beantwoord

adsl vs vdsl

• 11 mei 2012
  • 9 reacties
  • 2856 keer bekeken

Ik heb sinds jaren al een INternet tot 20MB abonnement van Telfort (voorheen speedlink). Wegens de afstand tot de centrale kom ik niet hoger dan 7Mb/s.

Nu zie ik op de telfort site dat tot 40 Mb mogelijk moet zijn (sinds kort).

Ik concludeer nu dat VDSL beschikbaar is gekomen.

Hoe kan ik nu hiervan profiteren? Kan ik met behoud van huidig abonnement toch op het snellere VDSL worden aangesloten, zodat ik wel in de buurt van de 20Mb kan halen? (postcode 2355BM)

kortom wat zijn mijn mogelijkheden zonder ver abonnementvorm te veranderen?

(sorry, zie zojuist dat dit in het verkeerde forum onderdeel is gepost....wellicht dat een moderator dit kan verplaatsen?)
icon

Beste antwoord door Hugo 11 juni 2012, 15:33

Ik heb sinds jaren al een INternet tot 20MB abonnement van Telfort (voorheen speedlink). Wegens de afstand tot de centrale kom ik niet hoger dan 7Mb/s.

Allereerst excuus voor de late reactie. Dat VDSL beschikbaar is gekomen heeft u helemaal goed! U bent inmiddels al naar VDSL gemigreerd zie ik en haalt met het Internet Standaard de volledige 27Mbit down. Er is op uw adres 67Mbit down mogelijk dus als u upgrade naar Internet Extra kunt u de volledige 52Mbit gemakkelijk halen.

Hugo
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Je kunt toch via "Mijn Telfort" overstappen naar het 25Mbps abonnement? Dat is vergelijkbaar met wat je nu hebt, maar je wordt dan naar VDSL overgezet.
Reputatie 1
Badge +1
Nu zie ik op de telfort site dat tot 40 Mb mogelijk moet zijn (sinds kort). Ik concludeer nu dat VDSL beschikbaar is gekomen.

Je moet uitkijken misschien is die snelheid wel helemaal niet beschikbaar en zit je straks met 2 Mb sneller met de gebakken peren. Want het valt mij op dat mensen die ver van de centrale zitten of van de ROP altijd hogere snelheden krijgen voor geschoteld dan mensen die juist dichtbij een centrale of ROP wonen.
Reputatie 8
Badge +16
Mijn ervaring met de Telfort postcodecheck is dat deze in de meeste gevallen gewoon klopt. Je hoeft bij een postcodecheck van 40Mbps niet bang te zijn dat je geen 25Mbps gaat halen.
Zelf heb ik de ervaring dat de poscodecheck op ADSL wel eens tegen kan vallen,
bij mij is deze namelijk naar beneden (?) gezet tijdens mijn abonnement.
Van meer dan 10 Mbit naar 6 Mbit nu, terwijl ik 8.2 haal.

Als er een hogere snelheid beschikbaar is echter, kan je er zonder problemen
vanuit gaan dat je deze ook kunt halen.
Bij kennisen halen ze 27 Mbit op een 25 Mbit lijn.
Reputatie 1
Badge +1
Als er een hogere snelheid beschikbaar is echter, kan je er zonder problemenvanuit gaan dat je deze ook kunt halen.Bij kennisen halen ze 27 Mbit op een 25 Mbit lijn.

Ik weet uit ervaring dat klanten die (gratis) zijn gemigreerd naar een VDSL2 verbinding niet het volledige 20Mbit halen.
Ze schommelen tussen de 16 en 18Mbps. Er zijn ook klanten die vlakbij een ROP (VDSL2) of wijkcentrale zitten en halen de maximale snelheid van VDSL2 en dat is ongeveer bruto 52Mbps.Maar de FTTC gebeuren (VDSL2) is afhankelijk van de afstand met de ROP als jouw ROP om de hoek staat dan haal je je snelheid wel.

Maar zit je tussen de 500 a 1000 meter van de ROP vandaan dan niet. Of zit jouw ROP ingebakken in de wijkcentrale dan kun je maar beter bedanken.
Badge +2
Er zijn ook klanten die vlakbij een ROP (VDSL2) of wijkcentrale zitten en halen de maximale snelheid van VDSL2 en dat is ongeveer bruto 52Mbps.Maar de FTTC gebeuren (VDSL2) is afhankelijk van de afstand met de ROP als jouw ROP om de hoek staat dan haal je je snelheid wel.
U onderschat VDSL en geeft onjuiste informatie. 52Mbit is de ingestelde maximale snelheid van VDSL verbindingen via het KPN netwerk. Technisch kan er meer, als voorbeeld deze aansluiting op ongeveer 100 meter van een wijkcentrale:
[ATTACH=CONFIG]118[/attach]

Maar ook tussen de 500 en 1000 meter van een buitenring staatkast (SDF) of wijkcentrale (MDF) kunnen er nog hoge snelheden gehaald worden over VDSL. De verbinding van mijn broertje:
code:
Current Firmware Version: V3.10(TUE.4)
DSL version information: 5.4.6.12.1.6
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNTl SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.4.6.12.1.6 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1CC5D4E8F45D8 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=IKNS SystemVendorID=IKNS VersionNumber=6.7.1.6.8IK00501 SerialNumber= SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 15 db
output power downstream: 4 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 19 db
loop length is 816m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 5184 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 49856 kbps
interleaving delay downstream: 8.50 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 11840 kbps
attainable rate downstream: 49876 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 17a
operational uptime: 13 days, 10:09

Dat is dus 49,85Mbit down en een door het abonnement gelimiteerde 5,18Mbit upload over 816 meter.

Of deze:
code:
noise margin upstream: 15 db
output power downstream: 4 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 19 db
loop length is 805m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 5184 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 51244 kbps
interleaving delay downstream: 8.25 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 12056 kbps
attainable rate downstream: 51284 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 17a

51,25Mbit down en een gelimiteerde 5,18Mbit upload over 805 meter.

Je moet uitkijken misschien is die snelheid wel helemaal niet beschikbaar en zit je straks met 2 Mb sneller met de gebakken peren. Want het valt mij op dat mensen die ver van de centrale zitten of van de ROP altijd hogere snelheden krijgen voor geschoteld dan mensen die juist dichtbij een centrale of ROP wonen.
Onze postcodecheck geeft een conservatieve schatting van de verwachte snelheid, zulke verschillen als u aangeeft komen niet voor. Als onze postcodecheck als verwachte snelheid 40Mb geeft dan is dat ook minimaal de snelheid die gehaald gaat worden. Ik ben nog geen 1 verbinding tegen gekomen die dat ontkracht en heb er honderden onderzocht afgelopen 1,5 jaar.

Hugo
Badge +2

Allereerst excuus voor de late reactie. Dat VDSL beschikbaar is gekomen heeft u helemaal goed! U bent inmiddels al naar VDSL gemigreerd zie ik en haalt met het Internet Standaard de volledige 27Mbit down. Er is op uw adres 67Mbit down mogelijk dus als u upgrade naar Internet Extra kunt u de volledige 52Mbit gemakkelijk halen.

Hugo
Reputatie 1
Badge +1
@Hugo
Jij bent de man met de juiste info en equipment..........dan heb ik niks gezegd

Badge +1
dit is mijn snelheid, zeer tevreden.

noise margin upstream: 17 dboutput power downstream: 6 dbattenuation upstream: 0 dbnoise margin downstream: 5 dboutput power upstream: 14 dbattenuation downstream: 20 dbloop length is 881mSRA upstream: initSRA downstream: initbitswap upstream: enabledbitswap downstream: enabledcurrent rate upstream: 5224 kbpsinterleaving delay upstream: 2.75 msimpulse noise protection upstream: 1.0 symbolscurrent rate downstream: 46796 kbpsinterleaving delay downstream: 8.50 msimpulse noise protection downstream: 1.0 symbolsattainable rate upstream: 14658 kbpsattainable rate downstream: 46824 kbpslinetype: VDSL2Profile: 17a

Reageer