Bericht opheffing internet. Is door mij niet gedaan, Help

• 28 maart 2013
  • 36 reacties
  • 8805 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik kreeg vorige week bericht van telfort dat mijn internetverbinding wordt opgeheven per 2 april 2013. Daar wist ik niets van. Niet d0or mij opgezegd.
Direct telefonisch door mij gereageerd.
Mij werd meegedeeld dat ze het zouden proberen op te lossen maar geen garantie.
Ik vind dit vreemd. Ik heb het nooit opgezegd.

Dus in het uiterste geval ben ik mijn internetverbinding kwijt en mijn telefoonnummer!

Ik kreeg een paar dagen later wel een postbode aan de deur met een pakketje met modem met alleen een voornaam van een mij onbekende. (leuk grapje dus!). Dus geweigerd.

Wie heeft raad? Ik heb nog maar een paar dagen (vandaag 28 maart).
---
Vanmorgen, 28/3 gesproken met klantenservice, deze stuurt mij door naar de adm. (?) Mevr vd adm geeft aan dat ik het bij de andere provider moet opzeggen. Ik weet natuurljk niet wie die andere provider is! Laat mij terugbellen door de backoffice.
Wordt vervolgd.

Groet,

Geert

36 reacties

Eris een tweede paar aanwezig. Ik zal Telfort  snel bellen.
Bedankt, misschien is dat een oplossing.

an Stuurenhout:

Op 2 april gaat het signaal eraf. Ik weet niet wat je bedoelt met verhuizen naar aderpaar 2.
Uitleg?

Gr Geert

Het 2e aderpaar is niks anders dan een telefoonlijn (om het ff makkelijk uit te leggen) is die bijna iedereen heeft als je bv de gewone telefoonlijn kapot is wordt vaak die gebruikt om weer te kunnen telefoneren als ware een backup lijn,
Reputatie 6
Badge +7
Je zou ook even kunnen wachten hier op Henk die kan het proces erg versnellen zodat je met een paar weken weer internet heb.
Reputatie 8
Badge +16
Het pakket wat je geweigerd hebt, is dus van de andere provider, probeer te achterhalen van welke provider dit pakket afkomstig was.
Weet je welke provider dit is dan kan je contact opnemen om te zorgen dat de aanvraag niet doorgezet wordt.
Het pakket wat je geweigerd hebt, is dus van de andere provider, probeer te achterhalen van welke provider dit pakket afkomstig was.
Weet je welke provider dit is dan kan je contact opnemen om te zorgen dat de aanvraag niet doorgezet wordt.

Beste Tuut-Tuut,
Het was een HUAWEI HG655D modem, ik heb van de afzender en de geadresseerde een kopietje gemaakt en pakketje geweigers. Er stond met het adres alleen 2 voornamen  als naam.
T mobile gebruikt deze modem. En misschien meer.
Met alleen een voornaam kan ik niet zo veel.

Gr Geert
Reputatie 6
Badge +7
Dan denk ik dat er bij die andere provider een aanvraag verkeerd is doorgekomen en zodoende jij van Telfort dus een opzegging krijgt (door die andere provider) dus ik denk dat je hun het beste kunt bellen hoe het zit want hier kan Telfort denk ik niks aan doen.
Dan denk ik dat er bij die andere provider een aanvraag verkeerd is doorgekomen en zodoende jij van Telfort dus een opzegging krijgt (door die andere provider) dus ik denk dat je hun het beste kunt bellen hoe het zit want hier kan Telfort denk ik niks aan doen.

Ik he T mobile gebeld, deze heeft dze man nit in bestand. Misschien een andere provider?
Ik wil natuurlijk mijn abo Telfort niet kwijtraken en ook mijn vaste tel nummer niet.
Door een grappenmaker heb ik misschien wel enige weken geen internet!
Reputatie 8
Badge +16
Probeer Tele2 maar
Badge +1

Als de aanvraag niet meer tegen gehouden kan worden ...............
Is het niet mogelijk dat online dan maar levert op het tweede aderpaar en de bestaande Telfort lijn behouden blijft.
Dan kan terwijl je gewoon gebruikt maakt van telfort er achter de schermen uitgevochten worden wie die Dirk Jan is.
Online moet maar aantonen dat jij die aanvraag gedaan hebt.

Ik zou nog steeds deze oplossing proberen!
Probeer Tele2 maar

Tuut-Tuut,

Inderdaad even Tele2 gebeld en T Mobile. Geen resultaat.
Bij Online.nl meer succes. Deze was daar bekend.
Uitgelegd, maar zij kunnen deze persoon er zo niet uithalen.
Advies: Telfort weer bellen en verbidning terughalen. Kan de techn. dienst doen zegt Online.nl.

Geert
Reputatie 8
Badge +17

Is het niet mogelijk dat online dan maar levert op het tweede aderpaar en de bestaande Telfort lijn behouden blijft.
Dan kan terwijl je gewoon gebruikt maakt van telfort er achter de schermen uitgevochten worden wie die Dirk Jan is.

Ja, je hebt tenminste een gratis Internet aansluiting, totodat die "Dirk Jan" erachterkomt dat hij betaald voor iets wat hij niet krijgt... :) 
Reputatie 8
Badge +16
Belachelijk dat Online hier zo slecht mee omgaat, zou nogmaals bellen en flink stennis gaan schoppen hierover.
Mogelijk kan Telfort nog een blokkade forceren op jou lijn zodat deze niet overgenomen kan worden, maar de fout ligt bij Online, zij moeten de tenaamstelling goed controleren.
Reputatie 8
Badge +16
Ja, je hebt tenminste een gratis Internet aansluiting... 🙂

Maar geen modem...
Reputatie 8
Badge +17
Ja, je hebt tenminste een gratis Internet aansluiting... 🙂

Maar geen modem...
Ai, ja, niet aan gedacht; vette pech dus...
Reputatie 4
Badge +3
@gm53,

De informatie die Online geeft is niet correct. Wij kunnen deze overname niet tegenhouden op last van de OPTA. Advies is, zoals Tuut-Tuut al aangeeft nogmaals te bellen met Online, alleen zij kunnen dit tegenhouden.

Succes!

Henk
@gm53,

De informatie die Online geeft is niet correct. Wij kunnen deze overname niet tegenhouden op last van de OPTA. Advies is, zoals Tuut-Tuut al aangeeft nogmaals te bellen met Online, alleen zij kunnen dit tegenhouden.

Succes!

Henk

Zojuist gebeld met Online.nl.Klantenservice Online  geeft aan alleen Telfort kan dit doen. 
Online  heeft een juiste aanvraag behandeld (Dirk Jan als naam vinden ze juist). Dus alleen Telfort kan hier iets aan doen zegt Online.
Ik begreep van Telfort dat zij alleen terug kunnen kapen met een nieuwe abo wat ook 3-5 weken duurt. Abo bij Online duurt ook zo lang.

Wie het weet mag het zeggen.
Ik ben jarenlang abo bij Telfort, waarom zij dan niet willen bellen begrijp ik niet.
Geert
Reputatie 8
Badge +16
Telfort zit, zoals Henk aangeeft gebonden aan de regelgeving van de OPTA, dit gaat er echt slecht uitzien voor je, dus de enige oplossing is nogmaals Online bellen en netzoveel stennis blijven schoppen tot ze daar echt wakker zijn. Probeer ondanks frustraties wel correct te blijven maar geef duidelijk aan dat Online verantwoordelijk is en zij een schadeclaim aan hun broek gaan krijgen en een klacht via de OPTA tegemoet kunnen zien. Volhouden en vastblijven houden is het enige wat je kan doen, noteer namen, tijden en als je de mogelijkheid hebt om gesprekken op te nemen doe dat, vertel wel duidelijk aan het begin van het gesprek dat hetgeen je wilt bespreken zal worden opgenomen. Probeer door te dringen tot een leidinggevende om duidelijk je verhaal kwijt te kunnen.

Suc6! en hou ons op de hoogte!

EDIT:
Kacht indien bij de OPTA loopt via consuwijzer:

http://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in

Je kan ze ook direct bellen
Beste Henk,

Aangezien de levering kan worden tegengehouden tot 2 werkdagen voor de levering (OPTA) van 2 april kan Online het niet meer tegenhouden. Goede Vrijdag is geen werkdag en 2 april is de dag na Pasen.
Dus Online kan het niet meer tegenhoduen en Telfort kan het ook niet.

Het lijkt het beste een abo te nemen bij Online, dan kunnen zij het weer zsm overzetten op mijn naam.

Geert
Reputatie 8
Badge +16
Bij Online zul je vermoedelijk een nieuw abonnement op jouw naam moeten aanvragen en daar gaan ook snel 3-5 weken overheen.

Daarnaast is de vraag of Online het toestaat dat jij een abonnement zonder toestemming van de betreffende abonnee (Dirk Jan) kunt overnemen.

Je kunt het abonnement bij Online gewoon terugdraaien omdat jij eigenaar van de aansluiting bent en dat zij maar moeten aantonen dat Dirk Jan bestaat en rechtmatig een abonnement via jouw aansluiting heeft aangevraagd.
Badge +1

Ja, je hebt tenminste een gratis Internet aansluiting, totodat die "Dirk Jan" erachterkomt dat hij betaald voor iets wat hij niet krijgt... :) 

Ik bedoelde ermee dat hij gewoon zijn / haar Telfort lijn behoudt en dat Online levert op het tweede paar.
Omdat Online schijnbaar verplicht (ook al vreemd) is van de Opta om te leveren ?????????????????
Terwijl hij dus gewoon gebruik maakt van de Telfort lijn kan er achter de schermen gezocht worden naar de fout.
Lijkt me dat Online dan een probleem heeft ipv de topic starter.
Reputatie 8
Badge +17
Nee, want de beoogde aanvrager heeft op zijn aanvraag aangegeven dat hij alle voorgaande aansluitingen opgedoekt wil hebben ten einde alléén de online aansluiting te krijgen.
Reputatie 4
Badge +3
@gm53,

Het abonnement gebruiken is inderdaad optie 1, wat ook mogelijk is, is het abonnement direct laten beeindigen en een "nieuwe aavraag" bij ons plaatsen, ik zal dan proberen oplevering aanzienlijk te versnellen.

Als ik daarbij kan helpen, lees ik dit graag!

Henk
Badge +1
Het kan en is nooit de bedoeling van de OPTA om mensen onder valse voorwendsel van provider te laten wisselen.
Het lijkt me sterk dat Telfort niet bij machte is om dit tegen te houden.
Waar een wil is is een weg.
Badge +1
Wat vreemd eigenlijk!
Dat een of andere pipo je een hak wil zetten en dat dan nog kan ook.

Badge
Henk, stomme vraag maar is het niet mogelijk zijn Telfort lijn als de donder te verhuizen naar aderpaar 2 of kan dit niet omdat er al een migratie op de lijn ingepland staat?
Hoe is het verder gelopen de afgelopen dagen:
Met Telfort kwam ik niet verder dan dat ik enige weken moet wachten op internetsignaal terwijl mijn oude nummer onzeker was.
Heb kunnen regelen met Online.nl dat zij het abo Dirk Jan op mijn naam zet (adres is immers hetzelfde) met daarnaast een telefonieabo alles ing 2 april.
Resultaat 2 dagen zonder internetsignaal en telefonie maar donderdag 4 april weer internet + tel eerst voorlopig nummer maar ing 15 april weer mijn oude nummer.
Nog even een briefje naar Opta en Telfort en deze zaak is gesloten (zucht).

Bedankt voor alle info en tips, was eengenoegen! Misschien kom ik nog eens terug bij Telfort.
Geert

Reageer