beantwoord

Allerslechtste telefonische klantenservice ooit

• 21 oktober 2020
  • 2 reacties
  • 122 keer bekeken

Gefeliciteerd met officieel de allerslechte telefonische klantenservice ooit.

Geef als klant niet aan dat je gaat opzeggen bij Telfort want dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.

Het eerste nummer dat op de site staat verbind door naar KPN maar er wordt gezegd we zijn samen dus ik ga het regelen. Dit alles natuurlijk pas na 30 minuten in de wacht gestaan te hebben. Vervolgens krijg ik een nummer om Telfort zelf te bellen want de medewerker kan mijn abonnement niet vinden.

Via het nummer krijg ik iemand eraan die opneemt als medewerker van KPN (na 16 min). Hij geeft aan het uit te zoeken en mij verder te helpen. Dan komt hij met ik ga je doorverbinden want je zit nog op de verkeerde plek maar dan zit je zeker bij de juiste.

Ik kom na 45 minuten bij een medewerker die zegt dat hij alleen verhuizingen doet maar het wel even nakijkt voor mij. Dan moet ik weer 20 minuten wachten tot ik een medewerker eraan krijg.

Die zegt 2x goedemorgen met kpn, goedemorgen met kpn (terwijl het 15:00 was) en legt dan de telefoon op.

Ik ben hier dus inmiddels meer dan een uur en 3 kwartier mee bezig en ik heb nog niks.

Mijn abonnement is dus nog steeds niet opgezegd en ik kan nu weer opnieuw een half uur in de wacht gaan staan en ik weet dat ik weer bij de verkeerde persoon uitkom.

Is het normaal dat bij een opzegging de klant (die betaald voor het 0900 nummer) ongeveer een uur of 3 aan de telefoon moet hangen?

Ik zou dit bij niemand meer aanraden omdat je bang bent dat je nooit meer van je abonnement afkomt.

Het wordt nog veel mooier:

Na 20 minuten wachten krijg ik weer iemand eraan die zegt dat ik nog bij het groepje telfort klanten hoor dus dat hij me niet kan uitschrijven. Hij geeft me wel een rechtstreeks nummer naar de afdeling voor op te zeggen 0887650087.

Ik leg op en bel naar het nummer, helaas is door de overname dit nummer niet meer in gebruik.

En de hele poppenkast begint weer opnieuw, bellen naar kpn, alle gegevens doorgeven, ze kunnen me niet helpen en proberen me door te verbinden. Blijkbaar kan niemand mijn abonnement inzien of mijn abonnement opzeggen.

Inmiddels 2 uur en 15 minuten bezig zonder enig resultaat.

Update 2:

Na weer 30 minuten in de wacht te staan krijg ik de technische service van telfort eraan nadat ik door KPN ben doorverbonden en het eerste dat gezegd wordt is dat hun afdeling geen opzeggingen doet.

Uiteindelijk kan ik hier wel mijn gegevens achterlaten en beloofd de medewerker dat dit op de juiste plek terecht komt en dat ik binnen 48 uur op de mail een bevestiging van opzegging krijg.

Nu dus afwachten of dit daadwerkelijk gebeurd of dat ik vrijdag weer terug kan bellen.

Dit lijkt iets dat de 1e medewerker ook had kunnen doen maar kpn/telfort koos voor steeds het probleem verplaatsen en doorzetten naar een andere collega.

Daardoor heb ik dus als klant 2 uur en 3 kwartier aan de telefoon moeten hangen om van mijn abonnement af te komen.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 22 oktober 2020, 13:21

Hallo @thijzer9, ik vind het zacht gezegd rot dat het zo gelopen is, en dat je zo lang bezig bent geweest en hebt moeten bellen op de opzegging door te geven.

Ik heb je gegegevens erbij gepakt en zie de opzegging staan. Dat betekent in ieder geval dat het in de laatste poging goed gegaan is, en dat het abonnement wordt opgezegd, zoals je bedoeling was. Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten.

Bekijk reactie

2 reacties

Hallo @thijzer9 , als je nog niet gemigreerd bent naar KPN vul dan in het privédeel van je profiel je postcode/huisnummer en klantnummer in, dan kan een moderator er naar kijken.

Ben je al wèl gemigreerd naar KPN, dan kun je alleen nog bij KPN terecht met je vraag via telefoon, 0800 0402 of via onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm

Reputatie 8
Badge +11

Hallo @thijzer9, ik vind het zacht gezegd rot dat het zo gelopen is, en dat je zo lang bezig bent geweest en hebt moeten bellen op de opzegging door te geven.

Ik heb je gegegevens erbij gepakt en zie de opzegging staan. Dat betekent in ieder geval dat het in de laatste poging goed gegaan is, en dat het abonnement wordt opgezegd, zoals je bedoeling was. Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten.

Reageer