beantwoord

'Eenvoudig' simkaart activeren in Mijn Telfort - waar dan??

• 17 januari 2014
  • 25 reacties
  • 3991 keer bekeken

https://www.telfort.nl/mijntelfort/mobiel/verlies_diefstal/sim_activeren/

Ik heb mijn abonnement verlengd met nummerbehoud en heb nu een nieuwe simkaart die ik moet activeren.

Via deze link [helaas niet hier in de voeren, zie hierboven] is er geen activatie optie te vinden. Er staat dan rechts 'Simkaart blokkeren, aanvragen/activeren', maar vervolgens zijn er alleen opties voor blokkeren en opnieuw aanvragen te zien.

Ik weet dat ik kan bellen (voor geld), maar op meerdere plekken staat dat ik 'eenvoudig' kan activeren via Mijn Telfort. Eenvoudig is het iig niet; de Telfort site is nog steeds een doolhof waar je vaak moet klikken om ergens te komen. In dit geval in een doodlopende straat...
Ik begin serieus spijt te krijgen van m'n verlenging.

[en waarom kan ik geen tekst plakken in dit topic? heel onhandig]
icon

Beste antwoord door Denise 20 januari 2014, 11:53

@smeetsutrecht,

Als het om een verlenging gaat kun je de simkaart niet activeren via Mijn Telfort. Dit kan alleen bij nieuwe abonnementen. Mijn excuses voor de verwarring. Is het inmiddels gelukt om de simkaart te activeren? Zo niet, dan help ik je alsnog graag verder.

Denise
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Ik geloof dat de optie om de simkaart te activeren via Mijn Telfort er wel is geweest maar door redenen weer is weg gehaald.

Om de simkaart kun je het beste de klantenservice bellen.

Je kunt wel plakken in een bericht maar dat gaat niet via de muis. Je dient de toetsencombinatie te gebruiken ( CTRL+V).
Reputatie 3
Badge +1
@smeetsutrecht,

Als het om een verlenging gaat kun je de simkaart niet activeren via Mijn Telfort. Dit kan alleen bij nieuwe abonnementen. Mijn excuses voor de verwarring. Is het inmiddels gelukt om de simkaart te activeren? Zo niet, dan help ik je alsnog graag verder.

Denise
Heel vreemd dat je als nieuwe klant wel gratis je simkaart kunt activeren via Mijn Telfort, maar als vaste klant kan dit niet...
Moet ik er weer voor bellen tegen betaling, ik kan er toch niks aan doen dat mijn simkaart verouderd is en ik een micro simkaart nodig heb in plaats van een gewone?
Tja, waarom zou je ook de moeite nemen om gewoon acurate informatie te plaatsen op je website? 

Moet ook een microsim activeren, kost me op deze manier een halve avond, stelletje prutsers. 

Heb zelfde probleem als Marjoleintje92, lijkt me dat dit heel vaak voorkomt. Zet het er dus eens duiudelijk op. 

Morgen de klantenservicve dus bellen. 
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum MichelG!

Mijn excuses voor de onduidelijkheid. Is het inmiddels gelukt om de simkaart te activeren? Mocht dit niet het geval zijn dan kun je mij een privébericht sturen met jouw naw-gegevens, 06-nummer en simkaartnummer. Na ontvangst maak ik het voor je in orde.

Denise
Reputatie 3
Badge +1
@smeetsutrecht,

Zojuist heb ik jouw nieuwe simkaart geactiveerd, de oude is nu inactief. Kun je jouw toestel uit- en aanzetten en mij laten weten of het werkt?

Denise
Bedankt voor de snelle (re)actie. Het werkt!

Paul

@smeetsutrecht,

Zojuist heb ik jouw nieuwe simkaart geactiveerd, de oude is nu inactief. Kun je jouw toestel uit- en aanzetten en mij laten weten of het werkt?

Denise
Ook hier hetzelfde probleem. ik heb vandaag mijn nieuwe kleine simkaart ontvangen omdat ik een nieuwe telefoon heb.
Kan ik nergens activeren. Wat moet ik nou doen?
Zie de posts hierboven: of de klantenservice bellen of Denise van Telfort een prive bericht sturen met de vereiste gegevens.
Succes, gr paul

Ook hier hetzelfde probleem. ik heb vandaag mijn nieuwe kleine simkaart ontvangen omdat ik een nieuwe telefoon heb.
Kan ik nergens activeren. Wat moet ik nou doen?
Reputatie 1
Ik heb ook dezelfde probleem 😞  Dat is echt onhandig dat moet altijd bellen voor simkaart activeren, bij KPN, Vodafone en t-mobile kan men gewoon online aanvragen.
Reputatie 3
Badge +1
@smeetsutrecht,

Fijn dat het werkt! 🙂 Bedankt voor jouw terugkoppeling.

@Anja Groenhoff,

Welkom op ons forum! Ik heb de simkaart zojuist geactiveerd, jouw oude simkaart is nu inactief. Laat je weten of het werkt?

Denise
Reputatie 1
Hoe kan ik dat simkaart  activeren? 
Badge
@diddl168,

Welkom op het forum! Je hebt deze simkaart gekregen bij een verlenging, dat is de reden waarom je deze niet online kunt activeren. Vraag je een simkaart aan via Mijn Telfort of de klantenservice, dan kun je deze gewoon zelf online activeren. Ik heb de nieuwe simkaart zojuist voor jou geactiveerd, de oude werkt nu niet meer. Kun je jouw toestel uit- en aanzetten en laten weten of het is gelukt?

Laïla
Reputatie 1
Bedankt Laila, Nu doet hij wel.
Ik heb hetzelfde probleem dus wil ook graag activeren maar zie niet waar en als het via de telfoonlijn moet is het ook alleen maar mogelijk weer vanaf maandag en wil graag me toestel gaan gebruiken en ook is dat nog eens betaald bellen.
Vreemd kan je beter nieuwe klant worden in plaats van verlengen
Badge
@diddl168,

Dat is heel fijn, graag gedaan.

@andrea1969,

Welkom op het forum! Is het inmiddels gelukt? Zo nee, dan ontvang ik graag in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer, simkaartnummer en e-mailadres.

Laïla
Hoi,

Ik heb een nieuw abonnement (zakelijk) en mij lukt het activeren ook maar niet. Je wordt steeds maar weer verwezen naar dezelfde pagina, waar vervolgens niks te vinden is over activeren.
Wie mag ik een prive berichtje sturen met mijn gegevens? M'n bedrijfje ligt sil....

Groetjes,
Laura
Reputatie 3
Badge +1
Welkom op het forum Bellona!

Balen dat het niet lukt om de simkaart te activeren. Als je dit direct in orde wilt maken is de snelste manier bellen naar 0800-2288027 (Zakelijk). Uiteraard kun je mij ook een privébericht sturen met jouw naw-gegevens, 06-nummer, e-mailadres en simkaartnummer.

Denise

@andrea1969,

Welkom op het forum! Is het inmiddels gelukt? Zo nee, dan ontvang ik graag in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer, simkaartnummer en e-mailadres.

Laïla

Laila ik heb me gegevens gestuurd maar nog helemaal niets vernomen is het gelukt werkt hij nu wel ????
Badge
@Bellona,

Welkom op het forum! Ik heb jouw privébericht ontvangen. Je hebt een nieuw abonnement, de simkaart is al sinds 31-01-2014 geactiveerd. Mocht je geen gebruik kunnen maken van jouw aansluiting, dan adviseer ik je om contact op te nemen met de zakelijke klantenservice.

@andrea1969,

Ik was gisteren vrij, ik heb gereageerd op jouw privébericht.

Laïla
@andrea1969,

Ik was gisteren vrij, ik heb gereageerd op jouw privébericht.

Laïla
[/quote]

Ik heb geantwoord  groetjes andrea
zelfde hier, abonnement verlengt hierbij nieuwe mobiel met een micro SIM en kan er geen gebruik van maken totdat deze is geactiveerd.
Op de site gezocht maar niks kunnen vinden, telefonisch geprobeerd maar na een lange wachttijd toch maar opgehangen.
kan iemand mij hierbij helpen?
Reputatie 3
Badge +1
@Daveke,

Welkom op het forum! Ik heb jouw simkaart zojuist geactiveerd. Laat je weten of het werkt?

Denise
@Daveke,

Welkom op het forum! Ik heb jouw simkaart zojuist geactiveerd. Laat je weten of het werkt?

Denise

Ik heb het net getest , werkt nu perfect!
heel erg bedankt
Reputatie 3
Badge +1
@Daveke,

Fijn om te lezen! Bedankt voor jouw terugkoppeling :)

Denise