Automatische afschrijving mislukt

  • 4 februari 2014
  • 4 reacties
  • 1448 keer bekeken

Badge +1
Beste Telfort,

Ik heb tot mijn verbazing vandaag een herinnering ontvangen per mail dat de factuur met nummer 3526579382 niet is betaald, dit heb ik nogmaals per SMS gekregen, ik heb vervolgens meteen het abonnementsgeld overgemaakt o.v.v. mijn klantnummer. Later kreeg ik weer een mail dat ik ook kan betalen via iDeal, dat was mijn inziens denk ik achteraf makkelijker maar het was al handmatig betaald.
Nu log ik net in op Mijn Telfort en bij rekeningen zie ik dat er herhaaldelijk mij is gemeld dat er niet is betaald, ik heb namelijk alles op 1 dag (vandaag 3 februari) binnengehad aan genoemde meldingen.
Nu is het zo dat ik een paar weken geleden mijn bankrekening heb gewijzigd vanwege een overstap naar een andere bank, en vroeg mij af of dit allemaal goed is gegaan in de administratieve systemen van Telfort.
Telfort had namelijk gewoon kunnen afschrijven van het nieuwe rekeningnummer en vraag me dan ook af waar het mis is gegaan, saldo was ruim voldoende op de rekening.

4 reacties

Badge +2
Beste Telfort,

Ik heb tot mijn verbazing vandaag een herinnering ontvangen per mail dat de factuur met nummer 3526579382 niet is betaald, dit heb ik nogmaals per SMS gekregen, ik heb vervolgens meteen het abonnementsgeld overgemaakt o.v.v. mijn klantnummer. Later kreeg ik weer een mail dat ik ook kan betalen via iDeal, dat was mijn inziens denk ik achteraf makkelijker maar het was al handmatig betaald.
Nu log ik net in op Mijn Telfort en bij rekeningen zie ik dat er herhaaldelijk mij is gemeld dat er niet is betaald, ik heb namelijk alles op 1 dag (vandaag 3 februari) binnengehad aan genoemde meldingen.
Nu is het zo dat ik een paar weken geleden mijn bankrekening heb gewijzigd vanwege een overstap naar een andere bank, en vroeg mij af of dit allemaal goed is gegaan in de administratieve systemen van Telfort.
Telfort had namelijk gewoon kunnen afschrijven van het nieuwe rekeningnummer en vraag me dan ook af waar het mis is gegaan, saldo was ruim voldoende op de rekening.


Als jij je nieuwe bankrekeningnummer niet hebt doorgegeven aan Telfort, is het daar mis gegaan. Dit kan je dan uiteraard alsnog doen door even te bellen met de klantenservice.
Badge +1
Beste Matthijs1986,

Allereerst dank voor het meedenken, maar het bankrekeningnummer zoals ik al had gemeld in mijn bovenstaand verhaal, heb ik reeds online gewijzigd, hiervoor hoeft niet te worden gebeld naar de klantenservice en is makkelijk online te regelen allemaal. Inmiddels zie ik dat de handmatige betaling is verwerkt en er geen rekening openstaat.

Graag had ik een reactie willen ontvangen van een Telfort webcare medewerker, dit hopende dat het de volgende maand wel automatisch wordt afgeschreven.
Badge
@moose,

Als de factuur al was opgemaakt en je wijzigt vervolgens het rekeningnummer, dan mislukt de incasso. Staat het oude rekeningnummer op de factuur die niet is geïncasseerd of de nieuwe? Als het nog de oude is, dan is dat de reden waarom er niet is geïncasseerd. Je kunt in Mijn Telfort zien welk rekeningnummer wij hebben geregistreerd.

Laïla
Badge +1
@moose,

Als de factuur al was opgemaakt en je wijzigt vervolgens het rekeningnummer, dan mislukt de incasso. Staat het oude rekeningnummer op de factuur die niet is geïncasseerd of de nieuwe? Als het nog de oude is, dan is dat de reden waarom er niet is geïncasseerd. Je kunt in Mijn Telfort zien welk rekeningnummer wij hebben geregistreerd.

Laïla


Hoi Laïla,

Factuur was nog niet opgemaakt, het rekeningnummer heb ik online gewijzigd, dit was enkele weken voordat de factuur werdt opgemaakt. Maar goed het is betaald dat is het belangrijkst, :o lees ook hier en daar op Facebook van verschillende banken dat er soms automatische afschrijvingen mislukken omdat ze nog niet klaar zijn met IBAN/SEPA.

Reageer