Bij verlenging vervangend toestel inleveren

• 9 augustus 2014
  • 11 reacties
  • 795 keer bekeken

Ik heb mijn abonnement van telfort verlengd en ontvang als het goed is een retourenvelop. Mijn leasetoestel is echter afgelopen december gestolen. Kan ik met de retourenvelop het vervangende toestel inleveren? Moet ik hier de brief (bewijs van ontheffing) bijsluiten?

11 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Hoi Anne en welkom op het forum. :)
Wat bedoel je met een bewijs van ontheffing? Die term ben ik hier op het forum / website nog niet tegen gekomen.

Bij lease is het zo als je niet het lease toestel kan inleveren, dus het toestel waarmee je het contract hebt afgesloten dan wordt het overnamebedrag in rekening gebracht. Zie de link en dan het onderste stukje "Kosten Toestelservice".
Hoi Koffiemok,

nadat ik een leentoestel had ontvangen kreeg ik een brief 'betreft: vermissing leasetoestel'. Daar staat in "deze brief is bewijs van ontheffing van de verplichting tot het inleveren van het aan u geleverde leasetoestel...U hoeft het oorspronkelijke toestel dus niet meer in te leveren. bewaar deze brief daarom goed!" En even verder staat dat ze aan het einde van het loopcontract de schadevergoeding in rekening brengen.

Ik begrijp dat ik het overnamebedrag dus moet betalen (of de schadevergoeding). en ik moet het leentoestel inleveren. Ik denk dat het retourneren van het leentoestel samen met die brief de boel oplost, maar dat weet ik niet zeker, vandaar de vraag 🙂
Of ik had gewoon voor overname moeten kiezen inplaats van retourneren, en dan was alles opgelost geweest...
Badge +2
Je had voor overname moeten kiezen inderdaad. 1 belletje naar de klantenservice en ze kunnen dat in het systeem zetten.
Hallo,

Ik heb aangegeven bij het verlengen van mijn abbo dat ik mijn oude toestel wil inleveren. Ik zou een retour envelop toegestuurd krijgen maar dat is tot op de dag van vandaag niet gebeurd....(nu al een week of 3 geleden).
Krijg ik deze nog?

Met vriendelijke groet,

Edit
Badge +2
Normaal gesproken hoor je die al gehad te hebben. Je kan wellicht het beste een nieuwe retourenvelop aanvragen via de klantenservice.
Normaal gesproken hoor je die al gehad te hebben. Je kan wellicht het beste een nieuwe retourenvelop aanvragen via de klantenservice.

Beste Matthijs, kan dat ook per mail? Als ik bel ben ik weer €4,- ofzo verder......

gr Edit
Badge +2
Je kan ook reactie van Telfort hier op het forum af wachten, of langs een Telfort Winkel gaan. Overigens is het tarief van de klantenservice tegenwoordig €0,50 per gesprek.
Bedankt Matthijs, voor je antwoord.

Ik wacht nog het antwoord van Telfort af.....hopelijk verschijnt deze snel!

Gr Edit
Reputatie 3
@Ditje77,

de snelste optie is om naar de Telfort winkel te gaan. Daar hebben ze voldoende retourenvelops op voorraad. Als je daar geen zin in hebt met dit weer of je bent niet in de gelegenheid, dan zorg ik graag dat er een retourenvelop verstuurd wordt naar je. Laat je het weten?

Ingrid
Beste Ingrid,

Als je een retourenvelop zou willen sturen, heel graag!
Ik stuur een PB met mijn adres.

groet, Edit

Reageer