adres niet bekend maar er zit wel een aansluiting

• 11 augustus 2012
  • 7 reacties
  • 2320 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
  • Starter
  • 17 reacties
Al enige tijd ben ik bezig om voor mijn buurman internet te regelen.
Ik dacht dat ik hem Telfort aan zou bevelen maar tot nu toe heb ik er alleen maar gedoe van.
De standaard antwoorden die ik van Telfort krijg daar kan ik niets mee en ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Het geval is dat er in het (koop) huis van mijn buurman wel telefonie heeft gezeten, er ligt een lijn en de vorige bewoners hadden ook telefoon.
Echter heeft de lijn al enige tijd de inactief status, tenminste dat geeft KPN ons door.
Volgens KPN is het een kwestie van intern contact tussen Telfort en KPN.
Maar op de 1 of andere manier vertikt Telfort dat te doen waardoor het maar niet mogelijk lijkt te zijn om internet te activeren op zijn adres.
Dat kan toch niet waar zijn denk je dan? In deze tijd waar internet ook niet meer is weg te denken uit huishoudens?

We weten niet meer wat we moeten doen. De chatsessie tussen de KPN en mij heb ik opgeslagen waarin aangegeven staat wat Telfort kan doen om te zorgen dat mijn buurman internet van Telfort krijgt. Inmiddels ben ik van het kastje naar de muur gestuurd en ben ik tientallen euro's kwijt aan bellen zowel naar KPN als naar Telfort. De laatste keer werd ik in de wacht gezet en werd de verbinding verbroken.
Wat een reclame zeg op deze manier.

Dat het huisnummer niet bekend is bij Telfort dat weet ik nu wel, dat heb ik al te horen gekregen zowel via telefonisch contact als via de mail. Maar dat weet ik nu dus wel. Is er echt geen mogelijkheid om te leveren? Er ligt een telefoonlijn immers en KPN zegt dat het wel mogelijk is. Kan Telfort hier niets in betekenen?

Ik wil best het pdf bestand van de chat toevoegen hieraan maar er staat wel persoonlijke gegevens in. Dus misschien is dat niet zo'n goed idee?

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Kan KPN aangeven op welk adres de aansluiting geregistreerd is? Als je de exacte gegevens hebt, dan kan Telfort vermoedelijk gewoon internet leveren op de betreffende aansluiting.
Reputatie 1
Badge +1
Kan KPN aangeven op welk adres de aansluiting geregistreerd is? Als je de exacte gegevens hebt, dan kan Telfort vermoedelijk gewoon internet leveren op de betreffende aansluiting.

Ja dat kon KPN aangeven, evenals de gegevens van de vorige bewoner die een aansluiting had. Maar Telfort geeft steeds aan dat het huisnummer bij hun niet bekend is en zodoende niet kan leveren. Iedereen om ons heen heeft internet behalve mijn buurman. Het is wel een zoektocht aan het worden inmiddels om te zorgen dat hij toch internet kan krijgen. Anders wordt het toch een internet abonnement via KPN, dat is dan zo. Maar ik blijf het vreemd vinden. KPN is best prijzig als provider en voor iemand die alleen maar mails leest en internetbankieren doet dacht ik dat Telfort dan een leuk abonnement voor hem te bieden had......maar helaas!
Badge +1
 Misschien niet de meest jofele, wellicht tijdelijk, oplossing zou kunnen zijn dat je je buurman
via een kabel of draadloos met jouw laat meeliften, neem aan dat het om een ouder iemand gaat.

Enige punt wat je moet doen en goed rekening mee houden is hem/haar van je eigen PC buitentesluiten
wat dus neer komt op het NIET verlenen van enig recht, wat dan ook, dit kan niet zogemakkelijk meteen LAN ,
maar wel met een domein.

Je kan beginnen met je eigen PC een password tegeven, en ook je router met een PW beveiligen.

L33ntj3l33rdel0tj3l0penlangsd3langel1ndelaan...
Reputatie 1
Badge +1
 Misschien niet de meest jofele, wellicht tijdelijk, oplossing zou kunnen zijn dat je je buurman
via een kabel of draadloos met jouw laat meeliften, neem aan dat het om een ouder iemand gaat.

Enige punt wat je moet doen en goed rekening mee houden is hem/haar van je eigen PC buitentesluiten
wat dus neer komt op het NIET verlenen van enig recht, wat dan ook, dit kan niet zogemakkelijk meteen LAN ,
maar wel met een domein.

Je kan beginnen met je eigen PC een password tegeven, en ook je router met een PW beveiligen.

L33ntj3l33rdel0tj3l0penlangsd3langel1ndelaan...

Zou kunnen maar we zitten nogal ver uit elkaar 😉. Het bereik zal minimaal zijn voor wifi. Bekabeling, daar moeten we honderden meters van inkopen, niet handig denk ik.
Overigens, wat is oud? 45, oud?
Zit denk ik niets anders op dan het dure internet van KPN aan te schaffen.
Badge +1
OK dus vrij landelijk gelegen.

WiFi moet toch instaat zijn om een grote afstand teoverbruggen,
zeker als je eventueel een vrij zicht heb.

Maar denk eroverna en overleg het met hem, zal best wel tot een
oplossing kunnen komen zonder kpn temoeten spekken, en telfort
ja die maakt zich belachelijk door zulk dom en overbodig gekonkel,
kpn dochter onder curatele, tegek voor woorden.
Badge +2
@egi,

Graag ontvang ik de postcode en het huisnummer in een privebericht zodat ik de mogelijkheden kan bekijken.

Hugo
Helaas kan ik je niet helpen, maar zo herkenbaar dit verhaal. Ik wil(de) ook klant worden, maar wordt eerst van Telfort Sales naar Telfort Consumentenservice verwezen, vervolgens naar KPN die meldt dat het ISRA punt er gewoon zit en vervolgens weer naar Telfort .... Het laatste dat consumentenservice me heeft verteld, is dat het niet mogelijk is om klant te worden, omdat een externe partij mijn adres moet toevoegen en dat ze dat niet zelf kunnen doen. De medewerker kon me ook niet zeggen welke externe partij dat dan is, noch kon ze me vertellen per wanneer ik dan wel klant zou kunnen worden...