beantwoord

Aanvraag juiste abo lukt niet door postcodecheck

• 4 augustus 2014
  • 12 reacties
  • 707 keer bekeken

Badge
Ik kan geen Telfort internet standaard aanvragen via de Telfort site (of elke andere internet verkoperssite), want de postcodecheck biedt alleen instap internet aan.
Vroeger als oud Speedlink en Telfort klant had ik jarenlang een 20 Mbit abo.
Daar kon en kan ik nog steeds rond de 14/15 Mbit down mee halen. Al naar gelang type modem.
Dus de database is verouderd of foutief.
Wie kan de database corrigeren, zodat ook standaard internet weer mogelijk wordt?
icon

Beste antwoord door Michael 9 februari 2015, 12:18

@Cornfed,

De melding die je krijgt, klopt. Meer dan 7Mbit/s is op jouw adres niet te leverbaar vop basis van ADSL2+ (VDSL is niet leverbaar op jouw adres).
Mijn excuus voor deze enigszins teleurstellende reactie.

Michael
Bekijk reactie

12 reacties

Badge
Welkom terug op het forum Cornfed! Ik kijk dit graag voor jou na. Kun je in een privébericht jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken?

Laïla
Badge
Nog steeds is alleen Instap Internet mogelijk op mijn adres.
Laila heeft zich nooit meer gemeld.

Dus, kan iemand hier iets over zeggen of oplossen?
Reputatie 8
Badge +2
@Cornfed,

Vervelend!

Ik kan helaas niet bij de privéberichten van Laila. Zou je nogmaals je NAW-gegevens kunnen sturen in een privébericht? Dan kijk ik voor jou naar de mogelijkheden.

Michael
Badge
Berichtje is verzonden...

Succes!
Reputatie 8
Badge +2
@Cornfed,

De melding die je krijgt, klopt. Meer dan 7Mbit/s is op jouw adres niet te leverbaar vop basis van ADSL2+ (VDSL is niet leverbaar op jouw adres).
Mijn excuus voor deze enigszins teleurstellende reactie.

Michael
Badge
Bedankt voor het uitzoeken en excuses aanvaard. ;)

Maar hoe lossen we dit dan op?
De database is dus niet in overeenstemming met de echte situatie.
Reputatie 8
Badge +19

Dat los je niet op... je kan wel een andere (voor jou gunstige) 'uitslag' in de database zetten maar daarmee verhoog je de werkelijk haalbare snelheid die volgens Michael - Telfort 7 Mbps is niet.
Reputatie 8
Badge +2

Er valt niet zoveel op te lossen. De database pakt het gemiddelde wat op dát moment beschikbaar is op jouw postcode.
Het kan zo zijn dat dit verandert in de loop van de tijd. Maar dat is slechts afwachten..

Michael
Badge
Dus jij hebt geen enkele invloed op die postcode check database. Duidelijk.
Want dat was het kardinale punt waar alles om draaide.

Blijf wel bij de concurrentie met mijn 14Mbit.
Hun postcodecheck werkt wel goed.
Reputatie 8
Badge +2
@Cornfed,

Ik begrijp niet zo goed wat de postcodecheck te maken heeft met jouw huidige snelheid.
De postcodecheck geeft slechts een indicatie van wat er momenteel haalbaar is in jouw postcodegebied. Dit voegt verder niets toe aan jouw huidige downloadsnelheid.

Hoe dan ook, 14 Mbit is prima hoor! Veel plezier ervan. :)

Michael
Badge
Allee dan, nog ene keer....

* Al jaren heb ik ongeveer 14/16 MBit down via ADSL2+. Een normale snelheid voor mijn lengte telefoonlijn.

* Als je klant wil worden bij Telfort (of iedere andere KPN variant) zal je voorbij de postcode check moeten komen om daarna te kiezen welke abo vorm mogelijk is op je adres.

* Als de postcode database dus een foutieve waarde geeft (7 Mbit), is alleen Instap Internet mogelijk....Dus maximaal 8 Mbit.

* Ik zou dan een downgrade moeten pakken om klant te kunnen worden van Telfort. Ben ik niet van plan.

* Terwijl dat niet nodig is. Ik heb nu immers al een hogere snelheid.
In het verleden heb ik ook internet gehad van Telfort met een simpel 20 Mbit abo.
Zelfs de concurrentie benadert de juiste snelheid in hun postcode check.
En zij bieden dan ook de passende abo's aan. Daar kan het dus wel.

Als de eigenaar (KPN) van alle kabels en kasten en centrales niet weet wat allemaal mogelijk is op zijn eigen netwerk, houdt het inderdaad op. Bureaucratie heeft weer gewonnen.
Reputatie 8
Badge +2
@Cornfed,

Dat jij momenteel een bepaalde snelheid haalt, wil natuurlijk niet zeggen dat elke klant ook die garantie heeft.
De postcodecheck geeft weer wat er op dat moment minimaal haalbaar moet zijn.

Michael

Reageer