beantwoord

Beschikbaarheid tool geeft verkeerde resultaat voor bepaalde postcodes

• 19 mei 2016
  • 4 reacties
  • 319 keer bekeken

De beschikbaarheids controle via telfort.nl geeft voor sommige postcodes (bv 2802) een waarde die 10x lager ligt dan de actuele waarde.
Is duidelijk gelinkt aan de FPI fourstack tool die dezelfde afwijking vertoond op deze postcodes.

Wie heeft deze ervaring ook?

Ik kan nu geen pakket aanpassingen doen (bv HBO bestellen) omdat de vereiste snelheid volgens de software niet gehaald kan worden.
icon

Beste antwoord door Anonymous 19 mei 2016, 22:13

Dat heb ik hier ook, dan is de capaciteit van de wijkkast niet meer toereikend om nieuwe klanten aan te nemen en verschijnt de kast niet eens meer in het overzicht van fourstack. Volgens de huidige postcodechecks kan ik niet meer krijgen dan 8mbit ADSL2+. In werkelijkheid zit ik op een vectored VDSL lijn met een maximaal haalbare snelheid van ongeveer 72mbit.
Gevolg is dan ook dat je niet meer kunt upgraden naar een hoger niveau (van standaard naar extra b.v.)
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ik schat in dat de kast net beschikbaar is gekomen. Wacht even een week of 2 dan zal de Telfort database bijgewerkt zijn
Dank.
Dat is nieuwe info voor mij, zou dus best de oorzaak kunnen zijn. Sinds januari 2016 is vectoring ingevoerd op deze postcode 2802 en toen werd de juiste info wel getoond van rond 60mbit down.
Dat heb ik hier ook, dan is de capaciteit van de wijkkast niet meer toereikend om nieuwe klanten aan te nemen en verschijnt de kast niet eens meer in het overzicht van fourstack. Volgens de huidige postcodechecks kan ik niet meer krijgen dan 8mbit ADSL2+. In werkelijkheid zit ik op een vectored VDSL lijn met een maximaal haalbare snelheid van ongeveer 72mbit.
Gevolg is dan ook dat je niet meer kunt upgraden naar een hoger niveau (van standaard naar extra b.v.)
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Jake, welkom op het forum! Het heeft inderdaad met de capaciteit van de wijkkast te maken die tijdelijk dan even is gewijzigd. Ik ontvang graag je naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik kijken of het wellicht mogelijk is om alsnog het HBO pakket bij te bestellen.

Reageer