beantwoord

Bestaande klanten met Internet benadeeld

• 12 november 2014
  • 16 reacties
  • 1242 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Ik heb onlangs mijn Telfort Internet Standaard abonnement van 20,40 euro uitgebreid met Interactieve TV van 12,50 euro, dus in totaal 32,90 euro.
Ik heb op MijnTelfort gecontroleerd of mijn aanvraag ook correct werd verwerkt (zie bijlage).
Nu zie ik op MijnTelfort dat de kosten voor mijn Internet Standaard abonnement zijn verhoogd van 20,40 naar 22,00 euro, dus in totaal 34,50 euro.
Na een aantal keren bellen met het 0900 nummer en e-mailen blijkt dat dit normaal is en hoort bij het nieuwe abonnement die ik heb aangevraagd zonder antwoord te geven op de vraag waarom ik dan op MijnTelfort het bedrag 32,90 euro zag.
Nu vraag ik mij af of er nog meer mensen zie die op deze manier ook opeens meer moeten betalen voor hetzelfde Internetabonnement?

Daarnaast had ik ook CombiVoordeel aangevraagd omdat ik nu zowel Internet, Interactieve TV als Internet Mobiel heb. Dat is afgewezen omdat ik een Internet Mobiel abonnement heb van voor 2011. Ik begrijp dit ook niet.

Ik heb overigens een 'onbeperkt' Internet Mobiel abonnement. "Onbeperkt" inderdaad tussen quotes omdat Telfort mij al een paar keer heeft gewaarschuwd omdat ik meer dan de toegestane 250mb heb gebruikt. Fair Use Policy noemen ze dat. Iedere internetgebruiker weet dat 250mb een belachelijk limiet is voor FUP; excessies gebruik kun je pas noemen boven 3gb per maand. Al met al wordt je als bestaande klant bij Telfort dus op alle fronten alleen maar benadeeld!

Zijn er nog meer mensen zoals ik die bovenstaande dingen meemaken?
icon

Beste antwoord door Franzki 12 november 2014, 20:50

Ik denk dat het verschil zit in verlengen of niet verlengen van je internetabonnement.

Je bent blijkbaar een nieuw jaarcontract aangegaan (voor Internet Standaard) en dan gelden altijd het nieuwe tarief en de nieuwe voorwaarden. Als je niet had verlengd, zou je oude contract tegen de oude voorwaarden en prijs zijn voortgezet, maar dan wel met een jaarlijkse prijsindexering. Dat is de prijsstijging die je in juli ziet.

Telfort mag jou niet aanbieden om er ITV bij te nemen voor 12,50 en dan ongevraagd en onaangekondigd je internetabonnement aanpassen waardoor je duurder uit bent. De aanbieding waarop je gereageerd hebt lijkt me duidelijk genoeg.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

16 reacties

Badge +2
1: nieuwe klanten betalen precies dezelfde prijs, dus je titel klopt niet.
2: Combivoordeel heeft een aantal voorwaarden, waaronder dat het een abonnement van na 2011 dient te zijn. De voorwaarden staan op www.Telfort.NL/combivoordeel

Kortom; verleng je abonnement naar een nieuwe soort dan ben je
- Af van de onduidelijkheid van de FUP
- Kan je gebruik maken van CombiVoordeel
Reputatie 8
Badge +16
Ik denk dat het verschil zit in verlengen of niet verlengen van je internetabonnement.

Je bent blijkbaar een nieuw jaarcontract aangegaan (voor Internet Standaard) en dan gelden altijd het nieuwe tarief en de nieuwe voorwaarden. Als je niet had verlengd, zou je oude contract tegen de oude voorwaarden en prijs zijn voortgezet, maar dan wel met een jaarlijkse prijsindexering. Dat is de prijsstijging die je in juli ziet.

Telfort mag jou niet aanbieden om er ITV bij te nemen voor 12,50 en dan ongevraagd en onaangekondigd je internetabonnement aanpassen waardoor je duurder uit bent. De aanbieding waarop je gereageerd hebt lijkt me duidelijk genoeg.
Reputatie 1
1: nieuwe klanten betalen precies dezelfde prijs, dus je titel klopt niet.
2: Combivoordeel heeft een aantal voorwaarden, waaronder dat het een abonnement van na 2011 dient te zijn. De voorwaarden staan op www.Telfort.NL/combivoordeel

Kortom; verleng je abonnement naar een nieuwe soort dan ben je
- Af van de onduidelijkheid van de FUP
- Kan je gebruik maken van CombiVoordeel

1: Een klant die al Internet had voor 22,00 betaalt 12,50 extra voor Interactieve TV. Ik betaal 14,10 euro extra voor Interactieve TV.
2: Waarom moet het abonnement perse van na 2011 zijn dan om gebruik te mogen maken van Combivoordeel?

Ik ga niet een nieuw abonnement nemen puur omdat Telfort mij daartoe zet met allerlei nadelige regeltjes en pesterijen.
Reputatie 1

Doen ze toch, zie bijlage...
Badge +2
Tja Ersello, die vragen moet je aan Telfort stellen. Gratis extra's die een bedrijf weg geeft mogen door een bedrijf worden gekoppeld aan specifieke voorwaarden, dat lijkt me zo klaar als een klontje

Hoop dat Telfort je voor het eerste gedeelte wel kan helpen.
Reputatie 8
Badge +16
Zoals het op de printscreen staat, zijn er geen aanvullende voorwaarden...
Badge +2
Ik praat over het Combivoordeel Frans, die voorwaarden staan beschreven op www.Telfort.NL/combivoordeel
Reputatie 1
Telforts antwoord was dat het prijsverschil van 1,60 euro is ontstaan omdat mijn Internet Download snelheid zou zijn verhoogd van max. 20mb naar max. 30mb. Dit is onjuist. Het klopt wel dat mijn internet downloadsnelheid max. 30mb is, maar dat is al gebeurd in 2012, toen Telfort mij per brief aangaf dat ze mijn Internet Downloadsnelheid gratis hadden verhoogd naar 30mb zonder dat ik daar om had gevraagd. Ik krijg steeds meer de indruk dat ze op zoek zijn naar excuses om het ontstane gat te dichten i.p.v. dat ze toegeven bestaande klanten te benadelen en compensatie te verlenen. De bijlagen die ik heb laten zien spreken toch voor zich?
Reputatie 8
Badge +16
Het wordt steeds vreemder...

Telfort hoeft jouw contract niet gratis te verhogen van 20 naar 30Mbps. Maar als ze dat uit zichzelf doen zonder dat je contract verandert, mogen ze niet zomaar twee jaar later ineens jouw contract aanpassen om wat extra geld binnen te halen. Tenzij deze contractverlenging nodig is in combinatie met ITV.

Maar ze hebben jou een persoonlijke aanbieding gedaan en die moeten ze gewoon nakomen.
Reputatie 1
Helaas, ze geven niet toe en draaien er steeds maar omheen, net zoals ze dat ook doen met Combivoordeel en Onbeperkt Mobiel Internet...
Reputatie 1
Ik had ze uitleg gevraagd over waarom het dan wel zo staat op hun website:

dus alsof ik maar 12,50 euro extra hoef te betalen voor Interactieve TV.

En dat ik het daarna ook zo zie op mijntelfort:

dus 32,90 euro en geen 34,50.

Nog geen antwoord.
Reputatie 8
Badge +16
Slechte zaak inderdaad...

Als ze jou een persoonlijke aanbieding doen, dan moeten ze die nakomen.

Tenzij er sprake is van een overduidelijke typfout in de prijs ofzo... maar dat is hier niet het geval.
Reputatie 8
Badge +16
@ersello,

Welkom op het forum!

Fijn dat je ook gebruik maakt van interactieve TV. Vervelend om de manier waarop dit is gegaan te constateren. Ik kan zeker wel begrijpen dat je je benadeeld voelt. Graag ontvang ik jouw NAW-gegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst zoek ik het een en ander verder voor jou uit. Wat betreft CombiVoordeel zou ik je aanraden om het advies van Matthijs1986 op te volgen. Dan kom je er wel voor in aanmerking en kun je er gebruik van maken.
Ik zie je reactie graag tegemoet.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@ersello,

Bedankt voor jouw gegevens. Ik heb deze, jouw bericht en de afbeelding zojuist intern doorgezet. Mijn collega's gaan dit bekijken en nemen morgen of na het weekend contact met jou op hierover. In de tussentijd kun jij mij altijd benaderen voor vragen of opmerkingen. Fijn weekend!

Stephen
Reputatie 1
Inmiddels alles goed verholpen, dankzij Stephen en je collega van de Klantenservice.

Bedankt!

PS: doe alstublieft iets aan de 1e lijn medewerkers van de klantenservice!
Reputatie 8
Badge +16
@ersello,

Graag gedaan en bedankt voor het melden. Wat fijn om je tevredenheid te vernemen. Mocht er wat zijn dan kun jij mij altijd benaderen. Je feedback over de de 1e lijn medewerkers neem ik mee. :D
Dit topic gaat hierbij op slot.

Stephen