beantwoord

Contract verlengd maar er wordt teveel in rekening gebracht

• 22 maart 2013
  • 19 reacties
  • 6322 keer bekeken

Badge +1
Enige tijd geleden heb ik mijn VDSL verlengd voor 1 jaar, dit zou op 25-3 worden doorgevoerd, normaal betaal ik maandelijks 21 euro per maand, maar als ik zou verlengen zou ik 20 euro per rmaand betalen. Einde vaste contractperiode staat op 02-04-2013.
Vandaag krijg ik een factuur van telfort waarop het bedrag van 25,31 in rekening wordt gebracht voor 01-04-2013 tot 31-04-2013.

Ik vraag me af waar dit bedrag is op gebaseerd, totaal geen verdere info behalve dat het de 28-03 zal worden afgeschreven.

Het gaat om factuurnummer: 3522423312

Kan Telfort Webcare mij helpen hiermee?
icon

Beste antwoord door Henk - Telfort 29 maart 2013, 17:11

@moose,

Korting wordt op de eerstvolgende factuur (omstreeks 28-04-2013) met je verrekend. De reden waarom het bedrag hoger uitgekomen is zoek ik nog uit.

Henk
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Er wordt altijd vooruit gefactureerd. Zodra je contract is omgezet zal het verschil op je volgende facuur worden gecorrigeerd.
Het is wat omslachtig maar komt ook doordat bij storingen en je verbinding later wordt opgeleverd het juiste bedrag achteraf beter is vast te stellen.
Badge +1
Er wordt altijd vooruit gefactureerd. Zodra je contract is omgezet zal het verschil op je volgende facuur worden gecorrigeerd. Het is wat omslachtig maar komt ook doordat bij storingen en je verbinding later wordt opgeleverd het juiste bedrag achteraf beter is vast te stellen.

Dat er altijd voorruit wordt gefactureerd dat weet ik, dat zie ik al jaren zo, ook nu zoals ik al aangaf: 01-04-2013 tot 31-04-2013.
Mijn verbindinding is eveneens al jaren actief, dus er hoeft technisch niets te worden gewijzigd, zit al enige tijd sinds de pilot op het VDSL netwerk.

Het gaat mij er om adat als ik begin februari aangeef te willen verlengen, (want dat kan altijd, meen 3 maanden van te voren) het administratief al reeds bekend is, (tevens een bevestiging per mail heb ontvangen)het een bug in het administratieve systeem betreft, of nog niet is aangepast maar wel betaal ik een bedrag wat na contract periode in rekening moest worden gebracht (zit nog in de actie periode van 2012) en niet binnen deze actie periode, verder zou ik aansluitend het actie tarief van 20 euro moeten betalen en niet een afwijkend bedrag 25,31? terwijl ik nog in de vorige actie periode zit en niet daarbuiten.

Ik zou graag willen dat iemand van Telfort of Telfort WebCare hiernaar kan kijken en mij duidelijk kan maklen wat er aan de hand is, want zoals het nu is is het gissen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Het gaat om factuurnummer: 3522423312
Badge +1
Ik heb de klantenservice gebeld, deze vriendelijke mevrouw zei dat het technisch al enige tijd al in orde is alleen administratief niet is omgezet, dit zou ze verder in orde maken en het teveel berekende (wat niet had mogen gebeuren) worden verekend met de volgende factuur.
Hoop dat alles in orde komt, eenmaal dat het administratieve gedeelte goed werkt is er geen omkijken naar, maar vindt dit wel jammer om hier achteraan te gaan via een duur 0900 nummer via mijn mobiel omdat Telfort een administratieve fout heeft gemaakt.
Reputatie 8
Badge +17
Tja, je had ook even kunnen wachten totdat WebCare dit topic oppakt, dan had je dat telefoontje uit kunnen sparen...
Badge +1
Uiteraard is een uitleg naar aanleding hiervan, van Webcare altijd welkom :o

Administratie hoort gewoon goed te gaan, daar hoort men geen omkijken naar te hebben, w.b. de techniek m.b.t. storingen kan ik dat wel begrijpen.

Verder is het abonnement vandaag verlengd met 1 jaar, hiervan heb ik over de mail een bevestiging gehad, nu hopen dat de juiste bedragen worden afgeschreven en dat de verekening met de door mij teveel betaalde straks ook goed gaat.
Reputatie 6
Badge +7
ps het komt helemaal goed hoor.
Reputatie 4
Badge +3
@moose,

Ik zoek dit voor je uit en kom hier zsm op terug.

Henk
Badge +1
@Henk - Telfort,

Ok, dank je wel!
Reputatie 4
Badge +3
@moose,

Korting wordt op de eerstvolgende factuur (omstreeks 28-04-2013) met je verrekend. De reden waarom het bedrag hoger uitgekomen is zoek ik nog uit.

Henk
Badge +1
@Henk - Telfort,

Dank je wel voor de snelle actie terug.
Badge +1
@moose,

Henk

@Henk - Telfort,

Is de reden nog bekend waarom het bedrag hoger was dan afgesproken?

Werdt gister gebeld door een bedijf die mij een Telfort aanbod wilde doen, heb hun verteld dat ik mijn abonnement allang heb verlengd, dit bleek een telefonische verkoop bedrijf te zijn aangezien aan het einde vanhet gesprek ik mij kon aanmelden voor het bel me niet register.
3 weken terug een kaartje in de bus om als trouwe klant mijn abonnement te verlengen tegen het huidige aanbod.

Volgens mij gaan er wat dingen mis richting verkoop, wellicht dat Telfort hiermee iets kan doen?
Badge +2
@moose,

Henk

@Henk - Telfort,

Is de reden nog bekend waarom het bedrag hoger was dan afgesproken?

Werdt gister gebeld door een bedijf die mij een Telfort aanbod wilde doen, heb hun verteld dat ik mijn abonnement allang heb verlengd, dit bleek een telefonische verkoop bedrijf te zijn aangezien aan het einde vanhet gesprek ik mij kon aanmelden voor het bel me niet register.
3 weken terug een kaartje in de bus om als trouwe klant mijn abonnement te verlengen tegen het huidige aanbod.

Volgens mij gaan er wat dingen mis richting verkoop, wellicht dat Telfort hiermee iets kan doen?

Misschien hebben die dingen elkaar allemaal gekruisd. Qua facturatie kan het ook langs elkaar lopen, maar dat heeft meer te maken met factuur opmaakdatum en daadwerkelijke datum van ingang van de verlenging. De factuur van de maand erop wordt altijd op de 15e van de maand ervoor opgemaakt.

Is de ingangsdatum van jouw verlenging dus 16 maart, dan betaal je in eerste instantie voor de maand april toch de abonnementsprijs van je oude abonnement. De maand erop krijg je automatisch een herberekening en gaat het teveel betaalde dus weer af van wat de nieuwe maandprijs is (dus bijv: is de 'niet-kortingsprijs' [prijs na 1 jaar was bij eerdere contracten hoger dan de prijs in het jaar] 25 euro en de nieuwe maandprijs 20 dan betaal je dus de maand erop 15, en daarna uiteraard 20).

Wel goed dat je die signalen door geeft, kunnen ze dit iig doorgeven en voorkomen dat bij een andere klant hetzelfde gebeurt.
Badge +1
@ Matthijs1986,

Ik was ruim binnen de actie periode om aan te geven te willen verlengen, dus van een prijs buiten de actie periode is niet het geval.

@ Henk - Telfort,

Inmiddels heb ik de factuur per mail ontvangen met factuur nummer: 3523035262
Daarin zie ik dat ik voor de maand april weer betaal, klopt dit wel? De maand mei zit hier ook in verwerkt waarna het teveel betaalde op een eigenaardige constructie wordt verekend. Mijn vraag is of het nu goed in het administratie systeem staat geregistreerd en voortaan 20 euro per maand ga betalen, snap alleen die verekening niet helemaal op de laatste factuur. 
Badge +1
@moose,

Henk

@ Henk - Telfort,

Weet je al wat meer waarom het bedrag hoger is uitgevallen, en de berekening die nu is toegepast?

Heb trouwens mijn buurman overgehaald (huisnummer 33) om ook Telfort te nemen, hij heeft deze aangevraagd :)
Ik heb een soortgelijk probleem.
Ik heb een opvolgend abbonnement afgesloten, maar betaal 5,42 euro meer dan waar ik voor getekend heb.
In de Telfort winkel in Utrecht kreeg ik geen goede uitleg waarom ik meer betaal dan waar ik voor getekend heb. Volgens mij snappen ze het daar zelf niet.
Kennelijk heeft Telfort niet geleerd van onderstaand verhaal.
Als een Telfort medewerker dit leest, ik wil:
1) weten waarom ik meer betaal dan afgesproken
2) dat geld retour

Tnt voel ik mij bij de neus genomen. Op deze manier kan ik Telfort nou beaald niet aanbevelen.
Badge +2
Ik heb een soortgelijk probleem.
Ik heb een opvolgend abbonnement afgesloten, maar betaal 5,42 euro meer dan waar ik voor getekend heb.
In de Telfort winkel in Utrecht kreeg ik geen goede uitleg waarom ik meer betaal dan waar ik voor getekend heb. Volgens mij snappen ze het daar zelf niet.
Kennelijk heeft Telfort niet geleerd van onderstaand verhaal.
Als een Telfort medewerker dit leest, ik wil:
1) weten waarom ik meer betaal dan afgesproken
2) dat geld retour

Tnt voel ik mij bij de neus genomen. Op deze manier kan ik Telfort nou beaald niet aanbevelen.

Volgens mij is het antwoord op jouw vraag simpel: zoek op '1e factuur (na verlenging)' en het staat er zeer duidelijk omschreven.

Succes!
[/quote]

Volgens mij is het antwoord op jouw vraag simpel: zoek op '1e factuur (na verlenging)' en het staat er zeer duidelijk omschreven.

Succes!
[/quote]

In Utrecht al met personeel de nota bekeken, die kwamen er ook niet uit.

Misschien dat iemand van Telfort hierop kan reageren.
Badge +1
@ DeGroot,

Makkelijker is als je een nieuw topic opent om het overzichtelijk te houden, denk ik?
@ DeGroot,

Makkelijker is als je een nieuw topic opent om het overzichtelijk te houden, denk ik?

Ja, je hebt denk ik gelijk: https://forum.telfort.nl/nieuw-contract-verlengen-271/contract-aansluitend-verlengd-1e-aand-teveel-rekening-gebracht-39628/

Reageer