beantwoord

Andere ingangsdatum belbundel dan aangegeven als startdatum abonnement

• 25 april 2012
  • 2 reacties
  • 2361 keer bekeken

Badge
Hallo,
Ik ben het niet helemaal eens met de gang van zaken bij Telfort.
Ik heb sinds 01-04-2012 een simonly abonnement van telfort waar ik erg blij mee was.
Totdat ik mijn eerste factuur zag na 2 weken abonnement. Mijn kosten van mijn abonnement waren hoger dan verwacht, en ik was buiten mijn belbundel gegaan, terwijl ik dus dacht dat mijn belbundel net in was gegaan op 01-04-2012. Maar telfort heeft voor het gemak mijn belbundel pas de 8e in laten gaan.........
Telfort houdt er rare logica op na.
De regel blijkt dus te zijn dat de ingangsdatum van je belbundel niet hetzelfde is als de ingangsdatum van je abonnement.
Als het een afwijkende ingangsdatum zou zijn kan ik dat begrijpen, abonnementen worden meestal dan berekend vanaf de 1e van de maand.
Maar ik heb mijn abonnement juist in laten gaan op 01-04-2012, de 1e van de maand dus. Alleen krijg ik mijn belbundel pas op de 8e van de maand bijgeschreven...
Dit omdat Telfort er verschillende factuurdata op na houdt. De factuurdata blijkt bij mij de 8e van de maand te zijn.
Mij is het best dat telfort de 8e aan houdt als factuurdatum, maar ik ben het er niet mee eens dat ik zogenaamd buiten mijn bundel gebeld zou hebben omdat Telfort een afwijkende willekeurige datum zoals de 8e van de maand bombadeert als datum om mijn gsmbundel in te laten gaan.
In de overeenkomst staat wel dat Telfort verschillende factuurdata heeft in de maand, maar waarom kiest telfort er dan in mijn geval voor om mijn bundel pas de 8e in te laten gaan, met als gevolg dat ik buiten mijn bundel gebeld heb terwijl ik dit dus niet wist en dacht dat ik voldoende belminuten had omdat mijn bundel net ingegaan zou zijn? waarom heeft Telfort er niet gewoon voor gekozen om 01-04-2012 als factuurdatum in te laten gaan?
Of desnoods op bijvoorbeeld 03-04-2012? waarom zit er nu meer dan een week tussen de ingangsdatum van mijn abonnement en ingangsdatum van mijn belbundel als Telfort toch meerdere factuurdata per maand heeft?
Mijn vriend heeft sinds kort ook een simonly abonnement bij Telfort en zijn bundel ging juist 3 dagen vóór de ingangsdatum van zijn abonnement in. Terwijl dit de 11e van de maand was.
Waarom is in mijn geval gekozen voor de 8e van de maand? Het komt mij over alsof een willekeurigere datum gekozen is als factuurdatum/ingangsdatum van belbundel, en hier ben ik het niet mee eens! Ik ben hiervan niet op de hoogte gebracht, en ik vind de 8e van de maand nogal een afwijkende datum om een belbundel in te laten gaan als ik de 1e van de maand een abonnement afgesloten heb. Ik ben het hier niet mee eens ook omdat ik hierdoor nu kosten gemaakt heb aan bellen buiten mijn bundel.
Ik wil Telfort vragen om dit probleem wat klantvriendelijker op te lossen.
Ik heb hier al een aantal keer over gemaild maar er wordt alleen gewezen op de verschillende factuurdata die Telfort aan houdt, en dat dit te lezen is in de voorwaarden. Dit heb ik gelezen, maar ik wil weten waarom telfort de 8e aanhoudt als ingangsdatum belbundel/factuurdatum en niet de 1e van de maand of een datum eerder.
En ik zou ook graag willen weten waarom Telfort wel 4 a 5 maills kan sturen over vaak dezelfde onderwerpen als je net een abonnement afgesloten hebt, maar hierin niet kan vermelden dat ze er verschillende factuuurdata op na houden wat betekent dat je belbundel een heel andere datum in kan gaan dan dat je verwacht als je de 1e van de maand een abonnement afsluit. En dat je hier dus op moet letten omdat er een heel raar soort logica geldt.
Met vriendelijke groet, Lila
icon

Beste antwoord door Laila 26 april 2012, 13:46

Welkom op het forum Lila! Vervelend dat u extra kosten heeft gemaakt. De aansluitdatum van uw abonnement bepaalt de startdatum van uw factuurperiode. De ingangsdatum van de factuurperiode wordt dus automatisch vastgesteld. U heeft een vertraagde startdatum gekozen (1 april), maar het abonnement was al op 3 maart aangevraagd.

Op 6 maart heeft u ingelogd bij Mijn Telfort om nummerbehoud aan te vragen. In Mijn Telfort kon u ook zien dat de factuuperiode is vastgesteld op de 8ste van de maand. Graag bekijk ik wat ik hierin voor u kan betekenen. Ter controle ontvang ik graag in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres.

Laïla
Bekijk reactie

2 reacties

Je bent niet de enigste klant die op deze manier bij de neus wordt genomen.
Badge
Welkom op het forum Lila! Vervelend dat u extra kosten heeft gemaakt. De aansluitdatum van uw abonnement bepaalt de startdatum van uw factuurperiode. De ingangsdatum van de factuurperiode wordt dus automatisch vastgesteld. U heeft een vertraagde startdatum gekozen (1 april), maar het abonnement was al op 3 maart aangevraagd.

Op 6 maart heeft u ingelogd bij Mijn Telfort om nummerbehoud aan te vragen. In Mijn Telfort kon u ook zien dat de factuuperiode is vastgesteld op de 8ste van de maand. Graag bekijk ik wat ik hierin voor u kan betekenen. Ter controle ontvang ik graag in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres.

Laïla

Reageer