beantwoord

Betaalde SMS diensten blokkeren

• 9 juli 2014
  • 6 reacties
  • 2550 keer bekeken

Goedendag,

Ik heb sinds begin dit jaar een abonnement met 150 belminuten, 100 sms'jes en 500 MB. Dit is ruim voldoende voor me en ik kom hier ook nooit boven uit.

Af en toe kijk ik bij mijn status hoeveel minuten/sms/MB ik nog over heb, en kort geleden viel me op dat ik € 1,50 aan extra kosten had gemaakt.

Bij de details van mijn gebruik zag ik dat ik een sms'je had ontvangen van 3355. Kan kloppen, ik kan me iets dergelijks herinneren. Dit sms'je kostte dus € 1,50. Lijkt me van één of andere dating-dienst te zijn. Nu wil het geval dat ik zelf nooit van deze dienst gebruik heb gemaakt (ik heb nummerbehoud, maar ik weet 100% zeker dat ik hier nooit gebruik van heb gemaakt.

Via payinfo.nl heb ik op dit nummer gezocht en geprobeerd deze te blokkeren. Dit kon echter alleen door STOP (o.i.d.) te sms'en. Dat heb ik ook gedaan. Nu blijkt dat de bevestiging dat ik me heb afgemeld ook € 1,50 kost. Dus € 3,00 in totaal voor een dienst waar ik nooit gebruik van heb gemaakt heb willen maken.

Jaren terug had ik met een prepaid-telefoon ook al een keer problemen dat ik contstant sms'jes kreeg met de melding: Veel plezier met uw download (en die kostten ook € 1,50 per stuk) en ik niets had gedownload en/of besteld. Dit was trouwens een heel ander nummer dan ik nu heb. Na bellen met de klantenservice kreeg ik toen een code die ik kon sturen naar een bepaald nummer om de ontvangst van betaalde sms aan- of uit te zetten.

Deze weet ik niet meer, maar het kan ook zijn dat dit op deze manier niet meer mogelijk is.

Wat ik wil is voorkomen dat ik weer ineens ongevraagde betaalde sms'jes ga ontvangen, dus wil ik mijn nummer graag blokkeren voor ALLE BETAALDE SMS-DIENSTEN. Is dit mogelijk en zo ja hoe?

Groeten van Erwin
icon

Beste antwoord door Koffiemok 9 juli 2014, 06:09

Hoi Erwin en welkom op het forum.

Met de website Payinfo zit je in ieder geval goed.
Klik je op de button Inzien en opzeggen dan kan je zien voor welke diensten je bent aangemeld. Je ziet daar ook een optie om zich af te melden.
Klik je op de button (de)blokkeren dan kan je daar ook alle sms diensten blokkeren.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi Erwin en welkom op het forum.

Met de website Payinfo zit je in ieder geval goed.
Klik je op de button Inzien en opzeggen dan kan je zien voor welke diensten je bent aangemeld. Je ziet daar ook een optie om zich af te melden.
Klik je op de button (de)blokkeren dan kan je daar ook alle sms diensten blokkeren.
Bedankt, maar dat heb ik al geprobeerd, en ik kreeg de melding dat mijn telefoon nu voor alle diensten geDEblokkeerd is. Blijkbaar zat er al een blokkade op, wat het extra raar maakt dat ik die betaalde sms'jes ontving.
Badge +2
Wellicht was je voor een deel van de diensten al geblokkeerd en een deel niet en ben je daardoor nu gedeblokkeerd...? Heb je al geprobeerd je daar weer opnieuw voor aan te melden (de blokkade van alle diensten)?
Nadat ik blijkbaar alles gedeblokkeerd had (afgelopen nacht), kan ik nog niet opnieuw inloggen op payinfo. Zodra dat weer kan ga ik dit zeker proberen.

Bedankt.
Badge
@erwinwessels,

Welkom op het forum! Ik kan mij goed voorstellen dat je jouw telefoonnummer wilt blokkeren voor alle betaalde sms-diensten. Vervelend dat het jou zelf niet lukt, ik help jou graag verder. Kun je in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken?

Laïla
@erwinwessels,

Welkom op het forum! Ik kan mij goed voorstellen dat je jouw telefoonnummer wilt blokkeren voor alle betaalde sms-diensten. Vervelend dat het jou zelf niet lukt, ik help jou graag verder. Kun je in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken?

Laïla

Hallo Laila,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met de klantenservice van Telfort en mijn nummer zou nu geblokkeerd moeten zijn voor alle betaalde sms diensten. Ik heb zojuist nog even gekeken op payinfo.nl en daar is dat bevestigd.

Ook heb ik van de klantenservice de bevestiging gekregen dat ik de drie euro voor de twee betaalde smsjes gecrediteerd krijg.

Erg snel en erg netjes opgelost.

Hiermee ben ik van mening dat het de beste manier is om toch maar even met de klantenservice van Telfort te bellen (hoewel ik ervan overtuigd ben dat jij precies hetzelfde zou hebben gedaan, dus ook jij bedankt!)

Groeten van Erwin

Reageer