dataverkeer was. Daarnaast zie ik bij het uitvoeren van de tv-analyse dat er op 4 december (en in de periode daarna) gebruik is gemaakt van de tv-ontvanger.

Verder is te zien dat de oude Experia Box V8 continu verbinding heeft gehad in de afgelopen periode. Ook tussen 22 november en 4 december. De metingen wijzen dus eigenlijk uit dat je met de oude Experia Box V8 nog wel gebruik kon maken van je diensten. Met die reden kan ik je dus geen vergoeding aanbieden op basis van de abonnementskosten.

Wel heb ik je zojuist een voorstel gedaan in een privébericht uit coulance voor de (frustrerende) gang van zaken. Laat je weten of je hiermee akkoord gaat?
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Ai, dat klinkt niet best 😟

Heb je in je forumprofiel je klantnummer ingevoerd?
Dan kan een webcare medewerker zodra hij of zij jouw topic in behandeling neemt meteen je gegevens en klachten erbij pakken.

Overigens op het moment dat een modem voor 21:00 verzonden wordt dan wordt deze doorgaans de volgende dag of uiterlijk de dag daarop bij jou thuis bezorgd afhankelijk van de drukte bij PostNL.
Reputatie 8
Badge +17
De hamvraag heb je nu ook een V10 of heb je nog een V8 zo ja dan kan de vertraging wel eens daaruit voortkomen omdat het modem beleid nu eenmaal niet zo is dat men bij vervanging van een V8 automatisch een V10 modem krijgt
Maar 4 weken is wel heel lang om te wachten en dan nog eens 5 dagen, dat zijn bijna 5 weken.
Ja, deels gelijk Jimny, ware het niet dat er nu al de V10a is.
Dan zal die V8 toch ook een keer 'klaar' moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @GHN. Van harte welkom hier bij het Forum en bedankt voor je bericht. Wat frustrerend dat je al zo lang zonder internet zit, doordat je nog steeds wacht op een modem dat al in november is beloofd. Het is mij om eerlijk te zijn ook een raadsel waarom je hier nog steeds op wacht.

Ik zie dat je op 20 november hebt verlengd, waarbij er een Experia Box V10 is toegezegd, maar deze is toen niet verzonden. Op 22 november heb je contact opgenomen, omdat je huidige modem defect is. Het modem wordt dan naar aanleiding van een stappenplan vanuit een geautomatiseerd proces verzonden. Er is in eerste instantie een Experia Box V8 verstuurd. Deze heb je teruggestuurd. Je hebt toen tevens online je abonnement opgezegd, waarna de afdeling Opzeggen alsnog een Experia Box V10 heeft aangevraagd. Dit gaat echter niet via de reguliere weg. Ik vermoed dat daar iets mis is gegaan, waarvoor mijn excuses.

Ik zie in ieder geval dat er vandaag eindelijk een Experia Box V10 is aangevraagd en verstuurd. Het klopt overigens wel dat deze binnen 5 werkdagen wordt bezorgd. Dit proces kan ik niet bespoedigen, omdat we hierin afhankelijk zijn van PostNL. Laat je het hier weten als het modem is bezorgd? Dan kijk ik graag met je naar een vergoeding.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @GHN. Ik zie dat je mij een privébericht hebt gestuurd. Ik beantwoord je vragen hier, zodat er duidelijk is wat er speelt. Ik begrijp dat het heel frustrerend is dat je nog steeds wacht op een modem dat je bij verlenging is beloofd. Zoals ik in mijn bericht bovenstaand aangaf, wordt een Experia Box V10 niet via het reguliere proces verstuurd op het moment dat deze wordt toegezegd bij verlenging. De order wordt dan handmatig ingevoerd. Het is dus niet zo simpel als het verzendklaar maken van een modem en dit direct overdragen aan PostNL.

Je nieuwe modem is inmiddels overgedragen aan PostNL. Het lijkt erop dat dit morgen wordt bezorgd. De Track & Trace-link stuur ik je straks toe in een privébericht. Ik zie in ieder geval dat er op dit moment een Experia Box V8 is aangesloten en je verbinding al bijna 10 dagen zonder verbrekingen online is. Omdat je diensten wel naar behoren werken, kan ik je geen vergoeding van de abonnementskosten aanbieden.
Hallo Natasja,

Dat het modem nu eindelijk verstuurd is, is natuurlijk goed maar 4 weken is niet goed te praten.
Ik weet het niet hoor maar een privébericht hoort toch privé te zijn?
Geen compensatie omdat het huidige modem nog werkte?
Je schrijft zelf dit: . Op 22 november heb je contact opgenomen, omdat je huidige modem defect is.
Reputatie 3
Badge +1
Ze schrijft op 14 december ook: "Ik zie in ieder geval dat er op dit moment een Experia Box V8 is aangesloten en je verbinding al bijna 10 dagen zonder verbrekingen online is"
En tussen 22 november en 4 december dan?
Reputatie 7
Badge +9
Dag @mandy. Vier weken is ook zeker niet goed te praten. Vandaar ook dat ik aangaf dat het mij een raadsel was waarom het zo lang heeft moeten duren voor de Experia Box V10 werd verstuurd. Dat had niet zo lang mogen duren. Verder reageer ik in dit topic in het kader van transparantie en omdat er geen verzoek was gedaan tot het sturen van een privébericht.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @GHN. Volgens mijn gegevens is het modem afgelopen zaterdag bij je bezorgd en inmiddels 'up and running' 🙂. Kan je dat bevestigen? Werkt alles naar behoren? Ik licht graag nog één en ander toe betreft het niet kunnen aanbieden van een vergoeding voor de abonnementskosten.

De nieuwe Experia Box V8 is bezorgd op 23 november en deze is (nog) niet retour gemeld. Ik heb nogmaals de lijn doorgemeten en meet dat er op onder andere 11 december dataverkeer was. Daarnaast zie ik bij het uitvoeren van de tv-analyse dat er op 4 december (en in de periode daarna) gebruik is gemaakt van de tv-ontvanger.

Verder is te zien dat de oude Experia Box V8 continu verbinding heeft gehad in de afgelopen periode. Ook tussen 22 november en 4 december. De metingen wijzen dus eigenlijk uit dat je met de oude Experia Box V8 nog wel gebruik kon maken van je diensten. Met die reden kan ik je dus geen vergoeding aanbieden op basis van de abonnementskosten.

Wel heb ik je zojuist een voorstel gedaan in een privébericht uit coulance voor de (frustrerende) gang van zaken. Laat je weten of je hiermee akkoord gaat?
@Natasja - Telfort

Omdat er geen verzoek gegaan is vanuit jou, geeft je nog niet het recht om iets privés,
op het Forum te zetten.
Privé is privé.
Dan kun je net zo goed geen privébericht sturen.
Dit wordt niet voor niets gedaan.
Juist omdat dit een openbaar Forum is.

De genoemde coulance regeling lijkt mij wel goed.
Reputatie 8
Badge +17
Beetje onzin Mandy
Dat mag jij vinden Jimny, dat is aan jou.
Ik vind het niet kunnen en dat is mijn mening.
Ieder zijn ding.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @mandy. Ook in mijn handtekening is te lezen dat er op ongevraagde privéberichten geen reactie wordt gegeven. Het privébericht van GHN is niet openbaar gedeeld en er zijn in mijn reactie geen gegevens gedeeld. Verder wil ik je graag wijzen op onze huisregels, waarin ook staat dat je alleen berichten plaatst in een topic als die berichten een constructieve bijdrage leveren. Dat is hier niet aan de orde.
Je kan wijzen op de huisregels maar ik reageerde op dit:

Verder reageer ik in dit topic in het kader van transparantie en omdat er geen verzoek was gedaan tot het sturen van een privébericht.

Dit staat in dit topic, jou woorden.

Dit is voor mij gelijk een waarschuwing om nog een PB te verzenden.
Scherp zijn en kritiek geven mag blijkbaar niet.

Maar wat wil je nu, mij een ban geven?
Reputatie 7
Badge +9
Je mag uiteraard scherp en kritisch zijn, maar je berichten dienen dan wel een constructieve bijdrage te leveren aan het topic en dat is in dit topic niet het geval. Als je ergens hulp bij nodig hebt, start dan gerust een nieuw topic.

Reageer