beantwoord

Bestelling van vast internet gaat helemaal mis

• 28 november 2012
  • 13 reacties
  • 3384 keer bekeken

Ik heb met heel veel moeite vast internet van Telfort gekregen.
Tijdens het bestellen van het internet via de telefoon heb ik DUIDELIJK aangegeven dat ik internet wilde naast de lijn van de buren. Er is mij toen beloofd dat dit kon. Wat blijkt, Telfort sluit toch de buren af van internet om mij internet te kunnen bieden. De buren kregen een rekening van 182 euro omdat ze hun contract niet uit hebben gediend, u begrijpt het al, de buren waren hier niet zo blij mee. Na tig keren bellen en heel veel kosten hieraan maken, werd ons telkens verteld dat Telfort de afsluiting van de buren niet konden annuleren en is Telfort gewoon doorgegaan met ons aansluiten en de buren afsluiten. Nadat de buurman en ik samen een brief hebben gestuurd naar Telfort HQ is mijn bestelling alsnog geannuleerd op de dag van oplevering en hadden de buren nog steeds internet.
Na weer voor veel geld de klantenservice gebeld over hoe ze mij nou gingen aansluiten werd mij aangeraden naar de Telfort winkel te gaan. Aldaar werd ik uiterst vriendelijk geholpen, mij werd een zogenaamde spoedprocedure aangeboden, het probleem was gealloceerd en zou nu dus niet meer voorkomen. Die spoed procedure is er nooit van gekomen, heb weer 4 weken mogen wachten op mijn internet (lekkere service...). Ook hierover weer tig keer gebeld en langsgegaan in de winkel, over waarom het zo lang duurde.
En toen kwam de (maand)dag: ik kreeg een sms dat mijn internet was aangesloten en dat ik kon beginnen met installeren. Heb ik gedaan en, miraculeus, het werkte! Snel de buurman gebeld en ook hij had nog internet. Wat wil een mens nog meer. Ik was blij dat het geregeld was, en dacht dat het eindelijk (na 2 maanden geen internet hebbende, wat voor een student heel veel is) allemaal over was.
Helaas, de woensdag brak aan, ik kreeg weer een sms van Telfort dat ik was aangesloten en dat ik kon beginnen met aansluiten. Het internet werkte die ochtend al niet. Uiteindelijk werkte het internet weer, tenminste bij ons. De buurman was alsnog afgesloten. Ik had weer ruzie en kon weer bellen en bij de winkel langs. Wat bleek , ik had op allebei de lijnen internet gekregen....
De buurman heeft uiteindelijk op één van die lijnen opnieuw internet aangevraagd bij tele2 (die konden het wel in 1 keer goed).
Ervan uitgaande dat Telfort begreep dat zij wat fouten hadden gemaakt dacht ik eindelijk dat het gezeur over was, maar nee hoor, vandaag is Telfort zo vriendelijk geweest 2 keer meer dan € 70,- af te schrijven. Ik weet niet precies waarvoor maar ik gok op de 2 internetabonnementen die op mijn naam staan...? Wat moet ik hier nu mee? Ik wil dit geld ZSM terug, en wil niet dat ik nog gebeurd! Verder zou ik graag heel veel belkosten willen declareren, en eigenlijk ook alle uren die ik al aan dit gezeik kwijt ben.
Ik ben al in de winkel geweest, en ja hoor: doorverwezen. Ik krijg een brief met inloggegevens opgestuurd, en kan dan kijken wat er bij Telfort is misgegaan. Waarom kan het niet gewoon geregeld worden?! Waarom moet IK kijken wat JULLIE misdoen? Na zoveel gezeik mag ik toch wel een klein beetje service verwachten om het eindelijk eens goed in mekaar te zetten.

Ik had het allang gehad, maar ben er nu echt helemaal klaar mee. Denk dat ik maar eens naar een consumentenorganisatie moet stappen.

Graag krijg ik een reactie van Telfort.
Eduard
icon

Beste antwoord door Jelmer 29 november 2012, 11:48

@eduard_66

Bedankt voor je bericht. Er zijn inderdaad 2 abonnementen actief op je adres. Ik zal ervoor zorgen dat er 1 wordt opgezegd en dat alle betaalde kosten voor dit abonnement worden gecrediteerd op de factuur van 28 december. Voor de compensatie van de belkosten heb ik je een privé bericht verstuurd. Ik hoop dat op deze manier alles naar tevredenheid is opgelost.

Jelmer
Bekijk reactie

13 reacties

Badge
@eduard_66

Vervelend om te lezen dat je problemen hebt ervaren met de levering van de verbinding. Ik wil je graag verder helpen. Kun je mij je postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer in een privébericht sturen?

Jelmer
Badge
@eduard_66

Bedankt voor je bericht. Er zijn inderdaad 2 abonnementen actief op je adres. Ik zal ervoor zorgen dat er 1 wordt opgezegd en dat alle betaalde kosten voor dit abonnement worden gecrediteerd op de factuur van 28 december. Voor de compensatie van de belkosten heb ik je een privé bericht verstuurd. Ik hoop dat op deze manier alles naar tevredenheid is opgelost.

Jelmer
@Jelmer. Bedankt voor je reactie. Ik ga even de belkosten precies uitzoeken, dus dat laat ik je nog weten. Zou je me ook nog in een privebericht kunnen vertellen hoe de rekening gespecificeerd is, want ik snap de hoogte van 70 euro eigenlijk ook niet...
Badge
@eduard_66

Zie voor een overzicht van hoe de (eerste) factuur is opgebouwd uitleg van uw factuur.

Jelmer
Ik kan niet inloggen op mijn telfort omdat ik mijn gebruikersnaam niet weet, die wordt als het goed is komende dagen opgestuurd. Kan ik de
Ik kan niet inloggen op mijn telfort omdat ik mijn gebruikersnaam niet weet, die wordt als het goed is komende dagen opgestuurd. Kan ik de

(vervolg) rekening niet gewoon storneren?
Badge
@eduard_66

De rekening storneren raad ik je af. Het bedrag op de eerste factuur is altijd hoger omdat er meerdere maanden in 1 keer worden gefactureerd. Zie ook uitleg van uw factuur.

Jelmer
@Jelmer Waar kan ik de brief naartoe sturen om de belkosten te declareren? En moet ik de facturen van de belkosten bijsluiten?
Badge
@eduard_66

Je kunt de facturen meesturen. Het postadres van Telfort is:

Telfort Internet
Postbus 217
2400 AE
Alphen aan den Rijn

Jelmer
@Jelmer Thnx, ga een brief sturen.
@Jelmer
Ik krijg net een bevestiging van het feit dat de tweede internetverbinding is opgezegd. Top! Alleen nu is mijn gebuikersnaam van mijn telfort ook niet meer actief. Hoe kan ik nu toch daar inloggen en facturen enzo bekijken?
Badge
@eduard_66

De gebruikersnaam die je gebruikt is vermoedelijk de gebruikersnaam die bij het abonnement hoort dat nu is opgezegd. Ik zal je de gebruikersnaam en het wachtwoord van het actieve klantnummer in een brief versturen.

Jelmer
@jelmer Ik heb zojuist 2 brieven gekregen van telfort, Opnieuw een brief dat mijn abonnement is opgezegd, en 1 met een wachtwoord. Maar niet een brief met een gebruikersnaam. Heb ik de gegevens van mijn inmiddels opgezegde abonnement nou gekregen? Zou je me nog de gebruikersnaam en het wachtwoord van de nog wel actieve verbinding kunnen toesturen?

Reageer