beantwoord

Bestelling annuleren

• 6 januari 2020
  • 13 reacties
  • 302 keer bekeken

Bestelling annuleren gaat niet ondanks dat dit volgens de bevestigings-email gewoon kan. Het begon met een uitbreiding van mijn abonnement met 2x interactieve TV. De KPN winkel kon mij hiermee niet helpen. Toen dit via internet aangevraagd. Eerst niets meer gehoord en geen bevestigings-email ontvangen. Na 2 dagen maar eens met Telfort gebeld. Bestelling loopt maar was niet inzichtelijk. Moest maar wachten. 's Avonds (22:44H) een email dat de telefoon wordt afgesloten en het TV pakket verstuurd wordt. Dat was niet de bedoeling. 's Morgens was belen al niet meer mogelijk. KPN winkel kan mij niet helpen. Inmiddels al 3 keer met Telfort gebeld zonder oplossing. OK, ik wil mijn oude abonnement terug en wil de lopende bestelling cancelen. Ook dat kan niet ondanks de bevestigings-email dat ik dit binnen 14 dagen kan via de klantenservice. Hun advies is later maar weer terugbellen. Een notitie maken van mijn melding is bij Telfort onmogelijk. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik naar mijn oude abonnement terug wil. Daarmee voldoe ik aan bevestigings-email. Terugbellen hoeft van mij niet meer.

icon

Beste antwoord door Scout 15 januari 2020, 00:17

Uiteindelijk ben ik 2x bij de KPN winkel geweest waar je als Telfort klant niet geholpen wordt (bel maar met de Telfort klantenservice), ik heb 4x met de Telfort klantenservice gebeld en kreeg steeds het verzoek om later terug te bellen (wat met een pre-paid mobiel behoorlijk in de kosten loopt), Ik heb dit forum geprobeerd waarbij jij me ook naar een ander telefoonnummer doorverwijst. Nergens heb ik gehoord: we snappen het probleem, we zoeken het uit en laten u iets weten. De enige oplossing was te vinden met terugbellen terwijl je vaste telefoonverbinding verbroken is. Hoe moeilijk kan je het een klant maken.

Inmiddels heb ik een nieuwe provider, binnen 1 dag aangesloten. Internet, telefoon en TVs doen het nu zoals gewenst. Zo had het bij Telfort ook kunnen verlopen.

Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Scout, welkom hier. 

Ik lees dat je een wijzing heb gedaan in jouw abonnement die je graag wil terugdraaien. Hiervoor ben je naar de winkel geweest en gebeld alleen niemand heeft je kunnen helpen. Dat is spijtig. Nu kan ik deze order ook niet annuleren. Ik wil je aanraden om even te bellen met 088-7650087. Dit is de afdeling opzeggingen. Als iemand de order kan annuleren, dan zijn mijn collega's dat. 

Hallo Bart,

Bedankt voor je reactie. Niemand bij Telfort schijnt mijn bestelling te kunnen annuleren en blijven maar vragen om terug te bellen. Daar ben ik klaar mee. Heeft mijn inmiddels 30 euro aan pre-paid gekost. Ik heb conform de voorwaarden van de overeenkomst bij 0900-9596 aangegeven mijn abonnement te willen annuleren. Als Telfort daar dan niets mee kan dan moeten ze hun eigen voorwaarden nog maar eens bekijken. Voor mij id de annulering rond.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is zeer spijtig om te lezen. Ik had je graag geholpen, maar als mijn collega's bij opzeggingen het niet kunnen, kan niemand het. :( Let er wel op dat je bij een eventuele overstap jouw vaste telefoonnummer niet meer terug kan krijgen. 

Hallo Bart, 

Ik wil helemaal niet opzeggen maar de bestelling,anders gezegd de wijziging in mijn abonnement, annuleren. Schijnbaar is er niemand bij Telfort die dit kan ondanks dat dit binnen 14 zou moeten kunnen, deze bedenktijd wordt in de nieuwe overeenkomst geboden. Overal krijg ik hetzelfde te horen, bel maar naar de Telfort klantenservice. Ook daar blijven ze me adviseren over enkele dagen weer terug te bellen. Knap lastig als ze vooraf je telefoonaansluiting afsluiten.

Ik wilde mijn abonnement uitbreiden met interactieve TV. Ging voor advies hierover naar de KPN winkel. Telfort adverteerd dat je hier voor al je vragen over Telfort terecht kunt. De KPN winkel kom mij niet helpen. DIe kunnen de Telfort gegevens niet inzien en verwijzen mij naar de Telfort site. Daar heb ik gevraagd via Hussel om interactieve aan mijn abonnement toe te voegen. Omdat ik geen reactie krijg bel ik zelf na 2 dagen met Telfort. Daar kunnen ze niets inzien enkel dat er een abonnementswijziging gaande is. "s Avonds krijg ik bericht dat interactieve TV wordt toegevoegd en mijn vaste telefoon wordt afgesloten. De volgende morgen wil ik direct reageren maar helaas is de telefoon al afgesloten. Dus naar de KPN winkel maar die kunnen niets doen. Ik moet bellen met Telfort klantenservice. Via mijn pre-paid mobiel gebeld. Ze snappen mijn probleem, ik kan mijn telefoonnummer terug krijgen maar omdat de abonnements verandering nog loopt moet ik over 2 dagen terug bellen. 

2 Dagen later weer gebeld en gemeld dat mogelijk de verbinding kan uitvallen als mijn pre-paid saldo op is. Omdat de abonnements verandering nog loopt moet ik over 2 dagen nog maar eens terug bellen. Krijg nog netjes het advies om dan direct te melden dat ik pre-paid bel zodat de klantenservice mij dan zal terugbellen. 

2 Dagen later weer gebeld. Gemeld dat min pre-paid bijna op is.Krijg een heel verhaal te horen dat terugbellen door Telfort zeer ongebruikelijk is. Dat het mijn fout is dat de telefoon opgezegd is. Dat kan mogelijk zijn maar dan was dit niet mijn opzet en kwam dit in de abonnementswijziging niet duidelijk naar voren. Ik heb in ieder geval niet bewust mijn telefoon opgezegd. Dit gesprek liep dusdanig op dat ik toen heb gezegd mijn abonnementswijziging te willen terug draaien. Dat was toen weer niet mogelijk met het verzoek om over twee dagen nog maar weer eens te bellen. enz.enz.

Terugbellen gaat niet. Mijn pre-paid is op en de telefoonaansluiting is nog altijd niet hersteld. Zelfs hier krijg ik het advies om hierover met Telfort te bellen.

Graag zou ik van u het adres krijgen voor het terugsturen van de interactieve TV modems want die ga ik in ieder geval niet gebruiken. 

Verder wacht ik de reactie van Telfort wel af of mijn abonnementswijziging nu wordt teruggedraaid of volledig wordt beëindigd.

Ik denk dat ik weet waar dit fout is gegaan bij het bestellen van het nieuwe product Internet en TV is niet gevraagd of gemeld dat de telefoon ook actief moest blijven. Telefonie is in tegenstelling tot TV tegenwoordig een optie bij Telfort als dat niet correct wordt mee bestelt wordt de lijn opgeheven.

Als alles is opgeleverd kan je ervoor kiezen Telefonie aan te zetten via Mijn Telfort mogelijk kan middels nummerbehoud het oude nummer weer worden hersteld.

Ps. Hussel is het KPN aanbod op deze manier krijg je geen TV zonder naar KPN over te stappen.

Wat betreft de TV ontvangers dan zal je weer terug moeten naar alleen Internet, Telfort zal dan wel de coulance moeten tonen dit terug te draaien omdat je nu een nieuw jaar contract bent aangegaan. Waarbij je €10,00 voor het TV deel gaat betalen en €5,00 voor een eventuele tweede ontvanger.

Ik schreef Hussel maar heb de wijziging inderdaad gedaan via Mijn Telfort. (Heb de afgelopen dagen ook al zoveel KPN/Telfort sites bezocht). Van het beëindigen van de vaste telefoonaansluiting was ik mij niet bewust. Ik heb deze optie zeker niet gekozen maar mogelijk onbewust niet opnieuw aangeklikt. Het was ook de bedoeling om enkel mijn pakket uit te breiden met interactieve TVs.

Nee, de contractwijziging is in 2019 aangegegaan en is volgens de overeenkomst binnen 14 dagen herroepbaar

0900 9596 kan mij hiermee echter niet helpen. Ik vind echter dat ik aan deze voorwaarde voldaan heb.

Die 15 euro voor 2x interactieve TV had ik graag betaald als Telfort/KPN iets behulpzaam was geweest. 

Via dat nummer moeten ze jouw kunnen helpen. 

Vandaag opnieuw gebeld met Telfort Klantenservice. Ik kom de bestelling wel herroepen maar enkel tegen nieuwe voorwaarden. Daar was ik het niet mee eens, ik vond dat niet herroepbaar. Dus het abonnement beëindigd.

Met de nieuwe voorwaarden wordt dan bedoeld € 2,50 voor het nummer gaan betalen.

Het zal in het emailtje staan waar de apparatuur naar toe terug mag nu ook de experiabox.

Zo niet hier het adres.

Telfort Retouren

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan de rijn

Met nieuwe voorwaarden wordt bedoeld het laten vervallen van de korting a 7,50 euro die ik nog ontving door omzetting van ADSL op glasvezel zonder meerkosten.

Uiteindelijk wilde ik enkel mijn pakket uitbreiden met 2 interactieve TVs. Onwetend dat ik dan ook opnieuw moest aanklikken dat ik een vaste telefoonaansluiting had (het ging immers om een uitbreiding), veroorzaakt deze hele geschiedenis. Er is dan geen mogelijkheid dit hersteld te krijgen bij Telfort /KPN. Zelfs het herroepingsrecht voor deze misser leidt tot andere (slechtere) voorwaarden. Daarom blijft er voor mij enkel annuleren van de huidige overeenkomst over.

Bedankt voor het adres, TV boxen en experiabox gaan retour.

Reputatie 8
Badge +11

Ik had begrepen dat je helemaal niet wilde opzeggen wat je nu wel gedaan hebt. Ik vind het jammer. De afdelingen opzeggingen is echter de enige afdeling die bestellingen kan annuleren. Vandaar het verzoek. Alleen nu is het dus helemaal in de soep gelopen. Het klopt inderdaad dat in sommige gevallen lopende kortingen komen te vervallen. Zeker als het hoofdpakket aangepast wordt. Nu is het al te laat begrijp ik. Ik had het graag voor je teruggedraaid, maar zoals ook mijn collega al aangaf heb ik die mogelijkheid niet.  Mocht ik toch nog iets kunnen betekenen, dan hoor ik graag van je. 

Uiteindelijk ben ik 2x bij de KPN winkel geweest waar je als Telfort klant niet geholpen wordt (bel maar met de Telfort klantenservice), ik heb 4x met de Telfort klantenservice gebeld en kreeg steeds het verzoek om later terug te bellen (wat met een pre-paid mobiel behoorlijk in de kosten loopt), Ik heb dit forum geprobeerd waarbij jij me ook naar een ander telefoonnummer doorverwijst. Nergens heb ik gehoord: we snappen het probleem, we zoeken het uit en laten u iets weten. De enige oplossing was te vinden met terugbellen terwijl je vaste telefoonverbinding verbroken is. Hoe moeilijk kan je het een klant maken.

Inmiddels heb ik een nieuwe provider, binnen 1 dag aangesloten. Internet, telefoon en TVs doen het nu zoals gewenst. Zo had het bij Telfort ook kunnen verlopen.

Reputatie 8
Badge +11

Zo had het ook gemoeten. Ik begrijp het probleem ook wel, alleen ik kon het niet terugdraaien. Dit hadden mijn collega's moeten doen, maar die begrepen het dus niet en nu is het te laat. Zeer spijtig dat het zo verlopen is. Het is echter niet meer anders. Veel plezier bij jouw nieuwe provider. En mocht je ooit nog vragen voor ons krijgen, dan zien we je uiteraard weer verschijnen. 

Reageer