beantwoord

Bevestiging bestelling

  • 8 april 2020
  • 13 reacties
  • 231 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een week geleden mijn abonnement aangepast (en dus voor een jaar verlengd, want aanpassen binnen huidige abonnement kon niet): internet sneller, tv en telefonie eruit. e.e.a. zou over 14 dagen ingaan i.v.m. bedenktijd. Logisch, geen probleem.

Maar ik zou ook een bevestigngsmail ontvangen en er z.s.m. zou een V10 worden opgestuurd ivm problemen huidige modem. 

De mail heb ik nog niet gehad, de modem ook niet en bij mijnTelfort bij de status van mijn bestelling staat de vorige (een paar jaar geleden) nog en die staat, logischerwijs, op afgerond.

Hoe lang duurt het voor ik de bevestigingsmail krijg en gaan de 14 dagen dan pas in, of zijn die ingegaan vanaf datum telefoongesprek en hoe lang duurt het voor ik de nieuwe modem kan verwachten?

 

 

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 17 april 2020, 19:25

@2004 Fijn om te horen dat je ook de bevestiging nog binnen gekregen hebt. Het is alleen jammer dat het niet in één keer goed ging met het nieuwe modem. Ik zie inderdaad dat het bij de specialisten ligt, zij nemen contact met je op zo gauw zij meer weten. Ik hou de melding voor je in de gaten. Laat je het weten als je in de tussentijd teruggebeld bent, of als er iets verandert?

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @2004, welkom bij ons op het forum. Die 14 dagen gaan in op het moment dat je de wijziging aanvraagt, dat is ook de dagtekening die op de bevestiging staat. Ik heb het meteen voor je nagekeken, ik zie dat er op 1 april contact is geweest over het verlengen. Dat is toen ook gedaan, ik zie de wijziging staan. Die staat gepland om op de 15e actief te worden. Er lijkt inderdaad geen bevestiging van gestuurd te zijn, dat is vreemd. De datum van 1 april is de inlegdatum van de order dus die is daarvoor geldig. Doordat ik nu wel een order zie staan, zou jij in Mijn Telfort ook een openstaande order moeten zien, zie je daar nog steeds geen openstaande order staan?

Reputatie 1

Hoi @Jasper - Telfort,

 

Dank voor je antwoord. Fijn om te horen dat de bestelling in ieder geval wel goed is doorgekomen en dat e.e.a. De 15e actief wordt. 
 

Net naar mijn Telfort geweest. Mijn meest recente bestelling staat nog steeds op een bestelling uit augustus 2016.

 

Kan je overigens ook iets zien over de nieuwe modem, want volgens jouw collega zou ik die binnen een paar dagen in huis moeten hebben, maar die heb ik ook nog niet. Is dat ook goed gegaan?

 

Vriendelijke groet

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @2004, Jasper heeft vakantie, daarom neem ik het van hem over. 

Het is wel gek dat je deze wijziging niet ziet in Mijn Telfort. Waarmee log je in? Met jouw Telfort e-mailadres of op een andere manier? Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken, want zoals Jasper ook aangaf is de bestelling wel goed door gekomen :slight_smile:

Het modem moet los daarvan toegestuurd worden, dat zie ik nog niet terug. Daarom heb ik een nieuw modem voor je aangevraagd. Je ontvangt 'm binnen enkele werkdagen thuis, laat je weten of alles daarmee is gelukt?

Reputatie 1

Dank @Alexandra - Telfort ,

Ja, met mijn telfort e-mail adres en dan klik ik op “Bestelstatus”. Ik weet niet of ik ergens iets fout doe?

Blij dat het dus goed is doorgekomen, dan moet het ergens deze week ingaan. Ik laat het weten als het inderdaad is ingegaan en als het modem er is.

Is het trouwens mogelijk alsnog de bevestigingmail te krijgen? Zodat ik de afspraken netjes op een rij heb?

@2004 Je doet niets fout hoor!

Zelf heb ik ook verlengd en in Bestelstatus zag ik ook niets terug van mijn verlenging.

In bestelstatus zie je alleen wanneer je voor het eerst bij Telfort bent gekomen denk ik.

De eerste keer dat ik verlengd had kreeg ik ook geen bevestiging.

Later begreep ik waarom.

Hetgeen telefonisch was afgesproken was niet dat wat besteld was kwam ik achter nadat ik gebeld had.

Gelukkig was ik zo slim om te bellen wat er was doorgekomen van mijn verlenging.

Was dus binnen de 14 dagen bedenktijd gelukkig en kon deze nog annuleren.
 

De tweede keer dat ik verlengde kreeg ik binnen een paar minuten de bevestiging!

Ook zag ik in Mijn Telfort dat de verlenging direct was doorgevoerd?

De einddatum contract was exact een jaar later dan de datum waarop ik had verlengd.

Wel vreemd omdat ik mijn bestaande contract gewoon met een jaar had verlengd.

In de bevestiging stond dat het jaarcontract pas zou ingaan na afloop van mijn huidige contract.

Echter was het contract in Mijn Telfort direct onrechtmatig ingegaan zonder 14 dagen bedenktijd.

Volgens Telfort is dit een technisch probleem.

Dat klopt denk ik want bij verlenging van het contract van een familielid gebeurde exact hetzelfde.
 

Niemand van Telfort is in staat de foute contractdatum te corrigeren!

Straks als KPN de contracten heeft overgenomen zal iedereen via hun de contracten moeten laten corrigeren want Telfort kan dat niet.

Kortom het is een zooitje bij Telfort.

Succes met alles!

Het ligt dus niet aan jou want iedereen heeft er last van :-(

Reputatie 8
Badge +10

@2004 Dat is prima, ik hoor het wel. En lukt het je om hier in te loggen in Mijn Telfort? Daar heb je ook het overzicht van alle aanvragen en wijzigingen van jouw abonnement. Ik verwacht dat je het via die weg gewoon kunt zien. Laat je weten of dat lukt?

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort 

De wijziging is gisteren ingegaan, dus dat is helemaal top gegaan! Kreeg gisteren ook de bevestigingsmail alsnog, dus dat is handig.

In Mijn Telfot staat (ook via die link) nog steeds als meest recente bestelstatus die uit 2016, maar bij abonnement staat het vanaf gisteren (ingangsdatum) wel helemaal goed: zoals telefonisch was afgesproken. Dus als die bestelstatus fout blijft, nou ja, het werkt en het abonnement klopt, dus dat is voor mij voldoende.

Einde middag kwam gisteren ook het modem. Dat werkte helaas niet zo (moden en wifi werkt wel, maar verbonden apparaten (WiFi of bekabeld) komen internet niet op, terwijl als je inlogt op de moden in het statusoverizcht het aangeeft dat de lijn wel werkt). Gelijk over gebeld met helpdesk. Zijn we nog niet uitgekomen, maar er waren meer modems die dat probleem gaven, dus ze gingen het uitzoeken. Dat wacht ik dus maar even af.

In ieder geval heel veel dank voor je tijd en moeite.

@Alexandra - Telfort Zoals @2004 en ik al zeiden zie je in MijnTelfort nooit iets van een verlenging of bestelling bij het tabje “Bestelstatus”.

Maar dat is vreemd maar niet heel erg.

Ook komt de bevestiging van een verlenging niet altijd direct automatisch.
Dat is wel lastig i.v.m. de wettelijke 14 dagen bedenktijd!

Fijn dat jullie de bevestiging een week later alsnog hebben gestuurd.

Wat ook nog niet helemaal goed gaat is dat de verlenging bij het sturen van de bevestiging direct ingaat.(i.v.m. 14 dagen wettelijke bedenktijd en de daarbij horende annuleringsmogelijkheid)

Als de verlengingsovereenkomst niet juist is wat vaak voorkomt heb je ook een probleem dan kan er niet geannuleerd worden.

Er kan dan onterecht een eindnota komen.

De datum van het contract komt niet overeen met de ingangsdatum.

Voor mensen waarvoor een eventuele korting te vroeg ingaat is dat waarschijnlijk geen probleem.

Voor mensen welke korter een korting krijgen natuurlijk wel.

Wettelijk is het natuurlijk ook niet toegestaan om af te wijken van het overeengekomen contract!

Sterkte met alle problemen iedereen en hopelijk kunnen jullie het oplossen.

Reputatie 8
Badge +10

@2004 Fijn om te horen dat je ook de bevestiging nog binnen gekregen hebt. Het is alleen jammer dat het niet in één keer goed ging met het nieuwe modem. Ik zie inderdaad dat het bij de specialisten ligt, zij nemen contact met je op zo gauw zij meer weten. Ik hou de melding voor je in de gaten. Laat je het weten als je in de tussentijd teruggebeld bent, of als er iets verandert?

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort ja, laat het je weten! 

Reputatie 1

@n.steenstra Kan me voorstellen dat het erg vervelend is als dat inderdaad verder fout gaat. Bij mij is het gelukkig goed gekomen (nou ja, behalve technisch probleempje modem dan maar ga ervan it dat dat ook goed komt), maar als dat niet zo is, zou ik ook wel balen.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort probleem was met het nieuwe modem. Gisteren vervangend exemplaar aangekomen, in twee minuutjes werkte alles. Dus alles is nu top in orde. 

 

Dank voor je hulp (en die van je collega’s)! 👍

Reputatie 8
Badge +10

@2004 Super, fijn om te horen! Graag gedaan en je weet ons te vinden als we iets voor je kunnen doen :slight_smile:

Reageer