beantwoord

Een nieuwe overeenkomst met algemene voorwaarden uit 2015?

• 3 december 2017
  • 32 reacties
  • 441 keer bekeken

Hallo,

Is het overigens normaal, dat ik een overeenkomst, glasvezel,
krijg met de algemene voorwaarden 2015?
(Althans, bij aanklikken van die link in de overeenkomst.)

Algemene Voorwaarden Telfort ©️ KPN B.V.
Versie juli 2015 • Internet, TV & Bellen

Ik dacht dat deze er nu bij moeten zitten van 2017?

https://www.telfort.nl/algemeen/voorwaarden.htm

Algemene Voorwaarden voor vaste en mobiele telecommunicatiediensten Versie juni 2017pdf (1,2 MB)

Of ligt dit aan mijn verlenging?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 6 december 2017, 10:05

Hoi Mandy, na flink wat zoekwerk hier intern heb ik de bevestiging nog kunnen achterhalen. Dit heb ik doorgezet naar de collega die dit beheert. De links zullen bijgewerkt gaan worden. Het is niet mogelijk om een nieuwe bevestiging toe te sturen. Deze voorwaarden zijn bij jou van toepassing. Bedankt voor jullie scherpe oog Mandy en Galdor!
Bekijk reactie

32 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Ik neem aan dat bij een verlenging van een bestaand abonnement (uit 2015) de voorwaarden van dat abonnement van toepassing blijven.
Voorwaarden van een bestaande overeenkomst blijven geldig.
Hartelijk bedankt voor je antwoord Enterprise.
Anderzijds kan Telfort tussentijds wel voorwaarden aanpassen.
Vandaar dat ik het vreemd vond.
Reputatie 8
Badge +19

Anderzijds kan Telfort tussentijds wel voorwaarden aanpassen.
Vandaar dat ik het vreemd vond.

En omdat Telfort dat kan ben je 'beschermd' tegen wijzigingen waarmee je niet niet eens zou kunnen zijn... ;)
Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden die van toepassing waren op het moment dat je het abonnement afsloot en die kan en mag Telfort tussentijds NIET eenzijdig wijzigen.
Aangezien het een verlenging betreft van een bestaand abonnement blijven die voorwaarden geldig.
Reputatie 8
Badge +17
Ik neem aan dat bij een verlenging van een bestaand abonnement (uit 2015) de voorwaarden van dat abonnement van toepassing blijven.
Voorwaarden van een bestaande overeenkomst blijven geldig.
Bij een verlenging ga je ook accoord met de nieuwste voorwaarden. Een "verlenging" is eigenlijk een nieuw contract met de voorwaarden die op dat moment geldig zijn en met de abonnementskosten die voor het afgesloten abonnement afgesproken zijn.

Vaak krijg je dan wél een aantal maanden korting op de abonnementskosten. En je hebt uiteraard géén aansluitkosten...
Reputatie 8
Badge +19
Dan heb ik niks gezegd.
Reputatie 8
Badge +11
Staat er in je overeenkomst niet iets van: "op deze overeenkomst zijn de voorwaarden bla bla bla.. van toepassing?
Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Tsja, dan kloppen er nog een paar dingen in de overeenkomst niet.

Dit staat er bij voorwaarden:

Voorwaarden
De Algemene Voorwaarden Telfort Internet, TV & Bellen, de tarievensheet en het Privacystatement zijn van toepassing op uw abonnement.
U kunt deze vinden op www.telfort.nl:
● telfort.nl/voorwaarden
● telfort.nl/tarieven
● telfort.nl/privacy

Als ik voorwaarden aanklik, krijg ik dus de voorwaarden van 2015.
(Dit is overigens thuis anders dan als ik het hier op het Forum aanklik.)
Reputatie 8
Badge +17
Onderaan deze pagina staat óók een link naar de voorwaarden:

Reputatie 8
Badge +17
en dan kom ik hier:

Reputatie 8
Badge +17
Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Tsja, dan kloppen er nog een paar dingen in de overeenkomst niet.

Dit staat er bij voorwaarden:

Voorwaarden
De Algemene Voorwaarden Telfort Internet, TV & Bellen, de tarievensheet en het Privacystatement zijn van toepassing op uw abonnement.
U kunt deze vinden op www.telfort.nl:
● telfort.nl/voorwaarden
● telfort.nl/tarieven
● telfort.nl/privacy

Als ik voorwaarden aanklik, krijg ik dus de voorwaarden van 2015.
(Dit is overigens thuis anders dan als ik het hier op het Forum aanklik.)
als ik jouw linkjes aanklik, kom ik overal op webpagina's van 2017.
Kees-Jan, wat je schrijft klopt helemaal.
Alleen als ik het buiten het Forum open, gewoon in PDF in de overeenkomst thuis,
dan krijg ik andere dingen te zien.

Dan krijg ik:
Algemene Voorwaarden Telfort ©️ KPN B.V.
Versie juli 2015 • Internet, TV & Bellen

Dit heb ik opgezocht met Edge, dan zie ik geen directe link,
maar wel een PDF wat geopend kan worden.
Print screen lukt mij niet.
Reputatie 8
Badge +17
als ik de PDF open:

wat bedoel je met "Alleen als ik het buiten het Forum open, gewoon in PDF in de overeenkomst thuis,
dan krijg ik andere dingen te zien."

vanaf welke datum is jouw abonnement?
Dan is dat een link naar een pdf bestand nog van 2015, dan zou je tekst voor tekst na moeten pluizen op verschillen met de voorwaarden van 2017
Goed dat je dit ontdekt hebt Mandy ik heb dit jaar per oktober ingegaan een contract met Telfort mobiel. Ik kan ongeveer hetzelfde reproduceren, met screenshots. Bedoel jij een soortgelijke link in een via email gestuurde overeenkomst?

Klik ik in deze email op voorwaarden wordt een download gestart

Die gek genoeg van 12-2016 is

Op zich wordt wel de pagina verwijzend maar de voorwaarden per 2017 geopend.

Kortom dit is een fout of vergissing aan de kant van Telfort.
Kees-Jan, mijn eerste abonnement is van 2015, ik heb rond 15 november jl. verlengd.
Ik heb de overeenkomst per mail ontvangen.
Daar staat dus het abonnement met kortingen, algemene voorwaarden ect en de inlogcodes.
Deze overeenkomst heb ik gedownload en opgeslagen.
Als ik het PDF open en naar de voorwaarden ga, krijg ik die van 2015.

Dus als antwoord op Galdor68, is het antwoord dus ja.
Het komt aardig overeen.
Maar bij mij wordt er niet verwezen naar 2017.
Ik zie nu dat Enterprise het beste antwoord heeft?

Verder geen uitleg van Telfort?
Hoe kan dit?
Telfort past toch ook voorwaarden aan in een abonnement, wat inflatiecorrectie betreft
of extra kosten voor een TV ontvanger?

Overigens niets ten na dele van Enterprise hoor, absoluut niet!

Het is bij dat ik dit per toeval tegenkwam.

Maar zoals ik al vertelde kloppen er wel meer dingen niet.
Dat zou inhouden dat voor jou de voorwaarden van 2015 nog steeds gelden zoals Enterprise schrijft. Maar een iets meer verhelderende uitleg zou inderdaad welkom zijn.
Ik deel meer de uitleg van Kees-jan dat je ondanks dat het een verlenging wordt genoemd je toch een nieuw contract aan gaat. Met de op dat moment geldende voorwaarden.

Ik ga er namelijk vanuit dat in deze in November toegestuurde mail ook een nieuwe ingangsdatum staat, niet die uit 2015.
Juist, daarom wil ik wel duidelijkheid.
Want dan had ik die €1,00 extra voor de TV ontvanger ook niet hoeven te betalen?
En ja de ingangsdatum is anders.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, ik begrijp nog niet helemaal wat je bedoeld, maar daar komen we samen vast wel aan uit. Het antwoord van Kees-Jan over het verlengen is juist. Het moment dat je je abonnement verlengd, ga je akkoord met de laatste versie van de algemene voorwaarden. Dit kan bijvoorbeeld zijn dat er andere tarieven berekend worden gerekend. Heb je in 2016 je abonnement afgesloten en niet verlengd(dit gaat in jouw geval niet op, want je hebt verlengd)? Dan gelden de voorwaarden uit 2016 nog voor je. In sommige gevallen zijn er algemene wijzigingen in de voorwaarden, zoals de wijzigingen met netwerkstoringen. Die worden automatisch bij iedereen van toepassing, omdat dit vanuit de overheid opgelegd wordt.

Als ik jouw vraag lees, dan begrijp ik dat er verwarring is over welke voorwaarden er gelden. In de contractbevestiging die je per mail hebt gekregen, zit namelijk een document met in de titel of omschrijving 2015. Dat is inderdaad erg verwarrend. Kan je deze mail aan ons doorsturen naar het e-mailadres dat ik je via een privébericht heb gestuurd? Dan kijk ik dat nog verder na.

@Galdor begrijp ik goed dat je in je eigen mail op de link van de algemene voorwaarden hebt geklikt?
@Wieger - Telfort Dat begrijp je goed. screenshot 1 is de bevestiging van de bestelling toegezonden via email de linken daarin halen een pdf bestand op gedateerd 12-2016 screenshot 2 terwijl ik de pdf van 1-7-2017 zou verwachten.
Dit zijn de hyperlinken uit genoemd email, had ik nog niet aan gedacht om te kopieren.
https://www.telfort.nl/mobiel/voorwaarden/acquisitie/Algemene_voorwaarden_12-2016
https://www.telfort.nl/mobiel/voorwaarden/acquisitie_aanvulling/December_2016
https://www.telfort.nl/mobiel/tarieven/acquisitie/Tarievensheet_CM

De tarieven sheet waarnaar verwezen wordt lijkt ook verouderd.
Hallo Wieger,

Hartelijk bedankt voor je bericht.

Na 2015 is mijn abonnement gewoon door blijven lopen tot deze maand.
Nu heb ik dus verlengd.

Ik heb je een PB gestuurd.
Reputatie 7
Badge +13
Bedankt voor het doorgeven. Dit ga ik doorgeven aan degene die onze contractbevestigingen beheerd.
In mijn geval is er geen link meer te vinden van 2015.
Alleen PDF bestanden.

https://www.bing.com/search?q=Algemene+Voorwaarden+Telfort+%C2%A9+KPN+B.V.+Versie+juli+2015+%E2%80%A2+Internet%2C+TV+%26+Bellen&form=EDNTHT&mkt=nl-nl&httpsmsn=1&refig=292c011dc3e14203f4723a8ffb449574

Dus hetzelfde euvel als bij Galdor68.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, na flink wat zoekwerk hier intern heb ik de bevestiging nog kunnen achterhalen. Dit heb ik doorgezet naar de collega die dit beheert. De links zullen bijgewerkt gaan worden. Het is niet mogelijk om een nieuwe bevestiging toe te sturen. Deze voorwaarden zijn bij jou van toepassing. Bedankt voor jullie scherpe oog Mandy en Galdor!
Hallo Wieger,

Hartelijk bedankt voor het uitzoeken!
Dat het nu niet mogelijk is om een nieuwe overeenkomst te krijgen is niet erg.
Maar men is nu wel op de hoogte dat er iets veranderd moet worden.
Dus graag gedaan!

Reageer