Aanbieding trouwe klanten?

• 29 mei 2012
  • 42 reacties
  • 12884 keer bekeken

Toon het eerste bericht

42 reacties

Badge +2
Is er nu dan misschien al iets meer duidelijk over de omzetting?
Reputatie 4
Badge +3
@jodocus13,

(Nogmaals) excuses voor de late reactie. Er is op uw adres helaas nog geen VDSL beschikbaar, zoals eerder aangegeven wordt Interactieve TV ook geleverd over ADSL2+, zo ook in uw geval.

Henk
Badge +2
OK, bedankt voor de research. Het werkt iig goed en dat is belangrijkste.
Reputatie 1
Badge
Ik haak in bij dit draadje, want heb ook een aanbieding voor een trouwe klant.

Mijn vraag: weet ietmand of mijn oude vast bellen ook omgezet wordt in de nieuwe versie? (9 cent p/m...) Dan is het namelijk niet meer zo voordelig... Als ik alleen internet kan omzetten heb ik er wel oren naar. 🙂
Badge +2
Ik weet niet of je al persoonlijk telefonisch benaderd bent door telfort, dat was in mijn geval wel zo.
Ik heb de aanbieding uitvoerig met de medewerker besproken en zo stond het ook in het nieuwe contract wat me is toegezonden en ik uiteraard zorgvuldig bewaard heb. De telefonie gaat voor mij gewoon op de oude voet verder, maar m'n contract is wel voor 9 juli ingegaan dus over de zgn 9 cent p/m weet ik niets van. Ik ben btw klant van tiscali/telfort sinds juni 2006. Misschien dat je via pm/dm een telefonisch gesprek kunt aanvragen om je wensen kenbaar te maken.
Badge +2
Ik haak in bij dit draadje, want heb ook een aanbieding voor een trouwe klant.

Mijn vraag: weet ietmand of mijn oude vast bellen ook omgezet wordt in de nieuwe versie? (9 cent p/m...) Dan is het namelijk niet meer zo voordelig... Als ik alleen internet kan omzetten heb ik er wel oren naar. :-)

Iedereen die voor 9 juli 2012 al "Telfort vast bellen" had voor 5 of 9 p/mnd euro kan tijdens het verlengen kiezen voor zowel het nieuwe Bellen Standaard van 2,50 p/mnd als de oorspronkelijke Telfort vast bellen van 5 euro p/mnd.

Hugo
Reputatie 1
Badge
Duidelijk, hartelijk dank voor de snelle reacties!
Badge
Hallo Telfort,
Ik heb van jullie een persoonlijk aanbod ontvangen (zie bijlage). Het huidige contract heeft als einde vaste contractperiode d.d. 14-12-2012. Kan ik nu reeds verlengen? Indien ik op de website "Mijn Telfort" druk op de knop "Ja, ik wil dit aanbod", dan verschijnt er een andere (duurdere) aanbieding! Hoe kan ik gebruik maken van het persoonlijk aanbod volgens de bijlage?

Opmerkingen op de bijlage: de vermelde kosten per maand van mijn huidige abonnement is onjuist, dit moet zijn 28,98, (uitgaande van het nieuwe BTW tarief van 21%). Bovendien is bij het huidige abonnement niet vemeld dat ik interactieve TV heb + het pakket opnemen.
Door telfort sencuur is de onderstaande post van 7 oktober verwijderd, hierbij retour:

Als trouwe klant zou ik verwachten dat ik een klein stukje korting zou kunnen krijgen.
Dat zou leuk zijn voor de vele jaren dat ik een trouwe klant ben.
Ik ben n.b. klant sinds de overname van 12move, weet niet eens meer hoe lang geleden dat was...( ik was nog jong )

Echter, naar nu blijkt betaal ik meer dan nieuwe klanten en krijg ook nog eens minder.
Het mag duidelijk zijn dat ik daar niet helemaal content mee ben......

Ik ben alleen Internet klant:
20MB/1MB, 25+ euro per maand.

Nieuwe Internet klanten:
30MB/3MB, 20 euro per maand.

Dit komt dus neer op ruim 50% sneller internet tegen 20% lagere kosten.
(het gaat dus niet om een afronding of iets marginaals....)

Daarbij komt nog dat nogal wat familieleden, vrienden en kennissen ook bij telfort zitten met alleen internet.
Sinds juli zijn de tarieven en snelheden aangepast, maar trouwe klanten lijken tot dusver als allerlaatste (ipv als eerste) hiervan te kunnen profiteren.
Ook heb ik geen brief of bericht gekregen met een aankondiging van de wijzigingen ?
Dit komt op mij niet helemaal zuiver over.......

Graag een reactie van de kant van Telfort, of iemand anders die weet hoe dit komt en wat er aan gaat gebeuren ?
Badge
Hallo Telfort,
Op 3-10-2012 heb ik jullie om een reactie gevraagd inzake het gebruik maken van de persoonlijke aanbieding (zie mijn eerder bericht op dit forum). Ook heb ik Telfort anderhalve week later per E-mail hierover benaderd. Op géén van beide verzoeken heb ik van jullie een reactie gehad.

Bij deze verzoek ik jullie als trouwe klant nogmaals te reageren op bovenstaand bericht c.q. hoe kan ik gebruik maken van deze persoonlijke aanbieding?
Badge +2
Volgens mij door via "Mijn Telfort" de aanbieding door te voeren.
Badge
@jodocus13

Nee, dat lukt niet. Indien ik de persoonlijke aanbieding wil doorvoeren in "Mijn Telfort" via de knop "Ja, ik wil dit aanbod", dan verschijnt er een duurdere aanbieding!

Ik wil wel ingaan op de persoonlijke aanbieding a €24, mits de voorwaarden mij bevallen, echter niet op het duurdere aanbod. Volgens mij is dit probleem alleen op te lossen door Webcare, dus gaarne een reactie van hun kant....

Ik vraag me wel af of deze topic nog wordt gelezen door Webcare.... Jodocus13, jij bent de enige na ruim 6 weken die reageert op mijn bericht. Maar toch bedankt voor je reactie.
waarom krijgen trouwe klanten bij een omzetting naar een andere abonnementsvorm te maken met administratiekosten ad 15,00?
Badge +2
Vanwege de verschillende adminstratieve veranderingen binnen het systeem en de evt. bijbehorende omzetting  naar een andere variant internet/stabielere type verbinding (van ADSL naar ADSL+/VDSL, afhankelijk van uw situatie) en de verzending van een nieuw sneller, beter modem hebben verlengende klanten te maken met eenmalige kosten van €15. Nieuwe klanten betalen €25.

@Partysnack; je kan ook in een Telfort Winkel gebruik van de persoonlijke aanbiedingen; op basis van jouw postcode + huisnummer zijn deze daar zo op te roepen. Hier kan je dan hier ook meer info over vragen desgewenst.

@MAV001; na je jaarcontract heb je in principe de mogelijkheid je internet elk jaar opnieuw weer vast te leggen voor een periode van een jaar, en zodoende evt. gebruik te maken van nog voordeligere tarieven. Houd goed in de gaten dat bij bijvoorbeeld vast bellen dan andere voorwaarden kunnen gelden. Als klant is het helaas je eigen verantwoordelijkheid/keuze in hoeverre je kijkt naar specifieke acties. Afhankelijk van acties worden soms klanten proactief benaderd, maar dit is afhankelijk van verschillende factoren. De klant blijft per definitie zelf verantwoordelijk voor het in de gaten houden van zijn eigen situatie. Wanneer je het abonnement om zet (na je jaarcontract heb je die mogelijkheid) ga je ook de lagere maandprijs betalen, waarbij je dus wel jezelf weer vastlegt voor een jaar Telfort. Tegenwoordig is het dan zo dat ook na het jaarcontract de prijs hetzelfde zal blijven (vaste lage prijs). 
Vanwege de verschillende adminstratieve veranderingen binnen het systeem en de evt. bijbehorende omzetting  naar een andere variant internet/stabielere type verbinding (van ADSL naar ADSL+/VDSL, afhankelijk van uw situatie) en de verzending van een nieuw sneller, beter modem hebben verlengende klanten te maken met eenmalige kosten van €15. Nieuwe klanten betalen €25.

@Partysnack; je kan ook in een Telfort Winkel gebruik van de persoonlijke aanbiedingen; op basis van jouw postcode + huisnummer zijn deze daar zo op te roepen. Hier kan je dan hier ook meer info over vragen desgewenst.

@MAV001; na je jaarcontract heb je in principe de mogelijkheid je internet elk jaar opnieuw weer vast te leggen voor een periode van een jaar, en zodoende evt. gebruik te maken van nog voordeligere tarieven. Houd goed in de gaten dat bij bijvoorbeeld vast bellen dan andere voorwaarden kunnen gelden. Als klant is het helaas je eigen verantwoordelijkheid/keuze in hoeverre je kijkt naar specifieke acties. Afhankelijk van acties worden soms klanten proactief benaderd, maar dit is afhankelijk van verschillende factoren. De klant blijft per definitie zelf verantwoordelijk voor het in de gaten houden van zijn eigen situatie. Wanneer je het abonnement om zet (na je jaarcontract heb je die mogelijkheid) ga je ook de lagere maandprijs betalen, waarbij je dus wel jezelf weer vastlegt voor een jaar Telfort. Tegenwoordig is het dan zo dat ook na het jaarcontract de prijs hetzelfde zal blijven (vaste lage prijs). 

Beste Matthijs,

Je herhaald letterlijk hoe telfort werkt, helemaal geweldig, maar wat heb ik daaraan ?

Je zit bovendien echt helemaal fout, op bijna ieder vlak, net als telfort overigens.

Indien er geen sprake is van een nieuwe abonnementsvorm, bijvoorbeeld telfort standaard blijft telfort standaard dan maakt het natuurlijk in de juridisch zin niets uit welke techniek daarachter zit, dat lost telfort zelf maar op.

Het is juridisch dan ook onjuist dat daar dan een nieuw contract voor zou moeten worden ondertekend. Immers het blijft stilzwijgende verlenging van hetzelfde product.

Laat staan dat daar ook nog eens extra kosten bij komen voor de klant.

Kijk, ik neem je niet kwalijk dat je een telfort naprater bent maar de vraag is wat hebben klanten aan jouw verkeerde informatie ?

Overigens is de veronderstelling dat bij verlaging van de tarieven klanten zelf initiatieven moeten ondernemen om daarvan gebruik te kunnen maken uitermate klantonvriendelijk en in feite laakbaar.

Dit komt nog sterker naar voren wanneer bestaande en nieuwe klanten bewust misleid worden door foutieve telfort reclame uitingen en de leugens van de afdeling telefonische verkoop.
Badge +2
Voor zover ik weet is er sprake van een andere, want klanten gaan naar een nieuwe, andere, abonnementsvorm; bijvoorbeeld van internet plus (tot 20mb) naar internet standaard (tot 30mb). Blijkbaar stel jij geen prijs op mensen die je eea uitleggen, maar wat beoog je dan nu te bereiken? Ik dacht dat je doel was een lagere maandprijs; je weet nu hoe je dat kan bereiken.
Badge
@partysnack

Excuses voor de late reactie. Ook voor jou wil ik de onduidelijkheid over onze tarieven en diensten verhelpen. In een privébericht heb ik te kennen gegeven welke voorwaarden bij verlening voor je gelden.

Jelmer

Reageer