beantwoord

Digitenne

• 12 maart 2017
  • 10 reacties
  • 906 keer bekeken

Ik heb een interaktief glasvezelabonnement bij Telfort en wens digitenne er bij.

Hoe doe ik dat en wat kost dat per maand.

Ik las iets van € 43.- per maand voor de tuner.
icon

Beste antwoord door Stephen 13 maart 2017, 13:11

Hallo Piedro, welkom op het forum. Aangezien je een glasvezel abonnement hebt dan zijn de abonnementskosten voor Digitenne niet gratis. Wens je gebruik van Digitenne te maken dan kun je dit beter via Digitenne bestellen. De kosten bedragen € 14 per maand (inclusief gratis TV-ontvanger) en eenmalig € 35 aansluitkosten. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Volgens mij kun je dat niet meer combineren met het nieuwe glasvezel abonnement omdat je totaal 5 tv ontvangers kunt afnemen van Telfort.

https://forum.telfort.nl/internet-267/tips-telfort-oud-abonnement-vs-nieuw-abonnement-glasvezel-49935
Bedankt voor bericht maar ik wilde digitenne voor op de camping hetgeen bij kabel van ziggo wel kan en gratis is.

Overstappen zou dan zinvol zijn
Reputatie 8
Badge +18
Alternatief wellicht schotel via Canal digitaal op de camping het recreatiepakket daar betaal je dan 6 maanden per jaar voor en heb je beeld van 21 maart t/m 21 sept
Kost ook 15,95 per maand, recreatiepakket....4,- per maand is véél gezelliger...toch ?
Heb net schotel etc . waar tweede kaart maar 2,50 per maand kostte.......weggedaan voor Telfort glasvezel.........moewt ik toch mar eens over gaan praten met Telfort.
Hier staat het komplete plaatje
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/digitenne-bestellen.htm
Reputatie 8
Badge +18
Ik snap je beweegredenen wel hoor maar uit je woorden begrijp ik je kortgeleden bent overgegaan naar glasvezel van Telfort en ik heb niet anders gelezen dat het voordelige digitenne abo niet meer bij glasvezel van toepassing is.

Heb je op de camping gratis WIFI en heb je daar ook een behoorlijke internetsnelheid dan kun je iTv van Telfort ook online kijken
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Piedro, welkom op het forum. Aangezien je een glasvezel abonnement hebt dan zijn de abonnementskosten voor Digitenne niet gratis. Wens je gebruik van Digitenne te maken dan kun je dit beter via Digitenne bestellen. De kosten bedragen € 14 per maand (inclusief gratis TV-ontvanger) en eenmalig € 35 aansluitkosten. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Sorry Stephen..,.een beetje stijlloos vind ik. Heb vanmorgen ok 0900-9596 daarover gebeld en die vertelde hetzelfde hetgeen ik eigenlijk al wist.
Voorheen had ik al jaren Canal Digitaal maar in goede gesprekken met de verkoopafdeling ( ik denk callcentre) hebben ze de heerlijkheden van Glasvezel verteld terwijl ik duidelijk aangegeven had voorheen Chello en UPC gehad te hebben.
De laatste ging diverse zenders er af gooien en konden alleen via betaling gekocht worden, waarna wij overgingen tot plaatsing van schotel etc. Ik denk dat wij ca 9 jaar daar plezier van hebben gehad met als enige nadeel dat bij sommige soorten onweer het signaal even weg viel maar dan was er tijd voor een kopje koffie.
Vorig jaar kon ik door omstandigheden geen gebruik van onze caravan maken maar kwam er nu achter dat wanneer ik Digitenne om een en ander te compoenseren.wilde, dat ca. € 24.- per maand ging kosten.
Ik had toen ook een 2e smartcard voor € 2,50 per maand (!!!!!!) en kon alles op de caravan ontvangen.
Ik kwam er uiteraard achter dat wanneer ik geen glasvezel maar op koper overgegaan was, ik de Digitenne tuner voor € 4.- per maand zou kunnen hebben zonder abonnementsgeld, en dat hoeft slechts voor 6 maanden. Dit klinkt iets anders dan € 15,95 voor een recreatiepakket van Canal Digital plus eenmalig activatiekosten van € 9,95, die mij uiteraard graag terug zien komen , wat geen probleem zou zijn aangezien ik alle techniek zoals schotel met quatro LNB en HD tuner nog in bezit heb.
De groene kabel van coax zit uiteraard nutteloos in mijn woning en de dame waar ik mee sprak blijkt er niet te veel van te weten, want ze vertelde mij om even op de camping te gaan zoeken of er een groene kabel in de caravan zat..........Ik heb het gesprek toen maar netjes beeindigd.
Het zou Telfort sieren , zeker gezien de vele aanbevelingen die ik heb gedaan bij kennissen etc hoe vlekkeloos Telfort werkt met al zijn mogelijkheden, om mij als uitzondering op de regel de tuner te zenden met abonnement.
Als ik een en ander tevoren geweten had , had ik waarschijnlijk anders gehandeld.

Met vriendelijke groet, erop vertrouwend dat Telfort hier een tevreden stellende oplossing voor kan bieden.

P.Kraaijeveld
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Piedro, ik begrijp je standpunt maar Digitenne is geen Telfort product. Wij leveren dus geen tuners en gaan ook niet over de Digitenne abonnementen. Alleen voor DSL klanten kunnen wij met KPN afspreken dat de klant geen abonnementskosten betaalt. Het gebruik van de tuner kost maandelijks € 4 en daarbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen een gehuurde tuner of een tuner in eigen bezit. Voor glasvezel klanten geldt deze regeling niet omdat glasvezel klanten maximaal 5 TV-ontvangers kunnen aansluiten in tegenstelling tot 2 voor DSL klanten.
Beste Stephen

Het lijkt mij een moeilijke zaak om een verbindingsset met tuner te plaatsen ( 5 zijn mogelijk) in Beesd terwijl ik in Almere woon.......
Het blijft een teleurstellende zaak waar ik bij Telfort niet meer vrolijk wordt.
In ieder geval..bedankt voor je uitleg.

Piet

Reageer