Bericht opheffing internet. Is door mij niet gedaan, Help

  • 28 maart 2013
  • 36 reacties
  • 8805 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik kreeg vorige week bericht van telfort dat mijn internetverbinding wordt opgeheven per 2 april 2013. Daar wist ik niets van. Niet d0or mij opgezegd.
Direct telefonisch door mij gereageerd.
Mij werd meegedeeld dat ze het zouden proberen op te lossen maar geen garantie.
Ik vind dit vreemd. Ik heb het nooit opgezegd.

Dus in het uiterste geval ben ik mijn internetverbinding kwijt en mijn telefoonnummer!

Ik kreeg een paar dagen later wel een postbode aan de deur met een pakketje met modem met alleen een voornaam van een mij onbekende. (leuk grapje dus!). Dus geweigerd.

Wie heeft raad? Ik heb nog maar een paar dagen (vandaag 28 maart).
---
Vanmorgen, 28/3 gesproken met klantenservice, deze stuurt mij door naar de adm. (?) Mevr vd adm geeft aan dat ik het bij de andere provider moet opzeggen. Ik weet natuurljk niet wie die andere provider is! Laat mij terugbellen door de backoffice.
Wordt vervolgd.

Groet,

Geert

36 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Online.nl (en niet Tele2).

Sorry... een freudiaanse verspreking vrees ik. :p

Ik hoop dat ik hiermee niet de hele discussie overhoop haal.
Oh, ik ook vrees ik... :o

Lees in mijn vorige post Online voor Tele2
Reputatie 8
Badge +16
Online.nl (en niet Tele2).

Sorry... een freudiaanse verspreking vrees ik. :p

Ik hoop dat ik hiermee niet  de hele discussie overhoop haal.
Reputatie 8
Badge +17
Franski,
Ik heb daardoor natuurlijk wel eerder een internetverbinding en krijg mijn tel nummer terug.
Telfort is beeeindigd per 4 april dus ik verwacht geen nadere kosten.
Ik stuur morgen een klachtenbrief naar Telfort omdat mijn abo door T is beeindigd. Vraag ook vergoeding voor meerkosten ander abo en telefoonkst Klantenservice.
Groet,
Geert
Door het abonnement op jouw eigen naam te laten zetten ben je gewoon een contract aangegaan, niet slim, want je kan er nu niet meer 1-2-3 vanaf. Eventuele kosten voor dat abbonement zijn nu ook gewoon op jou te verhalen. Naar mijn mening had je Tele2 gewoon moeten laten wat het is en eventuele incassoprocedures van Tele2 kunnen afwachten.

Telfort heeft aangeboden om de aansluiting zo snel mogelijk weer te herstellen "over de Tele2 verbinding heen" zodat die weer ongedaan gemaakt werd. Telfort is in deze géén partij (meer) en vergoeding van méérkosten van Internet- en Telefoon abonnement is niet mogelijk omdat je géén contract meer hebt. Je zult je moeten richten aan de OPTA omdat die de regels opgesteld hebben en deze kromme proces-regels zo bedacht hebben.

maar goed, veel plezier met je Tele2 internet!
Telfort deelde mee dat het werd beeindigd per 2 april 2013. Was al jaren abonnee van Telfort.

Ja, ook een brief volgt naar Online.nl (en niet Tele2).

Groet
Geert
Reputatie 8
Badge +16
Telfort is beeeindigd per 4 april dus ik verwacht geen nadere kosten.
Het ligt eraan.... Als je bijvoorbeeld tijdens een lopend jaarcontract opzegt moet je een afkoopsom betalen.

Ik stuur morgen een klachtenbrief naar Telfort omdat mijn abo door T is beeindigd.
Zoals eerder besproken in dit topic... Telfort is verplicht om mee te werken als Tele2 een overname aanvraagt.

Als je wilt klagen, zul je dit bij Tele2 moeten doen, zij hebben de aanvraag van Dirk-Jan blijkbaar onvoldoende gescreend.
Franski,
Ik heb daardoor natuurlijk wel eerder een internetverbinding en krijg mijn tel nummer terug.
Telfort is beeeindigd per 4 april dus ik verwacht geen nadere kosten.
Ik stuur morgen een klachtenbrief naar Telfort omdat mijn abo door T is beeindigd. Vraag ook vergoeding voor meerkosten ander abo en telefoonkst Klantenservice.
Groet,
Geert
Reputatie 8
Badge +16
Misschien wel de meest eenvoudige oplossing.... ik zie wel twee nadelen:

- Je hebt niet helemaal vrijwillig gekozen voor de nieuwe provider.
- Je hebt wellicht nog kosten in verband met de een opzegtermijn met het Telfortabonnement.
Hoe is het verder gelopen de afgelopen dagen:
Met Telfort kwam ik niet verder dan dat ik enige weken moet wachten op internetsignaal terwijl mijn oude nummer onzeker was.
Heb kunnen regelen met Online.nl dat zij het abo Dirk Jan op mijn naam zet (adres is immers hetzelfde) met daarnaast een telefonieabo alles ing 2 april.
Resultaat 2 dagen zonder internetsignaal en telefonie maar donderdag 4 april weer internet + tel eerst voorlopig nummer maar ing 15 april weer mijn oude nummer.
Nog even een briefje naar Opta en Telfort en deze zaak is gesloten (zucht).

Bedankt voor alle info en tips, was eengenoegen! Misschien kom ik nog eens terug bij Telfort.
Geert
Badge +1
Het kan en is nooit de bedoeling van de OPTA om mensen onder valse voorwendsel van provider te laten wisselen.
Het lijkt me sterk dat Telfort niet bij machte is om dit tegen te houden.
Waar een wil is is een weg.
Reputatie 8
Badge +17
Nee, want de beoogde aanvrager heeft op zijn aanvraag aangegeven dat hij alle voorgaande aansluitingen opgedoekt wil hebben ten einde alléén de online aansluiting te krijgen.
Badge +1

Als de aanvraag niet meer tegen gehouden kan worden ...............
Is het niet mogelijk dat online dan maar levert op het tweede aderpaar en de bestaande Telfort lijn behouden blijft.
Dan kan terwijl je gewoon gebruikt maakt van telfort er achter de schermen uitgevochten worden wie die Dirk Jan is.
Online moet maar aantonen dat jij die aanvraag gedaan hebt.


Ik zou nog steeds deze oplossing proberen!
Ja, je hebt tenminste een gratis Internet aansluiting, totodat die "Dirk Jan" erachterkomt dat hij betaald voor iets wat hij niet krijgt... :) 


Ik bedoelde ermee dat hij gewoon zijn / haar Telfort lijn behoudt en dat Online levert op het tweede paar.
Omdat Online schijnbaar verplicht (ook al vreemd) is van de Opta om te leveren ?????????????????
Terwijl hij dus gewoon gebruik maakt van de Telfort lijn kan er achter de schermen gezocht worden naar de fout.
Lijkt me dat Online dan een probleem heeft ipv de topic starter.
Reputatie 8
Badge +17
Ja, je hebt tenminste een gratis Internet aansluiting... 🙂

Maar geen modem...
Ai, ja, niet aan gedacht; vette pech dus...
Reputatie 8
Badge +16
Ja, je hebt tenminste een gratis Internet aansluiting... 🙂

Maar geen modem...
Reputatie 8
Badge +17

Als de aanvraag niet meer tegen gehouden kan worden ...............
Is het niet mogelijk dat online dan maar levert op het tweede aderpaar en de bestaande Telfort lijn behouden blijft.
Dan kan terwijl je gewoon gebruikt maakt van telfort er achter de schermen uitgevochten worden wie die Dirk Jan is.
Online moet maar aantonen dat jij die aanvraag gedaan hebt.


Ik zou nog steeds deze oplossing proberen!
Ja, je hebt tenminste een gratis Internet aansluiting, totodat die "Dirk Jan" erachterkomt dat hij betaald voor iets wat hij niet krijgt... :) 
Badge +1

Als de aanvraag niet meer tegen gehouden kan worden ...............
Is het niet mogelijk dat online dan maar levert op het tweede aderpaar en de bestaande Telfort lijn behouden blijft.
Dan kan terwijl je gewoon gebruikt maakt van telfort er achter de schermen uitgevochten worden wie die Dirk Jan is.
Online moet maar aantonen dat jij die aanvraag gedaan hebt.


Ik zou nog steeds deze oplossing proberen!
Reputatie 6
Badge +7
Je zou ook even kunnen wachten hier op Henk die kan het proces erg versnellen zodat je met een paar weken weer internet heb.
Eris een tweede paar aanwezig. Ik zal Telfort  snel bellen.
Bedankt, misschien is dat een oplossing.

an Stuurenhout:

Op 2 april gaat het signaal eraf. Ik weet niet wat je bedoelt met verhuizen naar aderpaar 2.
Uitleg?

Gr Geert

Het 2e aderpaar is niks anders dan een telefoonlijn (om het ff makkelijk uit te leggen) is die bijna iedereen heeft als je bv de gewone telefoonlijn kapot is wordt vaak die gebruikt om weer te kunnen telefoneren als ware een backup lijn,
Reputatie 6
Badge +7
an Stuurenhout:

Op 2 april gaat het signaal eraf. Ik weet niet wat je bedoelt met verhuizen naar aderpaar 2.
Uitleg?

Gr Geert 

Het 2e aderpaar is niks anders dan een telefoonlijn (om het ff makkelijk uit te leggen) is die bijna iedereen heeft als je bv de gewone telefoonlijn kapot is wordt vaak die gebruikt om weer te kunnen telefoneren als ware een backup lijn,
Reputatie 8
Badge +16
Als er een 2e aderpaar aanwezig is, dan zou Telfort dit kunnen gebruiken om jou van internet te blijven voorzien als Online jouw oorspronkelijke Telfort-verbinding overneemt.
Henk, stomme vraag maar is het niet mogelijk zijn Telfort lijn als de donder te verhuizen naar aderpaar 2 of kan dit niet omdat er al een migratie op de lijn ingepland staat?


an Stuurenhout:

Op 2 april gaat het signaal eraf. Ik weet niet wat je bedoelt met verhuizen naar aderpaar 2.
Uitleg?

Gr Geert 
Aan Stuurenhout:

Op 2 april gaat het signaal eraf. Ik weet niet wat je bedoelt met verhuizen naar aderpaar 2.
Uitleg?

Gr Geert
Badge
Henk, stomme vraag maar is het niet mogelijk zijn Telfort lijn als de donder te verhuizen naar aderpaar 2 of kan dit niet omdat er al een migratie op de lijn ingepland staat?
Badge +1
Wat vreemd eigenlijk!
Dat een of andere pipo je een hak wil zetten en dat dan nog kan ook.

Als de aanvraag niet meer tegen gehouden kan worden ...............
Is het niet mogelijk dat online dan maar levert op het tweede aderpaar en de bestaande Telfort lijn behouden blijft.
Dan kan terwijl je gewoon gebruikt maakt van telfort er achter de schermen uitgevochten worden wie die Dirk Jan is.
Online moet maar aantonen dat jij die aanvraag gedaan hebt.
Reputatie 4
Badge +3
@gm53,

Het abonnement gebruiken is inderdaad optie 1, wat ook mogelijk is, is het abonnement direct laten beeindigen en een "nieuwe aavraag" bij ons plaatsen, ik zal dan proberen oplevering aanzienlijk te versnellen.

Als ik daarbij kan helpen, lees ik dit graag!

Henk
Reputatie 8
Badge +16
Bij Online zul je vermoedelijk een nieuw abonnement op jouw naam moeten aanvragen en daar gaan ook snel 3-5 weken overheen.

Daarnaast is de vraag of Online het toestaat dat jij een abonnement zonder toestemming van de betreffende abonnee (Dirk Jan) kunt overnemen.

Je kunt het abonnement bij Online gewoon terugdraaien omdat jij eigenaar van de aansluiting bent en dat zij maar moeten aantonen dat Dirk Jan bestaat en rechtmatig een abonnement via jouw aansluiting heeft aangevraagd.

Reageer