beantwoord

Experia Box V10 , maar geen glasvezelkastje

• 24 december 2018
  • 5 reacties
  • 795 keer bekeken

2 Weken terug ons zakelijk aansluitpakket ontvangen met daarin een experiabox 10 die (volgens de handleiding) met de rode kabel aangesloten moet worden op het glasvezelkastje (genexis ?)

De vorige huurder had internet van CAIWAY en moest het genexis kastje inleveren. M.A.W. we kunnen ons internet dus nergens op aansluiten.
Telfort klantenservice verwijst ons door naar gideon maar na 4x heen en weer bellen tussen telfort en gideon kunnen ze bij gideon om onduidelijke redenen geen afspraak maken.

Geen internet, geen pin, geen camera's , geen operationele machines in de werkplaats - geen bedrijfsvoering, maar erger nog : geen zicht op enige oplossing. Wie heeft er tips ? Heeft het zin om zelf dan maar een genexis kastje te kopen ? (Werkt dat out-of-the-box ?)

bij voorbaat dank !
Peter
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 27 december 2018, 12:08

Hallo Peter, welkom op het Telfort forum. Wat hierboven is aangegeven klopt inderdaad, wij leveren niet via het glasvezelnetwerk van CAIWAY. Wij gebruiken het netwerk van Reggefiber voor onze glasvezelaansluitingen. Jouw aanvraag is ook voor het DSL-netwerk zo te zien, daarvoor zal er ergens in het pand een DSL-aansluiting moeten zitten. Ik zie ook dat er een monteur is aangevraagd om dat te bekijken en aan te sluiten en daarvoor ben je zoals je zegt naar Guidion doorverwezen. Dat is de monteurpartner, waardoor zij over de monteurs en afspraken gaan. Wij kunnen zien of er een afspraak is, maar we kunnen die niet maken. Ik zie dat er nu nog geen afspraak is ingepland, als je dat wel wil kan je daarvoor contact met hen opnemen via 088-2000121.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @laser1 ,
Kun je het modem ook niet aansluiten op de DSL-aansluiting in de meterkast of een andere telefoonaansluiting en de DSL-aansluiting op het modem totdat de glasvezelkast er is?
Volgens de handleiding van het modem kun je op 2 manieren aansluiten, DSL-aansluiting of rode WAN-aansluiting voor glasvezel.
Als je in een Caiway gebied zit ofwel CIF wat betreft het glasvezel netwerk betreft kan Telfort geen glasvezel verbinding leveren waarschijnlijk ook niet zakelijk. Dus je zal op DSL zijn aangewezen zoals JanD al aangaf.
Zelf een NT aanschaffen al dan niet van Genexis zal hierin geen verschil maken.

Het komt op mij vreemd over dat het bij de aanvraag niet duidelijk was dat KPN/Telfort daar alleen DSL kan leveren.
@JanD @Galdor68 dat is zeer verhelderend (en enigzins zorgwekkend). we gaan voor nu nog eens langs de technische ruimtes , kastjes, kabels en meterkasten om te zien of we toch nog ergens een oude verdwaalde DSL aansluiting kunnen vinden. Ondertussen dan toch maar CAIWAY bellen denk ik.

dank ....
Als hulp bij het maken van de keus (lees snelheid via dsl) en om te zien of er ooit een isra aanwezig was.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Peter, welkom op het Telfort forum. Wat hierboven is aangegeven klopt inderdaad, wij leveren niet via het glasvezelnetwerk van CAIWAY. Wij gebruiken het netwerk van Reggefiber voor onze glasvezelaansluitingen. Jouw aanvraag is ook voor het DSL-netwerk zo te zien, daarvoor zal er ergens in het pand een DSL-aansluiting moeten zitten. Ik zie ook dat er een monteur is aangevraagd om dat te bekijken en aan te sluiten en daarvoor ben je zoals je zegt naar Guidion doorverwezen. Dat is de monteurpartner, waardoor zij over de monteurs en afspraken gaan. Wij kunnen zien of er een afspraak is, maar we kunnen die niet maken. Ik zie dat er nu nog geen afspraak is ingepland, als je dat wel wil kan je daarvoor contact met hen opnemen via 088-2000121.

Reageer